Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

http://www.gsmarena....a-news-4032.php

Noen som vet om den kommer med engelsk språk og hvor jeg kan laste ned for flash med odin?

 

Den ligger her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1570727

 

Personlig hadde jeg ville gått for ICS/CM9 som den her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1363593

med kernel fra: http://forum.xda-dev...d.php?t=1468795

 

Tusen takk :-D Er fruen sin tlf. hun klager litt.. Fungerer alt hvis jeg legger inn ics/cm9? Eller er det forsatt masse bugs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.gsmarena....a-news-4032.php

Noen som vet om den kommer med engelsk språk og hvor jeg kan laste ned for flash med odin?

 

Den ligger her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1570727

 

Personlig hadde jeg ville gått for ICS/CM9 som den her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1363593

med kernel fra: http://forum.xda-dev...d.php?t=1468795

 

Tusen takk :-D Er fruen sin tlf. hun klager litt.. Fungerer alt hvis jeg legger inn ics/cm9? Eller er det forsatt masse bugs?

 

Personlig synes jeg det er lite eller ingen bugs på cm9.

Men skulle det vært til min fru, så hadde jeg innstalert den originale GB jw4 2.3.6.

Da er det meste slik hun er vant til, med tanke på menyer etc.

 

Edit: Hva er det hun klager over? og hvilken version har hun nå?

Endret av Millionas
Lenke til kommentar

Batteritiden min er egentli ganske bra, dvs klarer 1,5 dag uten lading. Men har slått av 3g, da eg har wifi på de fleste plasser.

cm9 kan du bestemme hvor mange apps som skal kjøres i bakgrunnen. Og med cm9 og semaphore S Bigmem har eg 400 i ram. Mister dog 720 kameraopptak og muligens HW koding for filmer. Men savner det ikke, og den er kjapp! :)

mange anbefaler nexus modem, kf1/kb1 tror eg det var, for bedre dekning og dermed bedre batteri. Men har ikkje forandra modem, da eg føler den eg har er bra nok.

Lenke til kommentar

Batteritiden min er egentli ganske bra, dvs klarer 1,5 dag uten lading. Men har slått av 3g, da eg har wifi på de fleste plasser.

cm9 kan du bestemme hvor mange apps som skal kjøres i bakgrunnen. Og med cm9 og semaphore S Bigmem har eg 400 i ram. Mister dog 720 kameraopptak og muligens HW koding for filmer. Men savner det ikke, og den er kjapp! :)

mange anbefaler nexus modem, kf1/kb1 tror eg det var, for bedre dekning og dermed bedre batteri. Men har ikkje forandra modem, da eg føler den eg har er bra nok.

Hvilken fordel gir det deg å ha 400MB ledig minne? Sålenge minnet er ubrukt, har du vel ingen nytte av det. Hvis du i tillegg mister funksjoner så vil jeg si du taper på å ha mye ledig minne ;)

Lenke til kommentar

Har nå skiftet rom hver 3. måned i ett år nå. Etter en stund blir alltid rom'sa trege, og er ganske lei av å drive å bytte hele tiden nå!

 

Er det noen her som kan anbefale en rom og en kernel som faktisk ikke henger seg opp og klikker, og samtidig gir ett brukbart batteriliv?

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar

@SilentNET

 

Fordelen med mer minne er at store spill ikke lagger. Du kan ha flere programmer gående i bakgrunnen uten at telefonen blir tregere. Bruker aldri å filme med telefonen, så mister ingenting ;)

Hva er vitsen med 4 gb minne på en pc, når man 90 % av tiden bare bruker 2?

 

@[NOR]Andreas Det er umulig ;) Men vil anbefale semaphore kernel..

Lenke til kommentar

@SilentNET

Fordelen med mer minne er at store spill ikke lagger. Du kan ha flere programmer gående i bakgrunnen uten at telefonen blir tregere. Bruker aldri å filme med telefonen, så mister ingenting ;)

Hva er vitsen med 4 gb minne på en pc, når man 90 % av tiden bare bruker 2?

 

Jeg er av akkurat samme oppfatning når det kommer til PC også. Mitt inntrykk av Android er at OS styrer minne godt selv. Har aldri opplevd å "gå tom" for å si det sånn. Den eneste grunnen til at jeg har 6GB er for å få brukt alle tre kanalene. Hvis ikke hadde jeg klart meg med 4GB. 2 blir dog for lite.

 

Videre så sier du at du har slått av 3G, og at du mister funksjoner(som du riktignok ikke bruker, fair enough). Å måtte slå av funksjoner/bytte bort funksjoner for å få mer ledig minne høres veldig unødvendig ut. Merk, ledig minne. Man har ingen nytte ut av masse ledig minne. Det gir ingen fordeler. Når man skal kjøre en app som trenger minne, vil andre ting tvinges ut. Det er mye bedre enn at "ingenting" skal ligge i minne. Da må du vente lenger uansett hva du starter opp. Da er det bedre at telefonen legger ting og tang klart i tilfelle du starter opp noe av dette. Hvis du kan vise til noe benchmark eller dokumentasjon som viser det motsatte, så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tar feil.

 

[NOR]Andreas: Jeg bytter så godt som aldri rom på min telefon. Har oppdatert til 2.3.3 og kjører speedmod kernel (root og ext4 filsystem). Sånn har telefonen vært siden 2.3.3 ble tilgjengelig. Oppleves akkurat like rask nå som den gangen den ble installert. Telefonen er i daglig bruk både på jobb og privat. Null problemer. Batteriet varer 2-3 dager til vanlig og 4-5 dager hvis jeg bruker den lite i perioder.

 

Mange kunne sikkert ha spart seg for mye trøbbel om dem rett og slett tuklet mindre med telefon/pc.

