Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Får ikke stipend pga. mye fravær, hva burde jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Har mistet stipendet! Hva skal jeg gjøre!? noen tips?

 

går 2 klasse på vgs,hadde 21 dager og 80timer sist termin.. noe jeg kan gjøre for å få tilbake stipendet? gå til legen og si jeg har et problem?

 

trenger inderlig hjelp her.. klarer meg ikke uten stipend :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få strøket opp til fjorten dager fravær.

Det du trenger for dette er en legeerklæring.

Gå til legen og fortell at du har slitt med depressjoner eller noe slikt. Få legen din til å skrive en retrospekt legeerklæring (det vil si for tiden som har vært) og lever den til skolen.

Så må du finne ut hvilke dager du ikke har vært på skolen.

Velg ut 14 av dem og skriv en egenmelding på at disse har vært pga. det som du får legen til å skrive i erklæringen.

Da skal det bli strøket.

Lenke til kommentar

REgner forresten med du er 18? Hvis du er under 18 så tror jeg du må ha underskrift fra foreldre. (noe usikker på dette dog. Lenge siden jeg var i din alder og hukommelsen kan spille meg et puss)

 

korrupsjon .

 

begynn å møt opp på skolen ! :)

Det hjelper lite nå.

Lenke til kommentar

Har mistet stipendet! Hva skal jeg gjøre!? noen tips?

 

går 2 klasse på vgs,hadde 21 dager og 80timer sist termin.. noe jeg kan gjøre for å få tilbake stipendet? gå til legen og si jeg har et problem?

 

trenger inderlig hjelp her.. klarer meg ikke uten stipend :(

Attest fra lege, psykolog osv er det eneste som kan være noen hjelp. Men det vil ikke gi deg noe stipend, men derimot redusere sannsynligheten for at det du allerede har fått ikke må tilbakebetales. Tviler sterkt på at du får noe mer penger når du ikke møter opp på skolen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Du kan få strøket opp til fjorten dager fravær.

Det du trenger for dette er en legeerklæring.

Gå til legen og fortell at du har slitt med depressjoner eller noe slikt. Få legen din til å skrive en retrospekt legeerklæring (det vil si for tiden som har vært) og lever den til skolen.

Så må du finne ut hvilke dager du ikke har vært på skolen.

Velg ut 14 av dem og skriv en egenmelding på at disse har vært pga. det som du får legen til å skrive i erklæringen.

Da skal det bli strøket.

 

Men det er jo ikke sikkert at legen gidder. Altså et finnes kjipe leger her i verden. Det holder med at du har vært å si at du har vært syl. Så kan du fjerne hvertfall noen dager..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...