Gå til innhold

5x5 MyR - Mikkel™


Anbefalte innlegg

Da skal jeg gidde å oppdatere igjen! Jeg har allerede holdt på med 5x5 Borge program i 2 uker. Men føler ikke det skjer noe spennende de første 2 ukene så da legger jeg i vei nå. Fokuserer heller på moderat vekt og god teknikk denne gangen ...

 

Først litt om meg og mine mål

Meg:

21 år, bor i Steinkjer og trener på 3T rett ved siden av Statoil. Du kjenner meg nok igjen på tattisene om du noen sinne ser meg så si ifra da!

Jeg veier ca. rundt 71-72 kilo når jeg har ferie og slasker en del og rundt 74-75 kilo når jeg driver med styrketrening. I allefall har det vært slik det siste året. Jeg synes selv at 71-75 kilo er en trivsels vekt.

Jeg er 185 høy, egentlig litt "for" slank i følge noen men ser på meg selv som mer eller mindre normal.

 

Kroppsmål:

Fettprosent: ca. 12%

Mål rundt bryst: 92 107 CM

Mål rundt lår: 54 CM

Mål rundt mage: 79 81 CM

Mål rundt biceps: 32 33 CM

 

Mål:

Målet mitt er stort sett bare for å trene for å holde kroppen i gang, være i god form og ha noe å gjøre om dagene. Har og lyst til å gå opp til rundt 80 kilo i vekt uten økning i muskelmasse. Har allerede økt rundt brystet og magen men ikke noe mer enn ca en liten halvprosent mer i fett. Veie meg skal jeg på fredag men tipper jeg er rundt 76/77 kilo nå.

 

Treningsprogram:

 

Mandag

 

Knebøy

Roing

Benkpress

 

Tirsdag

 

Knebøy (redusert vekt 2 sett)

Militærpress

Markløft Strak*

Nedtrekk

 

Fredag

 

Knebøy

Roing

Benkpress

 

 

* Jeg kjører strake markløft fordi jeg har gjort det før og kjenner teknikken. Jeg er ikke helt kjent med normale markløft så jeg kjører safe.

 

 

- Mikkel

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk gjort unna Dag 2 faktisk idag :w00t:

 

Dag 2 uke 2:

 

Knebøy 5 sett 5RM: Her kjørte jeg konstant 58Kilo. 20% redusert fra normal vekt. Følte det gikk greit. Klarte å bruke god teknikk og komme meg lavt.

 

Strake Markløft 5 sett 5 RM: Her kjørte jeg økning fra 53,6 kilo til 60 kilo. Dette følte jeg gikk meget bra. God og sliten uten noen vondter. Føler teknikken min er der den skal.

 

Skulderpress 5 sett 5RM: Her kjørte jeg økning fra 14 til 17.5 kilo. Føler jeg mestrer skulderpress bra. Hadde en god og lett økt idag. Deilig å trene skuldrene!

 

Nedtrekk 5 sett 5RM: Her hadde jeg idag en økning fra 80 til 90 kilo. Følte jeg gjorde det bra og at det var lett. Fin dag for å terpe litt teknikk og heve/senke måter.

 

I tilleg kjørte jeg planken på slutte. 2 sett med 30 sekunder på hver side og 3 sett med strak planke. Jeg pleier normalt å kjøre 3 sett med sideplanken men var så sliten idag at jeg ikke klarte mer enn 2 sett. Jeg klarte derimot 3 sett med strak planke så føler jeg ikke tapte noe særlig på det ene settet.

 

Alt i alt! God trenings økt! Nå er det bare å stålsette seg mot å gå på ski mot Petter Northug på Søndag :ninja:

 

Tjenare folkens!

Lenke til kommentar

Takk Bandreas :). Grunnen til at jeg ikke vil legge ut bilder så ofte er at jeg blir ekstremt fort deprimert. Har gjennom prosessen så langt hatt noen ganger med ekstremt dårlig selvbilde og følelsen av at jeg går feil vei. Litt tungt å jobbe med IKT :(. Får fort dårlig selvfølelse når man sitter på rævva 8 timer hver dag.

Lenke til kommentar

Ny dag nye muligheter! Første økt etter påske.

 

Dag 1 uke 1:

 

Knebøy 5 sett 5RM:


  1.  
  2. 5x60KG
  3. 5x60KG
  4. 5x60KG
  5. 5x65KG
  6. 5x68KG

 

Dette gikk meget bra. Fornøyd med innsatsen på Knebøy nå etter påske.

 

Benkpress m. Manualer 5 Sett 5RM :


  1.  
  2. 5x14KG
  3. 5x14KG
  4. 5x14KG
  5. 5x15KG
  6. 5x145G

 

Ikke så veldig mye forskjell eller økning mener jeg selv hadde godt av den lave vekta siden det er første dag etter påske. Man skal ikke starte for hardt eller ;)

 

Roing sittende 5 Sett 5RM :


  1.  
  2. 5x80KG
  3. 5x80KG
  4. 5x80KG
  5. 5x90KG
  6. 5x90KG

 

Gikk bra, igjen: godt med lav vekt men gleder meg til å øke igjen.

 

Planken på slutten:

Kjørte 6 sett på 30 sekund (3 ett minutts sett delt i 2) på sideplanken. Hardt men godt. Også kjørte jeg 2 sett med strak planke på ett minutt hvert sett.

 

En pen start etter påske, rolig og fin. Skal bli godt å komme inn i rytmen igjen og få futt på sakene.

 

PS: Spiste burglers til middag. 1 vanlig storfeburger delt i to. Spist med drøssevis av salat med grovepølsebrød. Stekt i chilikrydder og cayennepepper i moderate mengder. Samt at jeg hadde den normale shaken min etter trening.

PPS: Julie, jeg nasker oppsettet ditt :love:

 

- Mikkel -

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...