Lenke til kommentar

@SilentNET

Fordelen med mer minne er at store spill ikke lagger. Du kan ha flere programmer gående i bakgrunnen uten at telefonen blir tregere. Bruker aldri å filme med telefonen, så mister ingenting ;)

Hva er vitsen med 4 gb minne på en pc, når man 90 % av tiden bare bruker 2?

 

Jeg er av akkurat samme oppfatning når det kommer til PC også. Mitt inntrykk av Android er at OS styrer minne godt selv. Har aldri opplevd å "gå tom" for å si det sånn. Den eneste grunnen til at jeg har 6GB er for å få brukt alle tre kanalene. Hvis ikke hadde jeg klart meg med 4GB. 2 blir dog for lite.

 

Videre så sier du at du har slått av 3G, og at du mister funksjoner(som du riktignok ikke bruker, fair enough). Å måtte slå av funksjoner/bytte bort funksjoner for å få mer ledig minne høres veldig unødvendig ut. Merk, ledig minne. Man har ingen nytte ut av masse ledig minne. Det gir ingen fordeler. Når man skal kjøre en app som trenger minne, vil andre ting tvinges ut. Det er mye bedre enn at "ingenting" skal ligge i minne. Da må du vente lenger uansett hva du starter opp. Da er det bedre at telefonen legger ting og tang klart i tilfelle du starter opp noe av dette. Hvis du kan vise til noe benchmark eller dokumentasjon som viser det motsatte, så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tar feil.

 

[NOR]Andreas: Jeg bytter så godt som aldri rom på min telefon. Har oppdatert til 2.3.3 og kjører speedmod kernel (root og ext4 filsystem). Sånn har telefonen vært siden 2.3.3 ble tilgjengelig. Oppleves akkurat like rask nå som den gangen den ble installert. Telefonen er i daglig bruk både på jobb og privat. Null problemer. Batteriet varer 2-3 dager til vanlig og 4-5 dager hvis jeg bruker den lite i perioder.

 

Mange kunne sikkert ha spart seg for mye trøbbel om dem rett og slett tuklet mindre med telefon/pc.

 

Slår av 3g for å spare strøm, ikke pga rom/kernel. :) gjor det på GB også..

Men har man først blitt bitt av å gjør telefonen bedre så fortsetter man..Og det er fasinerende at samsung ikke vil gi oss ICS når det faktiskt fungerer fint. :)

 

I valuepacken til samsung, har de faktisk klart å frigi mer minne til telefonen uten at det går utover noen ting..

 

Gøy er det uansett :)

Lenke til kommentar

Hva er det hun klager over? og hvilken version har hun nå?

 

Hun klager vel egentlig mest over at den er treig, noe jeg er enig i. Romen er den siste orginale fra samsung kies, med mindre det nettopp har har dukket opp en ny.

Vil det funke med ny kernel med lagfiks å stock rom på?

Har lyst til vente til sgs3 kommer med kjøpe meg ny tlf. :-S

Lenke til kommentar

Etter mye om og men, så fikk jeg flasha Slim ICS 3.1. Førsteinntrykket er bra og jeg er positivt overasket hvor snappy rom'en føles. Fantastisk med 182dpi.

Ja sitter å lurer på å bytte til den selv, men for øyeblikket fungerer cm9 flotters, og da er det ingen vits å bytte..eller..hehe

Lenke til kommentar

Ja sitter å lurer på å bytte til den selv, men for øyeblikket fungerer cm9 flotters, og da er det ingen vits å bytte..eller..hehe

Litt tidlig å si. Men jeg kan komme med tilbakemelding om noen dager. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at modemet som fulgte med ikke funka på norsk nett. Jeg har også flasha Midnight kernel for å få kompatibilitet med Voodoo.

 

Edit: JVR modem funker bra for meg i Telenor(TalkMore) sitt nett.

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Ja sitter å lurer på å bytte til den selv, men for øyeblikket fungerer cm9 flotters, og da er det ingen vits å bytte..eller..hehe

Litt tidlig å si. Men jeg kan komme med tilbakemelding om noen dager. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at modemet som fulgte med ikke funka på norsk nett. Jeg har også flasha Midnight kernel for å få kompatibilitet med Voodoo.

 

Edit: JVR modem funker bra for meg i Telenor(TalkMore) sitt nett.

 

Nå har rom'en vært oppe i 10 timer, så jeg tror jeg har eliminert problemet med random reboots. Dette er jeg ganske sikker på at skyldes OC, men hvorfor det skaper reboots skjønner jeg ikke. Ellers så fungere rom'en strålende bortsett fra at wifi har vanskeligheter med og våkne fra sleep. Som oftest er den bare litt treig med å våkne, mens andre ganger er jeg nødt til å slå den på manuelt. Jeg har dog ikke brukt noe tid på å finne ut hva dette skyldes og jeg tror det heller ikke er mange som opplever dette(?).

Lenke til kommentar

Falt for fristelsen til å legge inn Slim ICS 3.2 nå, har ikke hatt det lenge men til nå er det bare deilig.

Har installert semaphore 0.9.7 siden jeg alltid har likt Semaphore kernel, og den virker ganske så bra nå, så håper dette skal bli bra.

 

Tror dette kan bli mitt ROM en god stund fremover. :)

Lenke til kommentar

Tror jeg holder meg på CM9, de har begynt å komme med nightlies. Og semaphore kernel leverer som alltid..Hadde noen randoom reboots, men bare soft reboots. Fant ut at det var pga jeg hadde flashet en battery status med prosent. Fjernet den og alt er flotters..

Sempahore ICS 1.0.0 er ute! Ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...