Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 60D - I ferd med å bli lansert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon kommer nok med speilløst de også. Men jeg tror de har blitt tatt litt på sengen og har ikke ferdig utviklet systemet enda. Så de ser vi nok tidligst til jul.

 

Enig at det kan være litt tidlig. Men Canon har nok forsket litt på området, men ikke så mye som de burde. Har 30D så jeg håper på 60D, syntes xxD passer perfekt for meg, syntes 7D var stort og tungt mens xxxD er "litt for plastik".

Lenke til kommentar

For min del har jeg ikke så mye i mot størrelsen på 7D - men jeg har rett og slett ikke behov for maskingeværfps og fuglefokus. Vil også helst ha noe som er mer robust enn 550D (selv om jeg enda ikke har greid å ødelegge 350Den min...) - men ellers er innmaten nesten perfekt for min del i 550D, med unntak av alt for liten søker - som forsåvidt er mer et crop-problem egentlig.

Lenke til kommentar

Enig at det kan være litt tidlig. Men Canon har nok forsket litt på området, men ikke så mye som de burde. Har 30D så jeg håper på 60D, syntes xxD passer perfekt for meg, syntes 7D var stort og tungt mens xxxD er "litt for plastik".

Det er der jeg er også.

+2 :p

Lenke til kommentar

interesting.. dette ble lagt ut på forumet på fotosidan.se i går og er nå også sitert på CR:

Enligt andrahandsinformation till mig på förmiddagen idag, den 17/7, kommer EOS 60D att presenteras nu på tisdag, den 21/7.

Jag utgår ifrån att den kommer att visas upp på den kommande fotomässan om några veckor.

Infon kommer från en person på Canon Sveriges marknadsavdelning. Ryktet säger att infon läckte under onsdagen. Cyberphoto sänkte sina priser på 50D rejält idag, fredag, samtidigt sjönk priset på 7D med ca 500 SEK.

Denna gången verkar det nog som om 'ryktena' stämmer - det vore typiskt Canon att läcka en knapp vecka före lanseringen, så har de gjort flera gånger tidigare.

Men men... Vi får som vanligt vänta och se...

EDIT: Den 21:e är på Onsdag och inte Tisdag som jag skrev...;)

Link

Lenke til kommentar

interesting.. dette ble lagt ut på forumet på fotosidan.se i går og er nå også sitert på CR:

Enligt andrahandsinformation till mig på förmiddagen idag, den 17/7, kommer EOS 60D att presenteras nu på tisdag, den 21/7.

Jag utgår ifrån att den kommer att visas upp på den kommande fotomässan om några veckor.

Infon kommer från en person på Canon Sveriges marknadsavdelning. Ryktet säger att infon läckte under onsdagen. Cyberphoto sänkte sina priser på 50D rejält idag, fredag, samtidigt sjönk priset på 7D med ca 500 SEK.

Denna gången verkar det nog som om 'ryktena' stämmer - det vore typiskt Canon att läcka en knapp vecka före lanseringen, så har de gjort flera gånger tidigare.

Men men... Vi får som vanligt vänta och se...

EDIT: Den 21:e är på Onsdag och inte Tisdag som jag skrev...;)

Link

 

hmm.. må vell vente litt til da..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den DxO-lekkasjen virker ganske solid, særlig når de fjerner det igjen uten et ord.. Hadde det vært at de bare gjetta på at de skal lage profiler til 60D hadde de kanskje sagt noe når det ble oppdaga..? ikke godt å si, men 34 kombinasjoner av 60D og objektiver fra både Canon, Sigma, Tamron og Tokina er ihvertfall ingen skriveleif:p

Lenke til kommentar

Mulige bilder av 60D?

CR

60d1.jpg

60d2.jpg

60d3.jpg

 

det er definitivt en vridbar skjerm der.. den har "stupid modes" på programhjulet, ikke C1/C2/C3 og dessuten popup-blitz så det er definitivt ikke en proffmodell (sånn mtp dette ryktet som kom nylig).. mulig låseknapp midt i programhjulet? -er ihvertfall en knapp der..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...