Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg forelsket?


Gjest Usikker gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker gutt

Hei, jeg har begynt på en ny skole, der er det mange ok, pene jenter. Men det er - av en eller annen merkelig grunn, en som skiller seg ut fra de andre, vi arbeider mye gruppearbeid, og da er det ikke så enkelt å ta kontakt fordi jeg ikke kjenner henne. Uansett, så er det slik at hvis jeg spør: ******* hva skal du gjøre i helgen?

Så lurer de andre inærheten på: Hvorfor spør han ikke oss?

De som lurer på det mest, er vel de andre i gruppen min. Går i 9 kl.

Lurer på om jeg skal legge henne til på Facebook, har sett hun har det. Men tenker at det er litt ekkelt for henne at den nye gutten plutselig legger hun til på face uten å ha sagt ett ord til henne. Jeg ser henne tross alt bare 1 gang i uken.

Så å legge henne til på face er ikke ett alternativ

Så å ta kontakt med henne er ikke noe alternativ

Så å bytte gruppe vil virke merkelig for de jeg allerdet er i gruppe med

Så over til det verste, jeg vet ikke om hun er singel

Så er jeg forelsket eller jeg bare betatt eller hva er jeg?

Og hva skal jeg gjøre hvis jeg er det jeg er?

 

Trenger ett mere ordentlig svar enn: Ja, du er forelsket, spør om hun er singel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tenker mye på henne, uansett hvilket tidspunkt det er på dagen, det kanskje kribbler litt i kroppen når du tenker eller ser henne, så er det en liten indikasjon på at du har følelser for henne.

 

Det som er best, vær ærlig, vær deg selv, og gå på, spør henne om hun er singel, spør om hun kanskje vil være med på kino eller noe, skader ikke og prøve.

Og det er bedre og spørre enn og leve i uvistheten bare for og vite flere år senere att hun hadde følelser for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Har lest mange tråder hvor det står at man skal VISE at man liker henne og ikke si det. Jeg tenker bare på henne noen ganger dagen. Ikke HELE tiden.

Jeg kan heller ikke gå bort og bare spørre om hun er singel?

Har ikke sagt ett eneste ord til henne, så at jeg plutselig spør om Kino virker litt rart?

Hun har fullt ignorert meg, og jeg henne, jeg sier ingenting til henne, hun har ikke vist noe signaler for interresse til meg.

 

Kan noen svare meg på det?

 

Det jeg også lurer på er om jeg skal legge henne til på Face, der ser man liksom status og slikt..

 

Bør jeg legge henne til på Facebook? Eller blir det litt rart fordi vi ikke kjenner hverandre?

 

## fire påfølgende poster fra samme bruker slått sammen ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Hei, jeg har begynt på en ny skole, der er det mange ok, pene jenter. Men det er - av en eller annen merkelig grunn, en som skiller seg ut fra de andre, vi arbeider mye gruppearbeid, og da er det ikke så enkelt å ta kontakt fordi jeg ikke kjenner henne. Uansett, så er det slik at hvis jeg spør: ******* hva skal du gjøre i helgen?

Så lurer de andre inærheten på: Hvorfor spør han ikke oss?

De som lurer på det mest, er vel de andre i gruppen min. Går i 9 kl.

Lurer på om jeg skal legge henne til på Facebook, har sett hun har det. Men tenker at det er litt ekkelt for henne at den nye gutten plutselig legger hun til på face uten å ha sagt ett ord til henne. Jeg ser henne tross alt bare 1 gang i uken.

Så å legge henne til på face er ikke ett alternativ

Så å ta kontakt med henne er ikke noe alternativ

Så å bytte gruppe vil virke merkelig for de jeg allerdet er i gruppe med

Så over til det verste, jeg vet ikke om hun er singel

Så er jeg forelsket eller jeg bare betatt eller hva er jeg?

Og hva skal jeg gjøre hvis jeg er det jeg er?

 

Trenger ett mere ordentlig svar enn: Ja, du er forelsket, spør om hun er singel.

 

 

 

Vil IKKE gå bort og spørre 'Er du singel?'

Skal jeg legge henne til på Face?

Hvordan ta kontakt?

Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Hun har ikke vist noe interresse

Hun har ikke sagt ett ord til meg

Hun har ikke gitt noe signal på at hun er interresert i å bli kjent med meg

Hun har nok status

 

Jeg har ikke vist noe interresse TIL henne når HUN er i nærheten

Jeg har ikke sagt ett ord til henne

Jeg har ikke sendt ett smil engang til henne

Jeg har ikke status

 

Hun arbeider i en annen gruppe i klassen

Jeg vet ikke om hun er singel

Facebookvenn = Se om statusen hennes er ''Singel''

Facebookvenn og bli kjent derfra = Creepy

Så FaceBook er IKKE ett alternativ

Lenke til kommentar

Jeg synes det virker som du er forelska. Enten det, eller desperat. For du har i alle fall tenkt mye på henne og hvordan du skal ta kontakt. Du har også vist interesse for henne ved å være såpass aktiv for å få noen til å svare på spørsmålene dine.

