Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Bruker datatilkobling penger når det er på og mobilen er i dvalemodus?

 

Hvilke forhåndsinnstallerte apper bruker såfall "penger" ?

Ja, det er sikkert og visst. Det fikk jeg vite en dag i Canada. Tipper "Me"-flisen sjekker etter notifikasjoner. E-post?

Marketplace som ser etter oppdateringer? Er litt usikker.

 

 

Noen som vet hvordan man får mms til å fungere på lumia 800? Jeg har tele2.

Tror det skal ligge en data-app på Marketplace. Se et par sider lengre bak i tråden.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan man får mms til å fungere på lumia 800? Jeg har tele2.

 

Svar fra Nokia ang. mms

 

Nokia Lumia 800 er designet for å hente innstillinger for både WAP og MMS direkte fra SIM-kortet når dette settes inn i telefonen. Det vi har opplevd er at noen operatører i Europa har problemer med dette. Det betyr også at det dessverre ikke er mulig å stille inn innstillinger for dette manuelt.

 

Jeg har derimot en løsning til deg. Når det nærmer seg release, vil det komme en applikasjon som vil gjøre det mulig å endre disse innstillingene på telefonen. Det jeg vil anbefale deg å gøre er å ha litt tålmodighet, så vil du også ha mulighet til å sende MMS med din telefon når denne applikasjonen blir sluppet.

 

 

Vennlig hilsen,

Julia Kolsung

Nokia Care

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til at lumia kommer 1. februar i følge siste jeg hørte fra nokia. Muligens et par ukers ventetid på magenta/cyan etter det jeg får beskjed om fra amobil ang. min gratislumia.

 

Merkelig at de venter så lenge med å lansere her til lands. MEN gleder meg like fullt til min magenta lumia 800 :) .

Lenke til kommentar

Oppdatering

 

Hvordan ser fremtiden ut for denne generasjonens WP-mobiler med oppdateringer. En av grunnene til at jeg forlot Galaxy S, var mangel på støtte i senere tid. Mobilen var en av fjorårets MEST solgte mobiler men ei kommer ICS til denne mobilen.

 

Jeg tenker ikke nå på mindre software-oppdateringer fra HTC, bugfixes og slikt, jeg tenker store oppdateringer som skal gjøre OS'et oppdatert og til sin tid. Slik som overgangen fra Wp-7 til 7, 5.

 

La oss si dagen for WP8 har kommet. Står jeg der da med en utdatert mobil eller freser jeg rundt med markedets sykeste opplegg av en smartphone?

 

Har forøvrig en HTC Titan i håndflaten.

 

Stehal.

Lenke til kommentar

Uvisst, men MS står for oppdateringen, slik at alle får oppdateringene og ikke blir stående og vente som med android. Kjøper du en telefon idag får du garantert tango som er neste oppdatering. Men Apollo er jeg heller usikker på da den sikter mot high-end mobiler 2012/2013. Men sikkerhetsoppdateringer og slikt tror jeg du vil få.

Lenke til kommentar

Oppdatering

 

Hvordan ser fremtiden ut for denne generasjonens WP-mobiler med oppdateringer. En av grunnene til at jeg forlot Galaxy S, var mangel på støtte i senere tid. Mobilen var en av fjorårets MEST solgte mobiler men ei kommer ICS til denne mobilen.

 

Jeg tenker ikke nå på mindre software-oppdateringer fra HTC, bugfixes og slikt, jeg tenker store oppdateringer som skal gjøre OS'et oppdatert og til sin tid. Slik som overgangen fra Wp-7 til 7, 5.

 

La oss si dagen for WP8 har kommet. Står jeg der da med en utdatert mobil eller freser jeg rundt med markedets sykeste opplegg av en smartphone?

 

Har forøvrig en HTC Titan i håndflaten.

 

Stehal.

 

er jo ikke så rart om ikke galaxy 1 ikke sku få ics vel? uansett virker det som de har snudd åp flisen og gir den en forenklet utgave.

Lenke til kommentar

For dere som har Lumina 800, hvordan er den fysisk i forhold til N9? Holdt en N9 i dag og det er en veldig grei størrelse. Tynn, passe stor.

 

Hvis Lumina 800 er samme størrelse så blir den ett alternativ. Var på Lefdal i dag og de forventet den inn i midten av februar.

Lenke til kommentar

Antageligvis kommer den på like under 4k, antar jeg. Fordelen er vel særavtalen Nokia har med MS, altså gamble på at det lønner seg med tid, og såklart innebygd gratis kart/navigering fra Nokia. Also; nice design.

 

Skjermen liker jeg veldig godt på N9, Lumia har samme skjerm, ergo antar jeg jeg liker Lumia sin skjerm også. CBAMOLED er jo nice, pentile har jeg ikke merket noe til på N9, og måten skjermen ligger klistret mot glasset er veldig digg. I tillegg til at N9 har den beste skjermen i direkte sollys jeg har vært borti, by far, og signalstyrken på N9 (som er samme i lumiaen antar jeg, mtp polycarbonatekroppen) får det meg til å tenke at den kan godt være verdt en tusenlapp mer enn omniaen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hei dere! Jeg får ikke inn push-meldinger når mobilen sover, eller er i standby. Noen måte å konfigurere WiFi til å være på HELE tiden? Det er liksom ikke før jeg vekker mobilen at det renner inn Facebook maldinger og eventuelle mails. Ios har en fin løsning der, som jeg misunner. Finner ikke dette under "instillinger".

 

HJELP?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, under sync settings så har jeg valgt "Download new contens" -> "as items arrive". Dette fungerer helt fint for min del, også når telefonen er i standby.

 

Men det er mulig at noe av synkroniseringen foregår over mobilnettet, da wifi-symbolet alltid står å blinker med en gang telefonen kommer ut av dvale.

Endret av indeksregulert
Lenke til kommentar

Prøver meg her også jeg..

 

Jeg får ikke lagt til en Google konto på tlf min:-/ den begynner å synke men så får jeg opp feilmelding om at behandling kreves. Feilkode: 80070057 (hvis det skulle være av betydning).

Passord og brukernavn er seff trippelsjekket at stemmer.

Noen tips?

 

Sliter forøvrig også med å legge inn studentmailen (outlook)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...