Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Skal til å installere ny ROM på en Galaxy S med Samsung stock 2.3.3. Tenkte å prøve CM9 da jeg har gode erfaringer med CM7 på HTC Desire.

 

Har googlet en del. Det er et virrvarr av ulike guider og ulike fremgangsmåter, noen utdaterte og alle tar én eller flere ting for gitt (allerede rootet, har ClockworkMod Recovery, har Windows-PC, etc.). Min SGS er som sagt stock, uten root. Har Android SDK installert på en GNU/Linux-PC. Spørsmålet mitt er: Er det nok å laste ned en CM9-zip, rename til update.zip, laste opp med adb (fra Android SDK) og reboote telefonen? Tilleggsspørsmål: Er galaxysmtd riktig versjon av CM9? (Ikke opplagt for meg hva MTD står for, i så fall.)

Endret av kvakse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler veldig sterkt. Når jeg skulle legge inne en hvilken som helst ROM så måtte jeg uansett roote og innstallere CVM recovery. Kan ikke tenke meg at du vil få innstallert den på en annen måte, er ikke akkurat en annen launcher vi snakker om her. Men selve rootingen og å legge inn CVM recovery er ganske enkelt.

Forsåvidt så bruker jeg DarkysRom 10.4.2, som er en utrolig stabil og rask rom, med bra batteritid.

Har CM9 på min galaxy Tab 10.1, og der tappes batteriet veldig fort, selv om det ikke er samme build som for en telefon

Lenke til kommentar

Semaphore får mange lovord her ikke uten grunn. Midnight funker også veldig bra etter mine erfaringer, samt Galaxian(ikke ICS).

 

Sjekk ut Slim ICS som jeg skerv om lenger opp. Funker veldig bra den korte tiden jeg har hatt den.

 

Hvordan funker Slim ICS for dere andre som har testa? Noen problemer?

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Skal til å installere ny ROM på en Galaxy S med Samsung stock 2.3.3. Tenkte å prøve CM9 da jeg har gode erfaringer med CM7 på HTC Desire.

 

Har googlet en del. Det er et virrvarr av ulike guider og ulike fremgangsmåter, noen utdaterte og alle tar én eller flere ting for gitt (allerede rootet, har ClockworkMod Recovery, har Windows-PC, etc.). Min SGS er som sagt stock, uten root. Har Android SDK installert på en GNU/Linux-PC. Spørsmålet mitt er: Er det nok å laste ned en CM9-zip, rename til update.zip, laste opp med adb (fra Android SDK) og reboote telefonen? Tilleggsspørsmål: Er galaxysmtd riktig versjon av CM9? (Ikke opplagt for meg hva MTD står for, i så fall.)

 

Står her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1592131

eller her: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Samsung_Galaxy_S:_Full_Update_Guide

 

Må ha root og ClockworkMod Recovery

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har mursteinet telefonen. Prøvde å roote med heimdall. Heimdall finner (detect) telefonen i download-modus, men vil ikke laste noe opp:

 

 

Initialising connection...
Detecting device...
Claiming interface...
Setting up interface...
Checking if protocol is initialised...
Protocol is not initialised.
Initialising protocol...
Handshaking with Loke...
ERROR: Failed to receive response!

 

Da tenkte jeg i min naivitet at i hvert fall ingen skade hadde skjedd ettersom ingenting (tilsynelatende) hadde blitt lastet opp (zImage). Så koblet fra telefonen og rebootet, men er nå stuck med dette skjermbildet:

 

 

bricked-galaxy-s.png

 

Kommer ikke forbi dette, annet enn tilbake til download modus hvor jeg fremdeles ikke får heimdall til å laste noe opp. (Har også prøvd Odin i en virtualbox-Windows, den klarte det heller ikke.)

 

Noen forslag om hva jeg gjør nå?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har mursteinet telefonen. Prøvde å roote med heimdall. Heimdall finner (detect) telefonen i download-modus, men vil ikke laste noe opp:

 

 

Initialising connection...
Detecting device...
Claiming interface...
Setting up interface...
Checking if protocol is initialised...
Protocol is not initialised.
Initialising protocol...
Handshaking with Loke...
ERROR: Failed to receive response!

 

Da tenkte jeg i min naivitet at i hvert fall ingen skade hadde skjedd ettersom ingenting (tilsynelatende) hadde blitt lastet opp (zImage). Så koblet fra telefonen og rebootet, men er nå stuck med dette skjermbildet:

 

 

bricked-galaxy-s.png

 

Kommer ikke forbi dette, annet enn tilbake til download modus hvor jeg fremdeles ikke får heimdall til å laste noe opp. (Har også prøvd Odin i en virtualbox-Windows, den klarte det heller ikke.)