 

Jeg synes det er vanskelig å vite hva du egentlig vil med jenta. Ønsker du å få kontakt? Ønsker du å bli kjæresten hennes? Di skriver: "Så å ta kontakt med henne er ikke noe alternativ". Mener du at du er forelska men aldri kunne tenke deg kontakt? Eller er du bare redd for å vise interesse når andre er tilstede? I så fall vil jeg anbefale dem om å få telefonnummeret hennes. Så kan du ta det videre derifra :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Har ikke Mobil.

 

Er egentlig alt.

Redd for å ta kontakt.

Redd for å vise interresse når andre er til stede.

Direkte desperat etter å MINST bli kjent.

VET IKKE OM HUN ER SINGEL

VET IKKE OM HUN LIKER MEG

Ønsker å bli kjent.

Lenke til kommentar

Noe du kan gjøre, uten at de andre ser det, er å flørte med blikkontakt. Se henne i øynene, smil litt ertende. Se bort og tilbake igjen. Hvis hun ser tilbake på deg og smiler eller noe sånt kan det godt hende hun liker deg. På denne måten kan du ikke bare se hvor landet ligger, men også skape interesse.

 

Hvis du spør hva hun har gjort i helgen finner du fort ut om hun har kjæreste.

 

Så. Hvis du føler at hun muligens liker deg og mulignes ikke har kjæreste kan du kanskje ta mot til deg. Du kan aldri være sikker på at hun liker deg, men du må prøve deg alikevel :)

 

Du kan spørre henne ved å gå tilfeldig på henne i gangen. Snakke litt, før du ber henne med ut. Eller du kan be flere av vennene dine på fest. Så be henne også!

 

Ellers er det (for hennes del) best om du bare kan be henne ut eller noe. Hun kommer ganske sikkert til å bli glad for at noen liker henne. Og om hun ikke har tenkt på deg på en romantisk måte før, så kanskje hun plutselig ser potensialet i deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Gode råd, MEN dette er råd basert på at jeg på en måte skal ha kjent henne, noe jeg ikke gjør. Folk vil se hvis jeg smiler til henne. At hun smiler tilbake er vel Standard noe alle gjør, trenger ikke vise interresse for personen da. Hvis jeg støter 'tilfeldigvis' på henne, så synes de andre det er rart at jeg støtet akkurat på hun.

Vet ikke om hun synes jeg er søt, kjekk, eller hva det er. Men jeg ser på meg selv som stygg iallfall.

Kan bare ikke be ut en jente jeg aldri har snakket med.

Uansett, nestegang så skal det være veldig mye lesing og skriving og oppgaver hele dagen, så jeg kan ikke bare snakke med henne der, jeg mister fokus, hun mister fokus, andre blir forstyrret, eneste mulighet er å møte opp lenge før og HÅPE at hun setter seg ved det bordet jeg sitter ved, uansett, det er Standard på denne skolen å komme MINST 30 min før. Så der sliter jeg. Tror ikke Mamma vil la meg dra 30 min før timen begynner. Er IKKE muligheter ETTER skolen, vil ikke si hvorfor, det er for avslørende hvis hun har bruker her.

Så sliter nå altså.

Lenke til kommentar

Gode råd, MEN dette er råd basert på at jeg på en måte skal ha kjent henne, noe jeg ikke gjør. Folk vil se hvis jeg smiler til henne. At hun smiler tilbake er vel Standard noe alle gjør, trenger ikke vise interresse for personen da. Hvis jeg støter 'tilfeldigvis' på henne, så synes de andre det er rart at jeg støtet akkurat på hun.

Vet ikke om hun synes jeg er søt, kjekk, eller hva det er. Men jeg ser på meg selv som stygg iallfall.

Kan bare ikke be ut en jente jeg aldri har snakket med.

Uansett, nestegang så skal det være veldig mye lesing og skriving og oppgaver hele dagen, så jeg kan ikke bare snakke med henne der, jeg mister fokus, hun mister fokus, andre blir forstyrret, eneste mulighet er å møte opp lenge før og HÅPE at hun setter seg ved det bordet jeg sitter ved, uansett, det er Standard på denne skolen å komme MINST 30 min før. Så der sliter jeg. Tror ikke Mamma vil la meg dra 30 min før timen begynner. Er IKKE muligheter ETTER skolen, vil ikke si hvorfor, det er for avslørende hvis hun har bruker her.

