Gå til innhold

Test: Nvidia Gefore GTX 480


Anbefalte innlegg

Jeg ble skuffet over temp og støy, jeg trenger absolutt ikke en ekstra støvsuger i huset, 96 grader under bruk nei takk. Forestill dere dette, høy sommervarme pluss varmt grafikk kort, betyr enda varmere grafikk kort som igjen kutter ned levetid og du risikerer at pc,en får heteslag. Skjønner folk hva jeg tenker på.

Neste kortet mitt blir et fra ati når jeg skal skifte. jeg betaler ikke 4200 kr for et kort som støyer, har høy temp og er dyrt.

Dette kortet fortjener ikke Anbefales av hardware.no , det burde trekkes tilbake.

Jeg er ikke nvidia eller ati fanboy, bare så det er sagt.

Tenk litt over dette og la det synke inn i hodet føre dere gjør noe dumt, som dere vil angre på med tiden, hvis dere finner på å kjøpe dette.

Det er rett og slett ikke verdt pengene, jeg kjøper heller et fra ati eller ny ssd harddisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Akkurat som jeg trodde.. ryktet til Nvidia er overdrevet. Utviklere setter Nvidia på produktene deres for å få respekt.. funker noen ganger, men dette her var for all del ikke riktig etter denne ventetiden! Hadde jeg kjøpt dette hadde jeg brukt det på jobb, så jeg slipper å betale strømregningen. Prisen likte jeg heller ikke... Hvem betaler 4200,- for et enkel gpu skjermkort!? (Se bort fra 8800 xxx ultra). Du kan jo for litt mer en SLI prisen til disse beistene få 2 stk. 5970 til en litt stivere prislapp som også nesten dobler ytelsen i forhold til 480gtx i SLI

 

Jeg er veldig fornøyd med å gå ati denne runden, men hvem vet. Kanskje jeg vender tilbake til nvidia når de har fått orden på lanseringer, de syke prisene og de nyeste driverne som har vært litt unormalt Nvidia.

 

Jeg er en slik en da jeg ikke liker støyen eller teknologien til Dual GPU kort da en kamerat har hatt trøbbel med det i spill. Kommer til å sette 480 på vannkjøling.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Tenk litt over dette og la det synke inn i hodet føre dere gjør noe dumt, som dere vil angre på med tiden, hvis dere finner på å kjøpe dette.

Samme gjelder vel strengt talt poster på forum?

 

Em, er det DX11 i vista? var ikke det bare Win 7 ekslusivt? eller har jeg vært oppe for sent i dag? :p Sto i oppsettet at det var testa på vista ultimate..

DX11 er også inkludert i Vista i nye oppdateringer. Fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Skulle helst sett en test med Metro 2033 da det kanskje kunne vippe meg over til ATI hvis det er bedre.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Skuffende kort.

 

Tallene deres for 5870 i testen er ikke representative for dagens ytelse til 5870.

Dette er test gjort med en eldre Catalyst version. Som alle som har 5870 her vet, så er ytelsen pr idag en del høyere en den 26.september 2009 når dere testet kortet.

 

Hvis dere hadde testet 5870 på nytt med Catalyst 10.3, så ville dere nok sett at 5870 passerer Gtx 480 i ytelse. Spessiellt i Vantage.

 

Gtx 480 utvikler for mye varme, støyer og er for dyrt til at det kan bli noen suksess..

Ser ikke helt hvilken målgruppe Nvidia håper på å treffe med dette kortet heller.

 

Jeg syns denne teste virker litt halveis..

Mye som ikke er nevnt og dere tester ikke kort innvolverte i samme rigg, med siste drivere.

Hvorfor ikke klokke CPU? Dere klokker Gfx kortet som da kan føre til at CPU blir flaskehals.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Skulle helst sett en test med Metro 2033 da det kanskje kunne vippe meg over til ATI hvis det er bedre.

Metro 2033 i DX11 modus med tesselering er virkelig et spill Fermi-arkitekturen er god på, men AMD-folka kommer til å skrike at dette er ett "nvidia-spill"...

 

http://www.pcgameshardware.de/aid,743333/Geforce-GTX-470-und-GTX-480-Test-von-Nvidias-GF100-Generation/Grafikkarte/Test/?page=13

Lenke til kommentar

Skuffende kort.

 

Tallene deres for 5870 i testen er ikke representative for dagens ytelse til 5870.

Dette er test gjort med en eldre Catalyst version. Som alle som har 5870 her vet, så er ytelsen pr idag en del høyere en den 26.september 2009 når dere testet kortet.

 

Hvis dere hadde testet 5870 på nytt med Catalyst 10.3, så ville dere nok sett at 5870 passerer Gtx 480 i ytelse. Spessiellt i Vantage.

 

Gtx 480 utvikler for mye varme, støyer og er for dyrt til at det kan bli noen suksess..

Ser ikke helt hvilken målgruppe Nvidia håper på å treffe med dette kortet heller.

 

 

Veldig enig i det du skriver. Leste en fin test på HardOCP som testet kortene opp mot hverandre per dags dato. Viser at det du sier stemmer bra.

 

Megaskuff fra Nvidia imo. Tenker toppene i ATI tørker bort svetten atm. og i stedet popper champagnen.

Lenke til kommentar

HW Anbefalt?!
Som spillkort?