 

Noen forslag om hva jeg gjør nå?

Ser ut til at du har fått Samsung Black Screen of Death (dramatisk navn.. :p)

Har kun løst dette med Odin i Windows. Da var det bare å sette den i download mode og flashe på nytt.

Endret av largim
Lenke til kommentar

Er det ikke nærmest umulig å bricke denne telefonen? Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen eksempler

Det skal mye til. Om du ikke får download mode eller recovery mode eller noe slikt med en jig så ligger du vel dårlig ann, men det vet jeg ikke engang hvordan en får til. :p

Lenke til kommentar

Er det ikke nærmest umulig å bricke denne telefonen? Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen eksempler

Det skal mye til. Om du ikke får download mode eller recovery mode eller noe slikt med en jig så ligger du vel dårlig ann, men det vet jeg ikke engang hvordan en får til. :p

Jeg har lest om noen som måtte ty til denne USB-jiggen, men jeg kan ikke huske å ha lest om noen som har klart å bricke telefonen.

Lenke til kommentar

Er det mulig at folk kan gi en liten tilbakemelding når de får hjelp? Enten i form av et svar, eller i form av et pluss.

Ganske utakknemlig IMHO.

 

Er det meg du refererer til her, siden jeg var sistemann i tråden som spurte om hjelp? Jeg spurte om hjelp for én dag siden. Jeg har ennå ikke løst problemet. Er det virkelig «utakknemlig» av meg å vente til jeg har løst problemet (evt. trenger mer hjelp) før jeg poster en oppdatering med «slik gikk det, dette var løsningen, takk for hjelpen»?

Lenke til kommentar

Er det mulig at folk kan gi en liten tilbakemelding når de får hjelp? Enten i form av et svar, eller i form av et pluss.

Ganske utakknemlig IMHO.

 

Er det meg du refererer til her, siden jeg var sistemann i tråden som spurte om hjelp? Jeg spurte om hjelp for én dag siden. Jeg har ennå ikke løst problemet. Er det virkelig «utakknemlig» av meg å vente til jeg har løst problemet (evt. trenger mer hjelp) før jeg poster en oppdatering med «slik gikk det, dette var løsningen, takk for hjelpen»?

Jeg referer til deg sammen med alle andre som spør om hjelp, så ergo, min kommentar var langt fra myntet på kun deg.:)

Det jeg vil fram til her er at de som hjelper gjerne må søke å bruke tid for å hjelpe de som har problemer. Dette krever energi som kan brukes på andre ting. Brukeren selv kan jo faktisk i mange tilfeller gjøre denne jobben selv.

Det er lenge siden jeg har hjulpet noen i denne tråden pga at jeg ikke har vært oppdatert på den nyeste software.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har mursteinet telefonen.

 

 

<Solved>

 

1. Løsning på "Handshaking with Loke... ERROR: Failed to receive response!"

 

Intet hell med Odin (i virtuell Windows), Heimdall 1.3.1 (i Linux eller virtuell Windows), Heimdall 1.2.0, uansett hvilken av de medfølgende driverne jeg prøvde. Prøvde Heimdall 1.1.1 og den medfølgende driveren, og da ville den endelig laste opp til telefonen.

 

2. Fant en passende stock firmware, lastet opp med Heimdall 1.1.1 og så at alt virket

 

3. Lastet opp en kernel (zImage) med root

 

4. Lastet ned ROM Manager og installerte Clockworkmod Recovery gjennom denne

 

5. Fulgte så instruksjonene her for å installere CM9.

 

Utfordringen var punkt 1. Jeg vet fremdeles ikke hvorfor Odin og Heimdall utenom versjon 1.1.1 ikke fikk den riktige responsen fra telefonen og kunne fungere.

 

Takk for tipsene!

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Mener å ha lest at man kan bruke nexus drivere også. Og husker at det var noe krøll med Odin versjoner også, så måtte finne en som fungerte for din pc..Og huske å avinnstalere/disable samsung softwaren på pcen..

Mye man må passe på, og blir heftig googling og frustrasjon når telefonen virker bricked..Men alltid kjekt når alt fungerer igjen :)

 

Noen som kjører CM9 nightlyes? Har et problem med at telefonen setter seg i Vibrate profil når jeg sette i hodetelefoner. Utrulig irriterende..Andre med samme problem?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det kommet noen offisielle oppdateringer til SGS i år? Vet den ikke får ICS. Tenker på den "Value Pack"-en som skulle komme...

http://www.samfirmware.com/

Gå innpå firmware delen og finn fram til GT-I9000 så går du innpå Europe, er kommet mangen i år men jeg vet ikke om dette er oppdateringer eller hva det er. Selv har jeg gått over til AOSP ICS versjoner så følger ikke stort med på det offisielle lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...