Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Fikk min Samsung galaxy s i9000 for en ukes tid siden.

Jeg opplever nå store problemer ved at den faller ut av det mobile nettet.

Så lenge jeg er hjemme ,å da sikkert på samme basestasjon,går det fint.Problemene

starter når jeg beveger meg til andre deler av byen og mobilen sikkert prøver å skifte base.

Da får jeg plutselig bare muligheten til å ringe nødsamtaler samt at feilmeldingen "Datanettverk ikke tilgjengelig" dukker opp.

Jeg har prøvd manuelt å skifte nettverksoperatør,men får da opp feilmeldingen "kan ikke velge nettverk.velg automatisk".Det er også problematisk å få den på nett også hjemme når den har "falt ut".

 

Jeg har et abonnement fra OneCall.

Har lest og søkt på nettet,men finner ingen løsning.De kunne heller ikke hjelpe meg hos Samsung Norge.

 

 

Har samme problemet,har også One Call.Jeg tror nok problemet ligger hos OC selv om de ikke "forstår" det.Har sendt dem tid og sted og de sier self at det ikke er noe i veien med nettet deres.Det skjer uansett om jeg bruker OC sitt nett eller Telenor. Les på Facebook ,litt tilbake nov/des så er det mange som klager på det samme. Uansett irriterende er det. Mener flere har nevnt dette her tidligere også og at de også hadde OC

 

Hmm,ja dette er merkelig,for jeg har ikke slike problemer når jeg benytter min gamle mobil å beveger meg rundt i byen,derfor jeg trodde problemet var relatert til Galaxyèn.

Siden flere sliter med det samme må det jo være et reelt problem å da er det rart det ikke skal være mulig å få løst problemet.

 

 

Andre som kan ha råd tips om nevnte problem??

Endret av kveithau1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg koblet til telefonen til kies og det sto at jeg hadde siste firmware jp4,det var ingen ny firmware

 

 

Hører at 2.2.1 ligger offisielt ute via Kies. Jeg har oppgradert via Odin tidligere, og får ikke opp alternativet(fastvareinformasjon). Hva må jeg gjøre for å kunne oppgradere via Kies igjen?

Lenke til kommentar

De siste to dagene har jeg ikke kommet inn på http://touch.facebook.com med orginalbrowseren. Det står bare at siden ikke ble funnet. Det funker fint med andre browsere som f.eks Opera mini.

 

Noen som vet hva som kan være feilen? Jeg liker orginalbrowseren, skulle gjerne fikset det. Den fungerer fint ellers, det er kun facebook jeg har registrert problemer med foreløpig...

 

Har prøvd reboot av telefonen

Testet nå med trådløst nettverk, da er det ingen problemer. Det er kun når jeg bruker mobilnettet jeg ikke kommer inn på facebook.com med orginalbrowseren. Det fungerte som sagt fint før, men for et par dager siden var det brått stopp. Noen som kan tenke seg hva det skyldes, er det noen innstillinger på telefonen jeg må endre?

Lenke til kommentar

Hører at 2.2.1 ligger offisielt ute via Kies. Jeg har oppgradert via Odin tidligere, og får ikke opp alternativet(fastvareinformasjon). Hva må jeg gjøre for å kunne oppgradere via Kies igjen?

Når 2.2.1 kommer på kies i Norge (ikke ute enda) må du legge inn riktig csc fil med odin (XXE) eller legge inn norsk 2.2.1 fra samfirmeware.com med tilhørende CSC.. Da vil du kunne oppdatere som vanlig fra Kies senere.. Men det er jo ingen vits å oppdatere via Kies, når man hele tiden kan ha siste FW fra Odin...

Lenke til kommentar

Takk...men det var faktisk helt motsatt av kort og enkelt. Kort fortalt, hvorfor rooter dere?

Kort og enkelt så rooter man for å oppnå en slags administrator-status på tlf. Med root kan man endre systemfiler og installere avanserte apps som krever tilgang til det aller helligste. F.eks lagfix, custom roms og kernels.

Lenke til kommentar

leste at android 2.3 kommer til galaxy s i europa i mars.jeg håper dette stemmer.

 

http://www.slashgear.com/gingerbread-for-galaxy-s-in-march-confirms-samsung-25136186/

 

Blir nok lenge til vi kan få 2.3 offisielt i Norge, da 2.2.1 enda ikke er offisielt lansert, og nå er det ikke lenge igjen til mars måned.

 

vi må nok vente til sgs2 og nexus s er lansert desverre :( blir veldig overasket om de oppdaterer til gingerbread før disse mobilene er lansert.. vi får nok bare leve med den "lunkne" yoghurten til pepperkaken ruller frem :!:

Lenke til kommentar

I følge Kies har jeg siste versjon av Android på Galaxy-en, noe som ikke stemmer med informasjon jeg finner på nettet eller hva telefonen selv oppgir (der står det kun 2.2). Er Kies generelt sett bare treig til å finne nye versjoner eller kan det at Kies ikke vil oppdatere telefonen skyldes at jeg har rootet og lagt inn custom-kernel? Burde jeg i så fall legge inn et custom-ROM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...