Meget merkelig at HW går god for dette.

For noen dager siden kostet ATI 5870 2800,- på netonnet vs 4200,- (ikke helt spikret pris enda, men...)
Hadde vært 1400 kr forskjell, hadde jeg bare bestillt.
Dette er hva Nvidia ofte har referert til i sammenlignende hinting, men det er jo en helt annen prisklasse!

Endelig er ihvertfall ventetiden over, og mange kritiske rykter viser seg sanne.



Nvidia har hatt nok av tid til drivere.

Det er vel ganske tydelig at Nvidia har gått over spann og bøtter for å presse ytelsen på en arkitektur som ikke har gjort seg så godt til spill slik de er idag. (den skal jeg bli flamet for)

Fremtidsrettet? Tja vær nå litt kritiske, min erfaring er ihvertfall at dette sjelden gjør seg gjeldende. Mindre unskyldninger, mer kritikk!

The list goes on, men jeg får heller gå å slå litt på sekken!


Anbefaling ifra Jørgen kommer ihvertfall ikke til å trigge noen impuls bestillinger hos meg i fremtiden.

Alltid litt piffig med spennende venting dog, tumbsup for at HW har holdt seg nøytrale frem til lansering

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

HW Anbefalt?!

Som spillkort? :ph34r:

 

Meget merkelig at HW går god for dette.

 

For noen dager siden kostet ATI 5870 2800,- på netonnet vs 4200,-

Hadde vært 1400 kr forskjell, hadde jeg bare bestillt.

Dette er hva Nvidia ofte har referert til i sammenlignende hinting, men det er jo en helt annen prisklasse!

 

Endelig er ihvertfall ventetiden over, og mange kritiske rykter viser seg sanne.

 

 

 

Nvidia har hatt nok av tid til drivere, har trossalt egne folk til dette.

Det er vel ganske tydelig at Nvidia har gått over spann og bøtter for å presse ytelsen på en arkitektur som ikke har gjort seg så godt til spill slik de er idag. Fremtidsrettet? Tja vær nå litt kritiske, min erfaring er ihvertfall at dette sjelden gjør seg gjeldende. Mindre unskyldninger, mer kritikk!

 

The list goes on, men jeg får heller gå å slå litt på sekken!

 

 

Anbefaling ifra Jørgen kommer ihvertfall ikke til å trigge noen impuls bestillinger hos meg i fremtiden.

 

Alltid litt piffig med spennende venting dog, tumbsup for at HW har holdt seg nøytrale frem til lansering ;)

 

 

Tja, kan vel nesten sitere ord etter ord som viser "bias" i Hardware.no s test. Men, uansett, hvem gidder å bruke tid på å kalle en spade for en spade.

 

har du lyst til å SE effektbruken på GTX470 og 480 og HØRE viftelyden på de?

Link til Hardopc sin veldig praktiske test.

 

http://www.hardocp.com/article/2010/03/26/nvidia_fermi_gtx_470_480_sli_review/7

 

Enjoy

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ok men er det ikke dumt å sammenligne kort med veldig Optimiserte ATI drivere når NVidia GTX 480 ennå bare har vanilla søppel drivere?

 

Vent noen måneder og det kommer nok bedre drivere til Nvidia også.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ok men er det ikke dumt å sammenligne kort med veldig Optimiserte ATI drivere når NVidia GTX 480 ennå bare har vanilla søppel drivere?

 

Hvorfor skulle det være det?

Kjøper du et 5870 kort idag så kommer du til å benytte 10.3 driverene. Kjøper du Gtx 480 så vil du bruke driverene til det. Ytelsen vil være deretter.

 

 

Madcatatlas: Gtx 480 bråker jo noe helt vilt under load i testen til Hardocp.

 

Hardocp er ganske klare på sine meninger. Det beste med Gtx 480 er et SLI opsett, men det kommer til å koste mye! penger på flere måter..

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være det?

Kjøper du et 5870 kort idag så kommer du til å benytte 10.3 driverene. Kjøper du Gtx 480 så vil du bruke driverene til det. Ytelsen vil være deretter.

Både AnandTech og Guru3D bruker så vidt jeg kan se Cat 10.3a

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3783&p=8

 

GTX 4x0 er testet med Forceware 197.17. Innen kortene er ute i butikkene bør 200-serie Forceware være klar.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' date='27. mars 2010 - 00:44' timestamp='1269647085' post='15422883']

Etter å ha les teksten føler jeg kanskje at skribenten er Nvidia-fan eller er det bare meg?

Når man ikke klarer å argumentere er det veldig lett å kalle folk "fan" eller "fanboy" ja...

 

Nei, egentlig ikke GDI, jeg tenkte det samme når jeg hadde lest noen sider av hardware.no s test. ser at flere her setter spørsmålstegn ved systematikken og begeistringen.

 

jaja, syns det er kanon likevel at Hardware.no faktisk fikk testet kortet!

 

for enda bedre tester anbefales jo selvsagt anandtech.com , hardopc (herlig praktisk for gamere) og andre seriøse/nøytrale nettsteder.

 

@ MiRaCL

Ja, ifølge Kyle på hardopc så var det en av tinga som "blew him away", med andre ord ikke særlig positivt:) Men han ELSKET GTX480 SLI ytelsen! 1000W anbefalt PSU :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...