Så sliter nå altså.

 

Du sier du ikke kjenner henne. Og det kan du gjøre noe med! Det er det jeg sier. Hvis du ser på henne er det faktisk veldig lite sannsynlig at de andre ser det. Og du får mer innblikk i hvordan hun reagerer. Nei, det er umulig å vite helt sikkert hva hun føler. Men du kan få en anelse. Alle reagerer ikke likt.

 

Du er ikke stygg. Jeg har sett veldig få stygge mennesker. Spesielt hvis du går i 9. klasse er du ikke stygg. Du føler det kanskje selv, men det er du ikke.

 

Du bare unnskylder deg selv. Og slik kan vi gå fram og tilbake i evigheten. Det du må gjøre nå er å få kontakt. Drit i om det ikke passer perfekt. Bare gjør det. Det er der vanskeligheten ligger. I å ta mot til seg og faktisk gjøre noe. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Lykke til? Er vi ferdig nå da?

Her sitter jeg og ikke aner hvordan man tar kontakt med en man har gått på skole med i 2 dager uten å si ett ord til. Og som jeg sa så vil fremtidige ganger bli vanskeligere og vanskeligere fordi det i timer og slikt blir vanskeligere og ta kontakt, er heller ikke friminutt så...

Lenke til kommentar

Jeg kan godt gi deg råd videre. Men jeg tror det egetnlig betyr veldig lite når det kommer til stykket. Jeg forstår ikke alle begrynnelsene dine. Det virker som du bare slenger ut unnskyldninger for å slippe. Fordi du er redd. Det er umulig (nesten) å få kontakt uten å ta kontakt. Det er skummelt, men det føler mye bedre å ha spurt enn å aldri tørre.

 

Jeg veit ikke helt hva du vil jeg skal si. Har du ingen egne forslag? Eller tøyser du? Du ser vel selv at det blir vanskelig hvis du ikke tør noe som helt

Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Er bare der på skolen en gang i uken, og ja, jeg kommer opp med SANNHETSunnskyldninger, men ikke for å slippe... Ikke direkte det. Ja jeg er redd. Det er enkelt å si ting jeg skal gjøre her på ett trygt forum på PC'en, men i praksis er det MYE vanskeligere.

Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Hvordan tar man da kontakt med en mann aldr har sett at ser på deg, aldri snakker til deg, du har aldri snakket til henne osv? Virker rart hvis jeg plutselig tar kontakt med en fra en annen gruppe og bare henne, og hvis hun ikke er singel så tar jeg ikke kontakt mer, virker litt rart?

 

Hvordan tar man da kontakt med en mann aldr har sett at ser på deg, aldri snakker til deg, du har aldri snakket til henne osv? Virker rart hvis jeg plutselig tar kontakt med en fra en annen gruppe og bare henne, og hvis hun ikke er singel så tar jeg ikke kontakt mer, virker litt rart?

 

Er hun singen så prøver jeg meg

Er hun ikke det så prøver jeg meg ikke

Facebookstatusen er det enkelt å finne ut det på, også bilder.

Men jeg kan på en måte ikke ''bli kjent'' med en jeg ikke snakker med, via Facebook?

 

## to påfølgende poster fra samme bruker slått sammen ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Jeg skulle ikke tro det gjør noe å legge henne til pa facebook. Kanskje sende en melding først, Bare kasnkje.

 

Du sier hun aldri har sett på deg eller snakket til deg. Noen må jo ta det første stedeg. Når jeg sier kontakt så mener jeg forresten ikke at du må be henne ut på middag eller noe med det første. Det jeg mener er å skape et eller annet bånd mellom dere. Det er ikke rart eller dumt å snakke med henne selv om dere ikke har snakka sammen før.

 

Og hvis du stopper en eventuelt kontakt hvis du får vite at hun er sammen med noen er jo ikke det rart heller. Det er ikke farlig å vise henne at du liker hun, tvert i mot! Ikke si det rett ut, men la henne føle seg satt pris på. La henne føle at du vil snakke med henne, at du vil se på henne, at du vil ha kontakt.

Lenke til kommentar
Gjest Usikker gutt

Fortsett noen glipper her.

Det å legge til en mann ikke snakker med ofte og slikt plutselig til på Face er litt Creepy?

Lizm, hvis jeg hadde vært jenta og blitt addet av en jeg ikke snakker med, så hadde jeg også blitt redd.

 

Hva skal den meldingen innholde da?

 

Hvordan skal jeg ta steget?

 

Blir det ikke flaut for meg at hun tenker: ''Å... Han var interressert, det var det han var, han ville bare ha meg, og nå godtar han ikke vennskap''

 

Mye feil :-(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...