Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Noen som har noe og si om denne:

PrimoChill Pure Performance Coolant

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8873_PrimoChill-Pure-Performance-Coolant--32-oz-----Black-UV-Blue-944ml.html

 

Tenkte og kjøpe det i stedet for og lage. Lettest. Får svart vann da og sikkert.

 

Hvor mange slike trenger jeg sånn ca for et system med:

 

1xCPU blokk

1xPumpe

1x360x60mm

1x5.25 Bay red

Endret av MikalD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der henrikw92 :thumbup:

Har du flere bilder av hele oppsettet?

legger ut noen flere når jeg kommer hjem fra jobb :) rakk ikke legge ut mer før jeg måtte dra.

 

Edit: la ved noen flere bilder, 360 radden ligger i vinduskarmen å venter på mange minusgrader ute, og litt frostvæske i vannet, så den syns ikke :p

 

 

Der ja :D

Ser bra ut det der, har radd i vinduskarmen selv uten frostvæske i vannet men regulerer vanntempen med åpningen på vinduet. :lol:

Lenke til kommentar

Hei, jeg skal kjøpe en budsjett pc, med ATi 5770 og AMD Phenom II x4, kabinettet mitt har veldig dårlig kjøling, så jeg tror jeg blir nødt til å kjøpe 2 kabinett vifter.

Jeg mener å ha hørt at standard CPU viften som følger med ikke er noe tess, jeg har egentlig ikke noe planer om å overklokke noe særlig, men kan dere anbefale noen BILLIGE cpu kjølere som holder temperaturen på akseptabel varme på når man driver med krevende spill og andre oppgaver?

 

EDIT: Er Corsair A70 eller Arctic cooling Freezer xtreme rev. 2 noen gode kjølere?

Endret av JRMN
Lenke til kommentar

Hvilket kabinett har du? Ofte så holder stock-kjøleren akseptable temperaturer under spilling ol. ved stock clock.

 

Går du opp så kan ordentlig luft eller vann vurderes. Kjørte selv en Pentium 4 2.4 på 3.0 med stock kjøler i et par år jeg. Ikke noe spess der.

 

Og Phenom X4 er ikke så varme at det gjør noe.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

Som jeg sa, så er dette en budsjett PC, så jeg bruker Cooler Master Elite 430. Jeg tror jeg kjøper 2 ekstra vifter, en på sidedøren (ved sisen av skjermkortet) og en på baksiden av kabinettet.

 

Jeg skal oppgradere PCen om et år når jeg får litt penger.

Men jeg tror jeg holder meg til stock-cooler, med mindre det er nødvendig med noe annet..

Lenke til kommentar

Noen som har noe og si om denne:

PrimoChill Pure Performance Coolant

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8873_PrimoChill-Pure-Performance-Coolant--32-oz-----Black-UV-Blue-944ml.html

 

Tenkte og kjøpe det i stedet for og lage. Lettest. Får svart vann da og sikkert.

 

Hvor mange slike trenger jeg sånn ca for et system med:

 

1xCPU blokk

1xPumpe

1x360x60mm

1x5.25 Bay red

 

Noen som har en ide? 2 Flasker eller noe?

Lenke til kommentar

2 flasker holder ja :thumbup:

Hadde tatt 3 så du har en til reserve.

 

Bestilte coolant fra Aquatuning tidligere når jeg satt opp mitt første oppsett - bestilte 2 flasker og har ikke brukt hele den ene flasken. 1 ekstra står uåpnet som reserve :w00t:

Holder i massevis med 2 flasker vil jeg tro :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil jeg også tro, men jeg tenker sånn hvis man bestemmer seg for en farge fra en produsent.

 

Så istedenfor og måtte bestille senere, MEN 2 flasker holder.

 

Nå tar jeg med foreks. hvis man er uheldig og ha lekasje en plass første test-kjøring og blabla ;)

 

Har konstant 2-3 liter til overs med vann klart, men nå er jeg meg da :!:

 

Edit: Pluss ene raddisen min tar 1,2 liter alene :love:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Har nå tenkt å pusse opp vannkjølingen. Starter tidlig med å gjøre klart til The Gathering :)

 

Kjøper tank, nye nipler, slanger og fulltower kabinett for å få alt inni i stede for raden bak.

 

Har noen forslag til nipler og slanger som garantert passer sammen? Kom med forslag til både kompresjonsnipler og "vanlige". Opplevde sist gang at slangene ikke passet med niplene, som jeg løste med rørleggertape :w00t:

 

Hvilken dimensjon bruker dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...