Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde nå at jeg ikke får sendt meldinger! Jeg kan ringe og motta sms, men ikke sende.

Feilmeldingen "prosess com.android.mms har uventet stanset" kommer opp i det jeg trykker send, og jeg får kun mulighet til å tvinge lukking. Søkte rundt på google, og der var det mange med samme problemet, men ingen hadde en konkret løsning. Noen løsninger funket for noen, men har så langt ikke funket for meg.

 

Noen som har opplevd dette selv? Og ja, jeg bruker "GO SMS", men det er i originale "Meldinger" at feilmeldingen kommer opp. I GO SMS står det bare "sender".....

 

Edit: Nvm. Sletta hele inboksen, og vips....

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Opplevde nå at jeg ikke får sendt meldinger! Jeg kan ringe og motta sms, men ikke sende.

Feilmeldingen "prosess com.android.mms har uventet stanset" kommer opp i det jeg trykker send, og jeg får kun mulighet til å tvinge lukking. Søkte rundt på google, og der var det mange med samme problemet, men ingen hadde en konkret løsning. Noen løsninger funket for noen, men har så langt ikke funket for meg.

 

Noen som har opplevd dette selv? Og ja, jeg bruker "GO SMS", men det er i originale "Meldinger" at feilmeldingen kommer opp. I GO SMS står det bare "sender".....

 

Prøv å reboote til recovery og clear cache, evt også dalvik cache. Første boot etter dette vil ta litt lengre tid enn vanlig.

 

Hvis dette ikke hjalp så prøv å finne meldingsapplikasjonen under innstillinger-programmer-administrer programmer - velg alle. Skroll ned til meldinger, klikk og velg tøm data.

 

 

Hvis ikke dette hjelper så finn deg et abbonnement med lave ringepriser og la sms være historie :)

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1298373058' post='16973434']

Spør her siden jeg faktisk har en Galaxy S. Noen som har peiling på hvor jeg kan finne en helt standard ringetone? Tenker da på den typen som man ser på de flippetelefonene i hvilken som helst tv-serie/film. (Ari Gold har en del av de for de av dere som ser Entourage).

 

Last ned programmet Zedge i Market. Der finnes mange tusen ringetoner og bakgrunner.

Lenke til kommentar

Nå lagger Galaxyen min veldig mye. Det tar lang tid å åpne og lukke meldinger og programmer. Jeg har ingen anelse om hvorfor, men etter jeg installerte 2.2 så har den gradvis blitt tregere.

Lag kommer med tiden.

 

2.2.1 er den første firmwaren jeg har kjørt som ikke har introdusert lag etterhvert.

 

 

 

Lenke til kommentar

2.2.1 er nyere ja. Noen klarer å få den gjennom Kies, men de fleste må flashe den på egnehånd eller vente på at den slippes offisielt i Skandinavia.

Trenger ikke å flashe, Kies Registry Patcher er både den enkleste og tryggeste måten å gjøre dette på. Bare å velge XEU der, så er hele saken i boks. Ingen norsk swype, men finnes mange alternative tastaturer. SwiftKey og SlideIt kan anbefales.

Lenke til kommentar

Nå sliter jeg litt her: når jeg slår på telefonen får jeg force close på en rekke prosesser bl.a. TWLauncher, Kalenderlagring, et eller annet med "logs", Google service framework, Maps, market etc. What to do?

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Trenger ikke å flashe, Kies Registry Patcher er både den enkleste og tryggeste måten å gjøre dette på. Bare å velge XEU der, så er hele saken i boks. Ingen norsk swype, men finnes mange alternative tastaturer. SwiftKey og SlideIt kan anbefales.

Da er det bedre å flashe og få alt på norsk.

 

 

 

 

Nå sliter jeg litt her: når jeg slår på telefonen får jeg force close på en rekke prosesser bl.a. TWLauncher, Kalenderlagring, et eller annet med "logs", Google service framework, Maps, market etc. What to do?

 

Prøv å boote inn i recovery og slett cache og dalvik cache.

Lenke til kommentar

Har tatt "wipe cache partition", men hvor sletter jeg dalvik cache?

 

Mulig du må ha cwm for å gjøre det. Hvis du har det så ligger det på samme plass som sletting av vanlig cache om jeg ikke husker feil.

 

 

Dalvik Cache er relatert til hvordan Android optimaliserer og kjører apks (applikasjoner). Sletting av denne kan hjelpe på problemer som de du opplever.

 

Jeg får ikke testet om dette kan gjøres i 2e akurat nå, men jeg tror du trenger clockworkmod for å gjøre det.

 

 

Lenke til kommentar

Farsken, nå skjer det samme igjen, etter å ha tatt reset, mens Titanium tar restore. :cry: Får nå som i stad melding om "database storage is getting low". Kan det være det som gjør det?

 

Finner nå ut at jeg får lite plass etter restore av "Medielagring 2.2". Noen som vet hva det er?

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

2.2.1 er nyere ja. Noen klarer å få den gjennom Kies, men de fleste må flashe den på egnehånd eller vente på at den slippes offisielt i Skandinavia.

Trenger ikke å flashe, Kies Registry Patcher er både den enkleste og tryggeste måten å gjøre dette på. Bare å velge XEU der, så er hele saken i boks. Ingen norsk swype, men finnes mange alternative tastaturer. SwiftKey og SlideIt kan anbefales.

 

Men norsk språk på tastaturet får man?

 

 

Trenger ikke å flashe, Kies Registry Patcher er både den enkleste og tryggeste måten å gjøre dette på. Bare å velge XEU der, så er hele saken i boks. Ingen norsk swype, men finnes mange alternative tastaturer. SwiftKey og SlideIt kan anbefales.

Da er det bedre å flashe og få alt på norsk.

 

Huff nei, håpløst med norsk telefon. Dårlig oversettelser, vanskelig og søke etter de riktige tingene/orda når man trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Huff nei, håpløst med norsk telefon. Dårlig oversettelser, vanskelig og søke etter de riktige tingene/orda når man trenger hjelp.

Forsåvidt gode poenger du har der. Samsung hadde neppe fått pris av Sylfest Lomheim.

Norsk språk i menyer er likevel viktig for mange.

 

 

Selv har jeg hatt engelsk mer enn jeg har hatt norsk, og jeg ler ennå av å klikke videresend for å bla fremover i nettleseren.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...