Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Altså, selv bruker jeg nesten aldri Spotify, da jeg liker å ha alt samlet i ett program, noe Spotifys naturlig begrensede utvalg ikke tillater meg.

 

At det ikke vil lønne seg om man har mye musikk fra før av vil jeg si meg uenig i for min egen del. Jeg oppdager i alle fall stadig både nytt og gammelt jeg ikke har hørt før.

 

Jeg gir meg på det med equalizer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Klarer journalisten virkelig høre forskjell på 320kbps ogg vs 256kbps AAC ved en blindtest?

 

Har dere utført en blindtest? Ut i fra artikkelen virker det som om dere ikke har tilgang til spotify premium en gang.

 

Å basere lydkvalitet på kbps alene viser manglende kunnskap.

Lenke til kommentar

Det er irrelevant. Jeg er enig i at det er verdt å nevne, men da får det gjøres i riktig kontekst, som er "artist X, som WIMP har reklamert med, mangler", ikke "artist X mangler, derfor er artistutvalget dårlig".

 

Det er ikke det de sier, de sier artistutvalget er dårlig, og lister opp noen eksempler på artister som ikke er med.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noe som ikke er informativt i det hele tatt. At anmelder ikke synes utvalget holder mål kan jeg ha forståelse for, men da får han også argumentere for det, og at fire artister blant flere hundre tusen mangler er ikke et argument i så måte, i alle fall ikke når flere av de samme også mangler i Spotify. Det sier seg selv at de ikke kan ha alt.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Noe som ikke er informativt i det hele tatt. At anmelder ikke synes utvalget holder mål kan jeg ha forståelse for, men da får han også argumentere for det, og at fire artister blant flere hundre tusen mangler er ikke et argument i så måte, i alle fall ikke når flere av de samme også mangler i Spotify. Det sier seg selv at de ikke kan ha alt.

 

At du ikke synes eksempler er interessant er jo så sin sak, men det er ikke det samme som å kritisere utvalget på grunnlaget av eksemplene alene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Et ankepunkt i Wimp er at lydkvaliteten tilbakestilles fra "høy" til "normal", dersom vi lukker programmet og kjører det på nytt. Vi har merkelig nok ikke mulighet til å gjøre valget permanent.

Ikke hos meg, valgte "Høy" med engang jeg begynnte å teste programmet, (før artikkelen kom) og den husker valget, selv om jeg skrur av programmet.

Lenke til kommentar

Noe som ikke er informativt i det hele tatt. At anmelder ikke synes utvalget holder mål kan jeg ha forståelse for, men da får han også argumentere for det, og at fire artister blant flere hundre tusen mangler er ikke et argument i så måte, i alle fall ikke når flere av de samme også mangler i Spotify. Det sier seg selv at de ikke kan ha alt.

 

At du ikke synes eksempler er interessant er jo så sin sak, men det er ikke det samme som å kritisere utvalget på grunnlaget av eksemplene alene.

 

AtW

 

Kanskje ikke, men når man kritiserer utvalget bør man ta med andre tilsvarende tjenester med bedre utvalgt. Streaming tjenester er kanskje ikke perfekte per i dag, men Wimp har bedre utvalgt når de kommer til album enn det Spotify har når det kommer til artister jeg liker f.eks. De har flere album av Opeth enn det Spotify har, pluss i boken fra min side. I tillegg har de Pink Floyd som Spotify ikke har tilgjengelig i det hele tatt, et band som sikkert gleder flere musikkinteresserte.

 

Når man har artister som ikke er tilgjengelige i noen av tjeneste så burde man se på distribusjonsformen direkte, i stedet for å se på tjenesten spesielt. Kanskje ikke noen av tjenestene tilbyr alt av musikk som folk ønsker for øyeblikket, men begge to er ganske så nære ved å tilby den komplette musikkopplevelse etter min mening.

Lenke til kommentar

Noe som ikke er informativt i det hele tatt. At anmelder ikke synes utvalget holder mål kan jeg ha forståelse for, men da får han også argumentere for det, og at fire artister blant flere hundre tusen mangler er ikke et argument i så måte, i alle fall ikke når flere av de samme også mangler i Spotify. Det sier seg selv at de ikke kan ha alt.

 

At du ikke synes eksempler er interessant er jo så sin sak, men det er ikke det samme som å kritisere utvalget på grunnlaget av eksemplene alene.

 

AtW

 

Kanskje ikke, men når man kritiserer utvalget bør man ta med andre tilsvarende tjenester med bedre utvalgt. Streaming tjenester er kanskje ikke perfekte per i dag, men Wimp har bedre utvalgt når de kommer til album enn det Spotify har når det kommer til artister jeg liker f.eks. De har flere album av Opeth enn det Spotify har, pluss i boken fra min side. I tillegg har de Pink Floyd som Spotify ikke har tilgjengelig i det hele tatt, et band som sikkert gleder flere musikkinteresserte.

 

Når man har artister som ikke er tilgjengelige i noen av tjeneste så burde man se på distribusjonsformen direkte, i stedet for å se på tjenesten spesielt. Kanskje ikke noen av tjenestene tilbyr alt av musikk som folk ønsker for øyeblikket, men begge to er ganske så nære ved å tilby den komplette musikkopplevelse etter min mening.

 

 

Ja jeg skal heller ikke rakke ned på selve utvalget, det er jo egentlig strålende med noen unntak. Det var bare det med at jeg har enkelte "behov" som hverken av programmene dekker. Og da er det dumt at man ikke kan "legge til" mp3-filer, eller i hvertfall anskaffe de sangene inn i selve tjenesten på en annen måte, for eksempel at de kun er tilgjengelig i premium, eller at de MÅ kjøpes, det hadde de jo antagelig tjent en del på.

Lenke til kommentar
Et ankepunkt i Wimp er at lydkvaliteten tilbakestilles fra "høy" til "normal", dersom vi lukker programmet og kjører det på nytt. Vi har merkelig nok ikke mulighet til å gjøre valget permanent.

 

Jeg kjører Windows 7 (64bit) og den husker innstillingene mine. Både før og etter den nyeste opptateringen.

 

Men når det kommer til Ubuntu så husker WIMP ikke engang telefonnummer og passord.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Forbedringer av Android versjonen:

- Veldig lyst, burde kommet med et litt mørkere design. Alt er nesten hvitt

- Mulighet til å spole i sangene

- Mulighet for å legge som en widget (sånn som Spotify kan)

- Mulighet for å pause/starte og forover/bakover med knappene på øreproppene (gjør man det i dag, starter sangene man har på mobilen)

- Legge appen ut på Android Market for bedre kontroll over oppdateringer.

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...