Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Prøver igjen jeg..

Jeg kjøpte nylig en Samsung Galaxy S (som kjører Android 2.2) til min bedre halvdel. Hun er strålende fornøyd med telefonen. Men en sak som er litt irriterende er at språket i applikasjonene(Facebook, Gmail, Kalender, Market etc) er på engelsk, selv om språket ellers er på norsk. Det er en detalj som drar helhetsinntrykket litt ned, siden det ikke blir konsistent språkbruk. Er det noe som kan gjøres noe med? Er det vanlig? Noen med stock 2.2 som har det samme? Var ikke mye hjelp i Samsung Support. De sa bare at det burde være norsk språk i disse applikasjonene. Må være et språkflagg som er satt feil et sted...

 

Jeg har selv en HTC Desire, og der er de samme applikasjonene på norsk.

Dette er ikke oversatt hos meg, og har heller ikke vært det siden jeg fikk tlf. Har hørt at HTC-telefoner har disse appsene oversatt, men da fordi HTC har gjort dette selv.

Når du ser litt på oversettelsene omkring i systemet, er det like greit at det er på engelsk. Samsung har ELENDIG oversettelse! (Mulig dette endrer seg med en oppdatering senere, men ikke hold pusten.....)

 

Hei,jeg lurer på en ting. Jeg skal gi min datter min Galaxy og så vil hun beholde noen av appsene som jeg har bet for. Når hun logger seg på med sin mailadr. på tlf. går det bra eller vil den låse seg fordi det er min.mailadr.som står som hovedpålogging. Er det best å ta factory reset og så logge på med hennes mailadr.Takknemmelig for svar da dette er ganske så fersk for oss :yes:

Som nevnt over er appsene knyttet opp mot google-kontoen din. Hvis du skal bruke din mail på en annen android telefon, kan det hende det blir noe krøll - jeg vet ikke.

Hvis jeg var dere ville jeg tatt en reset, lagt inn hennes konto og kjøpt apps'a på nytt (hvis det ikke er snakk om store summer). Da kan hun selv kjøpe nye apps senere som følger hennes konto, og hun blir ikke avhengig av din konto. Men dette er jo smak og behag ;)

 

Takk for svar.Ja jeg skal bruke min mail på en annen android.tlf. så det er nok det beste å slette alt slik at hun kommer greit inn på min gamle og jeg på min nye. Det er ikke snakk om store summer så det står vi i.Da har jeg skjønt noe av alt dette nye :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet så kan du bruke google kontoen på så mange enheter du vil, det blir ikke noe krøll. Som nevnt så er apps knyttet mot kontoen, men det spiller ingen rolle etter appsene er installert. Det er bare å fjerne din konto, og legge til hennes konto. Det er også mulig å ha begge på telefonen samtidig hvis det er ønskelig.

 

Takk for svar,mente jeg hadde lest et sted på denne tråden at noen fikk kluss da de lå inn mail nr 2 ,men skal ikke påstå at jeg har forstått alt jeg har lest her da dette er nytt for oss,men det kommer seg litt etter litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Kort spm;

 

Har nylig kjørt "hard reset" på telefonen i forbindelse med et salg.

 

Nå står det følgende:

 

Firmware-version: 2.2.1

Baseband version: I9000XXJM1

Build Number: FROYO.XWJS5

 

Det er vel greit å selge den med de innstillingene? Alt er oppdatert, sant?

Beklager tåpelig spørsmål, har virkelig ikke mye peiling på dette her..

 

Takknemlig for all hjelp!

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Får ikke opp noe med kies 1.5.3ish. Kan jo prøve å installere Kies 2. Prøvd med og uten spoofing av produktkode.

Edit: Prøvde med Kies 2, fortsatt ingen ny oppdatering. Jeg har dog NEE nå, ikke XEE. Er vel det som er problemet mitt.

 

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Om ikke offisiell NEE 2.2.1 el høyere kommer snart, er det intet mindre enn en skandale. Ei venninne av meg har SGS stock 2.2, oppgradert fra 2.1. Hun har hatt den i noen mnd nå, og den lagger noe for j... Har tilbudt meg å roote den og legge inn lagfix, men etter at jeg nevnte til henne at det er på eget ansvar og at det kan bli mulig garanti-tap får jeg ikke lov til det.

 

Skjønner henne godt, også frustrasjonen hennes. Hun er neppe alene om dette. Vi her på forumet som tweaker utgjør sikkert bare 1% av eiere av SGS. Og de resterende eierene har neppe så god jungeltelegraf-reklame å komme med. SGS Samsung har skutt seg i begge beina og kastet krykkene.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Får ikke opp noe med kies 1.5.3ish. Kan jo prøve å installere Kies 2. Prøvd med og uten spoofing av produktkode.

Edit: Prøvde med Kies 2, fortsatt ingen ny oppdatering. Jeg har dog NEE nå, ikke XEE. Er vel det som er problemet mitt.

Har du prøvd med Kies Registry Patcher? Prøvde det i går. Men da var det ikke noe. Så jeg la inn Kies 2 igjen...

Jeg har også NEE.

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Har noen problemer med at Market ikke vil hente ned ting og YouTube starter med nettverksfeil med den nye versjonen til NEE som kom 21. januar? Den har en gammel versjon av YouTube og nekter å starte downloading fra Market.

 

XEE kom 25.02 og har den nyeste versjonen av YouTube, men vil fremdeles ikke hente noe fra Market. Jeg bare lurer på om det er noe krøll hos meg. En annen i9000 med eldre software funker fint.

 

i9000xwjs3_xxjpy_neejs1 - 21.01.2011

post-41834-0-35009600-1299503102_thumb.png

 

i9000xwjs7-xxjpy-xeejs - 25.02.2011

post-41834-0-44565200-1299503113_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...