Gå til innhold

Dustinhome.no Slutt på gratis frakt for studenter!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dustinhome.no tilbø for kun få mnd siden, alle landets studenter gratis frakt ved at de opprettet studentkonto hos dem. Dette tilbudet er nå borte for alle ordre under 2000kr.

 

Dette synes jeg er skikkelig lureri fra Dustinhome sin side. De har avsluttet et godt tilbud om gratis frakt for studenter, etter kun få mnd.

 

Jeg mener at det å tilby gratis frakt, kun i den hensikt å knytte til seg en stor kundemasse i studentene rundt omkring i landet er skikkelig sleipt.

 

Er du enig?

Signer underskriftskampanjen mot Dustinhome.no og kjemp for fortsatt gratis frakt på alle orderer for studenter!

 

http://www.underskrift.no/signer.asp?Kampanje=2628

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Dustinhome.no tilbø for kun få mnd siden, alle landets studenter gratis frakt ved at de opprettet studentkonto hos dem. Dette tilbudet er nå borte for alle ordre under 2000kr.

 

Dette synes jeg er skikkelig lureri fra Dustinhome sin side. De har avsluttet et godt tilbud om gratis frakt for studenter, etter kun få mnd.

 

Jeg mener at det å tilby gratis frakt, kun i den hensikt å knytte til seg en stor kundemasse i studentene rundt omkring i landet er skikkelig sleipt.

 

Er du enig?

Signer underskriftskampanjen mot Dustinhome.no og kjemp for fortsatt gratis frakt på alle orderer for studenter!

 

http://www.underskrift.no/signer.asp?Kampanje=2628

du mener at lokketilbud er lureri? jaja...

det kalles markedsføring, bygging av kundedatabase og PR

Lenke til kommentar

Om du ser https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153575&view=findpost&p=15311844 posten ifra henrik i denne tråden, vil du se hvorfor det ble gjort.

 

At studenttilbudet er endret, er ene og alene av den grunn at vi taper penger på fraktfrie ordrer under 2000kr, og iblandt på de over 2000kr. Det kan vi ut i fra et bedriftsperspektiv ikke forsvare, hverken for vår egen eller kundens del.

 

Hvis vi skulle fortsatt med tapsordrer, ville det slått negativt ut for alle kunder til slutt, da vi hadde måttet sette opp priser over hele fjøla for å "finansiere" fri frakt til studenter. Det er ikke rett det heller, og det ville bli veldig urettferdig.

 

At vi burde gått nøyere gjennom dette før det ble iverksatt er jeg helt enig i, og der tar vi sterk selvkritikk. Vi var nok litt for ivrige til å gi studenter et unikt tilbud, og ville matche det vi har i Sverige. At det ikke holdt vil jeg på vegne av Dustin beklage.

 

For å quote inn det viktigste som blir sagt.

 

Og hva mener du med underskriftkampanje MOT dustin?

 

Uansett, de prøvde å tilby gratis frakt på alt til studenter, nå ha det blitt for alle handlevogner over 2k, fortsatt KUN for studenter.

Jeg f.eks får ikke fri frakt på noe, hverker før eller nå som de har forandret det, men de har uansett mye bedre fraktpolicy enn de fleste andre butikker jeg har vært borti.

100 for småting, 500 for store ting. Simple and easy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaggu "på tide"

 

Litt rart de ikke hadde krav om minstebestilling/beløp i utgangspunktet? Trenger ikke ha gått BI for å skjønne at bestillinger på kr. 3-400 osv. er tapsprosjekt når Dustin (les: øvrige kunder) må stå for frakten.

 

Mulig fortjenesten på produkter generellt er såpass lav i bransjen at ei minstebestilling på kr.2000 for å kvalifisere til fri-frakt er der nivå reelt bør ligge.

 

Folk får trøste seg med "var morro så lenge det varte"

Lenke til kommentar

jeg er meget skuffet over dette. Dustinhome hadde funnet opp et godt markedstriks for å skaffe seg flere unge kunder. Og jeg har med glede har handlet der før. Men nå som de egentlig ikke holder ordet om å ha gratisfrakt for studenter føller jeg at jeg sitter igjen med et negativt inntrykk av nettbutikken, og det er ikke sunt for en bedrift å ha misfornøyde kunder.

Lenke til kommentar

Dette kommer jo ikke akkurat som noe sjokk. Selvsagt er fri frakt fint. Men de skal ha en heftig avanse på varene sine dersom de skal kunne spandere frakt på 150kr.

 

Feks hvis du kjøper varer for 400kr. Hvor mye sitter Dustin igjen med?

