Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gasspedal hang seg opp på Toyota Prius...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Folk tror meg ikke, kanskje om jeg prøver en gang til - DA vil de nok tro meg!»

Hehe, det får meg til å tenke på han som så at fotoboksen tok bilde av ham. Han snudde og kjørte forbi den sammen boksen flere ganger så fort han kunne. Da skulle nemlig politiet bli overbevist om at det måtte være noe galt med boksen...

 

Aner egentlig ikke om den historien er sann. Kanskje ikke veldig sannsynlig.

 

En jeg kjenner gjorde dette, fotoboksen blinket, så han kjørte tilbake flere ganger til den sluttet å blinke. Han kjørte på moped, så han fikk aldri noe bøter heller. (Trimma moped i 50 sone).

 

Den råeste er traktoren som ble tatt i 180 km/t (Parkert traktor, og motorsykkel som fyker forbi :) )

Lenke til kommentar

En jeg kjenner gjorde dette, fotoboksen blinket, så han kjørte tilbake flere ganger til den sluttet å blinke. Han kjørte på moped, så han fikk aldri noe bøter heller. (Trimma moped i 50 sone).

 

Den råeste er traktoren som ble tatt i 180 km/t (Parkert traktor, og motorsykkel som fyker forbi :) )

 

Nå er det vel slik at fotobokser ikke reagerer såfremt vekten ikke er over et visst punkt. Historien til vennen din er jug med andre ord.

Lenke til kommentar

Fotobokser reagerer ikke på vekt, de reagerer på metall. Slike sensorer kan man trigge selv med trøsykkel bare man triller rett over sensoren.

 

Så du mener altså at sensorene som er i asfalten reagerer på metall, ikke vekt? Hvilke metaller registereres? Hva med f.eks. en bil laget av karbonfiber? Hvorfor reagerer ikke fotobokser på mopeder?

 

Har du en kilde på dette? Har aldri hørt om dette før og ved googling er det kun et annet innlegg (skrevet av deg faktisk) som dukker opp.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Man kan ikke bruke "det har ikke skjedd før" som bevis for at det ikke vil skje. Noen må være den første, og det virker for meg som at både medier, politiet, vegmyndighetene og Toyota her vil prøve å legge all tvil til at "det er umulig". Det finnes ingen beviser noen veier tydeligvis, og da mener jeg at tvilen her skal tilsi at ingen kan gis "rett". At politiet nå sikter vedkommende, sansynligvis, basert på denne tvilen virker for meg veldig feil.

Vet du hvordan feilen på gasspedalen på biler produsert av Toyota er/rettes ?

Lenke til kommentar

Fotobokser reagerer ikke på vekt, de reagerer på metall. Slike sensorer kan man trigge selv med trøsykkel bare man triller rett over sensoren.

 

Det er ingen sensorer i bakken på fotoboksene så vidt jeg har skjønt. Sensoren sitter i boksen. Mange tror de 2 strekene som er i veien ved fotoboksen er merket til sensorene. Dette er kun merker som er referanser for fart. Hvis systemet ikke fått tatt bilde av bilen, med hjulene innen 40 cm fra disse strekene, så har de beregnet farten feil.

 

Det er noe av grunnen til at man ikke lenger får bot for å ha kjørt for fort på snødekte veier. Fordi disse referanse strekene ikke syntes. Dette ble rettskaftig etter en dom i fjor. Det var en artikkel om det på VG.

 

Å putte sensorer i bakken på våre norske super veier burte jo være en dum ide, da man aldri vet hvor de blir av når humpene og hullene blir av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...