Gå til innhold

Om kildekritikk, nyhetsspeilet og andre konspiratorikere


bkak

Anbefalte innlegg

Jeg er en av disse realistene som ser oppgitt på at nyhetsspeilet, med sin seriøse form og useriøse innhold, slipper til i media med vaksineaksjoner og avbrutte debatter og det som verre er. Siden det kan bli slitsomt å diskutere hver minste bagatell om hvordan elektromagnetiske bølger virker og ikke virker med denne gjengen uten at det i det hele tatt synker inn, bestemte jeg meg for å ta en mer pragmatisk tilnærming til det hele.

 

Resultatet kan du lese her:

http://fiskeslo.blogspot.com/2010/03/sjangereksperiment-konspirasjon.html

Den publiserte artikkelen er nå noe redigert, men kan finnes her:

http://www.nyhetsspeilet.no/2010/03/en-varsler-advarer-om-tankekontroll-mot-massebefolkningen/

Artikkelen kan leses i sin originale form her:

http://folk.ntnu.no/moyner/spegel/speiletA.htm

 

Jeg håper dette understreker det slepphendte forholdet til research og fakta i dette miljøet og særlig hvordan dette i bunn og grunn er en egotripp for mennesker som ikke klarer å lykkes på egenhånd med talent eller hardt arbeid.

 

God lesning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror man finner mer troverdig kunnskap i en boks Red Bull to be honest.

Norsk markedsføringslovgivning og merkingsregulativer fører nok til at vi med sikkerhet kan anta at det oppgitte kaloriantallet er korrekt.

 

Så strengt tatt er nok en boks med Red Bull en troverdig kilde til kaloriinnholdet i en boks med Red Bull, i alle fall.

Lenke til kommentar

Strengt tatt gidder ikke jeg høre på folk med like mye faglig kompetanse, og troverdighet, som en hvilke som helst lobotomert mongoloid.

 

 

Om noen virkelig tror på det Nyhetsspeilet skriver, håper jeg for oss alles skyld at vedkommende aldri må ta noen viktige avgjørelser på andres vegne.

Lenke til kommentar

Hvem står bak fiskeslo? det er jo noe av det første som burde bli informert om på den siden om man forventer at den skal tas alvorlig.

 

Ingen kontaktperson = useriøst.

Trådstarter. Det er trådstarter sin blogg.

 

Og personen bak fiskeslo finner man gjennom bloggen, så på ingen måte anonym. Men dette gidder ikke folk som Ebeneser å sjekke før de troller.

Lenke til kommentar

Sjøsprøyt, jeg har sjekket hele "bloggen" og om man ikke gjennomskuer det for hva det er så er man en jævla idiot.

 

Grunnen til dette blir gjort er ikke spesifikt for å sverte nyhetsspeilet, men for å sverte de som tror noe annet enn offisielle forklaringer hvilket er åpenbart når man studerer denne personens karakter og vesen.

 

Hva er hensikten med å skryte på alle internettforum i Norge over at man har lurt en ung konspirasjonsteorist?

 

Forventer de heder og ære? er nyhetsspeilet en trussel for dem? andre motiver ?

 

Jeg har forøvrig også lest tråden på freakforum og synes moderatorcrewet der har en holdning som trekker opp helhetsintrykket mitt av barnehageunger.

 

Troll meg i ræva.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Armin er 25, så han er da ingen ung konspirasjonsteorist. Han er jo en av de osm trekker i trådene for hele jævla nettverket av idioter.

Og hvem er "disse folkene". Så vidt jeg vet har moyner gjort dette selv. Bloggen er nettopp det, moyners personlige blogg. Han skriver hovedsakelig om helt andre ting enn dere konspirasjonsteoretikere.

 

Grunnen til at skeptisk.no-folkene gjør det de gjør, vil jeg tro er for å i størst mulig grad hindre disse gale menneskene i å rekruttere folk, og vise folk hva slags sinnsyke folk som står bak nyhetsspeilet, hvor vanvittig det de skriver er, og hvor fantastisk DUM hele bevegelsen tydeligvis er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...