 

Å bli sur og grinete for dette blir for meg bare barnslig.

Lenke til kommentar

jeg er meget skuffet over dette. Dustinhome hadde funnet opp et godt markedstriks for å skaffe seg flere unge kunder. Og jeg har med glede har handlet der før. Men nå som de egentlig ikke holder ordet om å ha gratisfrakt for studenter føller jeg at jeg sitter igjen med et negativt inntrykk av nettbutikken, og det er ikke sunt for en bedrift å ha misfornøyde kunder.

valget står mellom å konsekvent tape penger og mest sannsynlig stenge sjappa, eller stoppe et ekstraordinært tilbud til en begrenset gruppe mennesker.

ja huff la oss ikke ha forståelse for at folk kan gjøre feilberegninger.

Lenke til kommentar

Å bli sur og grinete for dette blir for meg bare barnslig.

 

Misnøyen kommer nok ikke av at dustinhome fjerner fri frakt på produkter, men heller det at de reklamerer med en villedelse om at ALL frakt er gratis. Folk kan ikke gjøre noe annet enn å følle seg lurt. At du mister Knight er villig til å betale 150 kr i frakt er så vel så greit, men dette nettbutikker er i hard konkurranse og det å vekke det minste misnøye fra kundene kan vekke slike diskusjoner som denne tråden.

Lenke til kommentar

Bakura: Dustin villeder ikke der. Det står jo på siden deres at det er fraktfritt på for alle ordre over 2000kr, ikke at all frakt er gratis. I tillegg så sender de ut mail til alle kundene sine.

 

Og ja jeg er selvsagt villig til å betale 150kr i frakt, fordi _noen_ må betale den. Og hvis dustin skal spandere den må de jo tjene inn pengene et annet sted. Altså til slutt er det kunde som betaler uansett.

Lenke til kommentar

Bakura: Dustin villeder ikke der. Det står jo på siden deres at det er fraktfritt på for alle ordre over 2000kr, ikke at all frakt er gratis. I tillegg så sender de ut mail til alle kundene sine.

 

Jeg tok vist feil, Dustinhome understrekker vist det før registreringen.

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke er overrasket. Kjøpte kabler for 52kr hos de, med gratis frakt. Forventet samme stil som elkjøp har, dvs enkel boblekonvolutt og billigste fraktmåte(brev), fikk nesten litt ekkel ettersmak når jeg så at mine 52kr ble sendt som stor pappeske og en frakt som langt overgår verdien på kjøpet.

 

Har ikke sett hvilke fraktalternativer som nå finnes, men håper brevfrakt kan være et alternativ for billige småting. Fint med bra priser, men det er lov å ville tjene penger også.

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke er overrasket. Kjøpte kabler for 52kr hos de, med gratis frakt. Forventet samme stil som elkjøp har, dvs enkel boblekonvolutt og billigste fraktmåte(brev), fikk nesten litt ekkel ettersmak når jeg så at mine 52kr ble sendt som stor pappeske og en frakt som langt overgår verdien på kjøpet.

 

Har ikke sett hvilke fraktalternativer som nå finnes, men håper brevfrakt kan være et alternativ for billige småting. Fint med bra priser, men det er lov å ville tjene penger også.

 

Tilby varer til ca 50 kr med gratis frakt er nesten tullete. Er umulig å få det til å lønne seg. Tenk på kostnad på esken, medarbeidere til å pakke ordren og frakten.

 

Syntes det er fair å sette en minimumsgrense. Her har de valgt kr 2000. Det syntes jeg er ok.

Lenke til kommentar

 

Dette synes jeg er skikkelig lureri fra Dustinhome sin side. De har avsluttet et godt tilbud om gratis frakt for studenter, etter kun få mnd.

 

Det er jo ikke uten grunn at det var et godt tilbud, tilbudet er jo så godt at de åpenbart taper penger på det i mange tilfeller. Er ikke akkurat så uforståelig at de avslutter det (dog er det kanskje litt lite gjennomteknt om de ikke forsto konsekvensene av tilbudet når de innførte det)

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir uansett for dumt å kalle det lureri. Det kommer ingen tvang for videre kjøp om man har kjøpt med gratis frakt frem til nå.

Ergo, du har ikke tapt noe på det.

 

De informerer nå godt at frakten er tilbake på alt under 2000. Så da får det være opp til hver enkelt om de ønsker å kjøpe videre der.

 

Jeg har ikke fått fri frakt på noe som helst, men liker butikken pga utvalget og supporten, som gjør det til mitt førstevalg.

 

Hva andre setter som "krav" er opp til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...