Gå til innhold

Abit NF7-S V2.0 VS EPoX EP-8RDA3+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var selv i tvil om hvilket av dem jeg skulle kjøpe, og det endte opp på Epox. Har prøvd Epox mye til overklokking, men jeg kan ikke sammenligne dem pga jeg ikke har prøvd Abit kortet.

 

Epox 8RDA3+ er et glimrende hovedkort til en kjempehyggelig pris.

 

Den har "alt" man trenger og ikke trenger: lydkort med god lyd, 2 nettverksporter, usb 2.0 * 4 (+2), 2 * firewire, s-ata * 2, dual ddr, raid, m.m

 

Det følger med 2 blå, runde ide-kabler, 2 kabler og adapter til strøm for s-ata, og andre ting som alltid følger med hk. Driver cd-en inneholder også noen nyttige programmer.

 

Kortet har for meg vært stabilt siden jeg kjøpte det (2 uker siden, MYE klokking). Det er sinnsykt mange valg man kan gjøre i bios, deriblant mange som er svært nyttige til overklokking. (mange fler enn jeg har hatt tidligere med kort fra abit og asus). Den har også et lite "display" som sier statusen til hovedkortet, feks: FF = Alt fungerer. Hva disse betyr står i manualen. Denne har jeg gang etter gang erfart at der meget nyttig. Sparer meg ofte for masse feilsøking.

Chipset-kjøleren kjøler godt, og det er faktisk også southbride kjøler på den (iallfall på den jeg har).

 

Jeg har rett og slett ingenting og utsette på det.

 

Karakter: 6

 

Annbefales.

Lenke til kommentar

Tror nok Abit kortet har et litet overtak. Bios er mer ryddig, ikke det at de betyr så mye. Kortet har også 5bits FID, så man kan velge fra 5-22 i MP uten å gjøre noen fysiske inngrep på CPU. Kortet kommer også med en litt bedre NB kjøler, og har heller ikke samme behov for kjøling på mosfets ol.

 

Jeg ville satset på Abit ;)

Lenke til kommentar
Tror nok Abit kortet har et litet overtak. Bios er mer ryddig, ikke det at de betyr så mye. Kortet har også 5bits FID, så man kan velge fra 5-22 i MP uten å gjøre noen fysiske inngrep på CPU. Kortet kommer også med en litt bedre NB kjøler, og har heller ikke samme behov for kjøling på mosfets ol.  

 

Jeg ville satset på Abit ;)

 

bare sånn til info, kortet mitt går fra 3-24 på MP.

kjører min xp2500+ med 8RDA3+ på 2375mhz nå, det med PC2100 ram. :D 190FSB

JEG ville (og har) satset på EPoX.

Lenke til kommentar
Tror nok Abit kortet har et litet overtak. Bios er mer ryddig, ikke det at de betyr så mye. Kortet har også 5bits FID, så man kan velge fra 5-22 i MP uten å gjøre noen fysiske inngrep på CPU. Kortet kommer også med en litt bedre NB kjøler, og har heller ikke samme behov for kjøling på mosfets ol.

 

Jeg ville satset på Abit ;)

 

bare sånn til info, kortet mitt går fra 3-24 på MP.

kjører min xp2500+ med 8RDA3+ på 2375mhz nå, det med PC2100 ram. :D 190FSB

JEG ville (og har) satset på EPoX.

 

Det er noen som sier det samme ang. valg av MP, men det er mange fler som sier at de ikke kan velge fritt. Mulig det av en eller annen grunn bare er noen CPU´er som kortet klarer dette med. Dette ville jo vært litt rart, så svaret finnes nok et annet sted. Mulig det avhenger av bios versjon.

Lenke til kommentar
Var selv i tvil om hvilket av dem jeg skulle kjøpe, og det endte opp på Epox. Har prøvd Epox mye til overklokking, men jeg kan ikke sammenligne dem pga jeg ikke har prøvd Abit kortet.

 

Epox 8RDA3+ er et glimrende hovedkort til en kjempehyggelig pris.

 

Den har "alt" man trenger og ikke trenger: lydkort med god lyd, 2 nettverksporter, usb 2.0 * 4 (+2), 2 * firewire, s-ata * 2, dual ddr, raid, m.m

 

Det følger med 2 blå, runde ide-kabler, 2 kabler og adapter til strøm for s-ata, og andre ting som alltid følger med hk. Driver cd-en inneholder også noen nyttige programmer.

 

Kortet har for meg vært stabilt siden jeg kjøpte det (2 uker siden, MYE klokking). Det er sinnsykt mange valg man kan gjøre i bios, deriblant mange som er svært nyttige til overklokking. (mange fler enn jeg har hatt tidligere med kort fra abit og asus). Den har også et lite "display" som sier statusen til hovedkortet, feks: FF = Alt fungerer. Hva disse betyr står i manualen. Denne har jeg gang etter gang erfart at der meget nyttig. Sparer meg ofte for masse feilsøking.

Chipset-kjøleren kjøler godt, og det er faktisk også southbride kjøler på den (iallfall på den jeg har).

 

Jeg har rett og slett ingenting og utsette på det.

 

Karakter: 6

 

Annbefales.

 

Det er vel ikke s-ata på Epox 8RDA3+ kortet? Så ikke slik ut på komplett.no iallefall? :roll: Men uansett, du overbeviste meg, kortet er allerede bestilt :wink:

Lenke til kommentar
Var selv i tvil om hvilket av dem jeg skulle kjøpe, og det endte opp på Epox. Har prøvd Epox mye til overklokking, men jeg kan ikke sammenligne dem pga jeg ikke har prøvd Abit kortet.

 

Epox 8RDA3+ er et glimrende hovedkort til en kjempehyggelig pris.

 

Den har "alt" man trenger og ikke trenger: lydkort med god lyd, 2 nettverksporter, usb 2.0 * 4 (+2), 2 * firewire, s-ata * 2, dual ddr, raid, m.m

 

Det følger med 2 blå, runde ide-kabler, 2 kabler og adapter til strøm for s-ata, og andre ting som alltid følger med hk. Driver cd-en inneholder også noen nyttige programmer.

 

Kortet har for meg vært stabilt siden jeg kjøpte det (2 uker siden, MYE klokking). Det er sinnsykt mange valg man kan gjøre i bios, deriblant mange som er svært nyttige til overklokking. (mange fler enn jeg har hatt tidligere med kort fra abit og asus). Den har også et lite "display" som sier statusen til hovedkortet, feks: FF = Alt fungerer. Hva disse betyr står i manualen. Denne har jeg gang etter gang erfart at der meget nyttig. Sparer meg ofte for masse feilsøking.

Chipset-kjøleren kjøler godt, og det er faktisk også southbride kjøler på den (iallfall på den jeg har).

 

Jeg har rett og slett ingenting og utsette på det.

 

Karakter: 6

 

Annbefales.

 

Det er vel ikke s-ata på Epox 8RDA3+ kortet? Så ikke slik ut på komplett.no iallefall? :roll: Men uansett, du overbeviste meg, kortet er allerede bestilt :wink:

 

jo, det er s-ata på 8rda3+ kortet :)

btw, kjøpte meg twinmos pc3200 m/winbond CH-5 igår, gikk fra 12000 3dmarks til 14179 :o (uklokka) får prøve litt oc nå da :D

compare: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6631979

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...