Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Reunion med ungdomsskolen


Gjest Antihelt

Anbefalte innlegg

Ble mobbet også da jeg gikk på ungdomskolen, og det var en av grunnene til at jeg takket nei da de skulle samles ifjord en gang. Kunne ikke ha greid å truffet igjen alle de folka.

For meg er det en tid jeg ikke føler for å rippe opp igjen, klart de sikkert har forandret seg men jeg er/var ikke psykisk sterk nok til å treffe på de igjen.

 

Hva du selv bør gjøre vet jeg ikke, må nesten bare føle på hva kroppen sier.

Men hvis du greier å samle sammen styrken til å dra så tror jeg du vil få mye ut av det.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra, vis de idiotene som mobbet og gjorde narr av deg hvem som er den virkelige vinneren! :yes:

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å gjennoppleve dårlige minner. Antagelig så skjønner ikke mobberene at de gjorde noe galt likevel så da har man ikke noe å vise dem.

Det handler jo om ens egen mentale styrke. TS spør om han skal dra eller ikke, jeg mener det vil være bedre for ham å trosse angsten for å gjenopplive vonde minner ved å dra og kanskje oppnå en følelse av seier ovenfor mobberne. Dette istedetfor å bli hjemme og kanskje ved en senere anledning føle at man lot seg begrense av hva som tidligere ble sagt og/eller gjort.
Lenke til kommentar

Jeg støtter de som sier at TS burde reise, for å vise hvem som ble den faktiske vinneren i enden av visa. Du har mye å vise til og mye av være stolt over TS. Du har all grunn til å gå med hode høyt hevet. :)

 

EDIT: Du behøver ikke å være der lenge, bare lenge nok til at folk kan se og forstå hva slags person i samfunnet du har blitt.

 

Jeg hadde forøvrig heller ingen kul tid på ungdomskolen, men det var det vel heller få som hadde.

Endret av SLIguy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har vel alle våre kjipe minner fra ungdomstiden, men ærlig talt. Jeg ser på min lillebror som går i 9. klasse og hans venner, de er fortsatt barn, de ser kanskje ut som ungdommer, men i realiteten er deres største problem i hverdagen å få på seg sokkene om morgenen, og være kule. Jeg syntes du skal dra, de har enten glemt det eller så angrer de. Etter noen år på baken får man verdier og egene meninger, men ikke regn med at "alle" har vært på vorspiel. Jeg var middels populær, hadde ingen mot meg, og ganske mange med meg. Jeg har dog kontakt med fire-fem fra ungdomskolen nå, så du trenger ikke å bekymre deg for at "alle" har en klikk. De fleste kommer sansynligvis, akkurat som deg, alene, og klink edru. Still opp, se hva folk har blitt, og le for deg selv når du ser hvor drittsekkene ender opp, for de ender som oftest opp sammen med dritten.

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart droppet det. Det er vemodig, men ser virkelig ikke ut som at de inkluderte deg i noe fellesskap.

 

Har du ikke vært en del av denne klassen utover det rent formelle, er det heller ikke noen grunn til å dra.

 

Med mindre du hadde et sterkt ønske om å se dem igjen, var nysgjerrig på hvordan de hadde blitt eller noe. Men ser ikke slik ut når du allerede tviler.

Lenke til kommentar

Jeg reiste på en slik jubileumsfest, pga troen på at folk hadde blitt voksne. Ble skuffet, de hadde ikke blitt voksne og hadde ikke forandret seg (nevneverdig).

De andre kjørte dit i felles buss. Hadde heldigvis kjørt dit i egen bil så jeg hadde en retrettmulighet, og forlot stedet nokså tidlig på kvelden.

 

Kort sagt: Anbefaler ikke trådstarter å reise på denne gjenforeningsfesten.

Lenke til kommentar

Jeg var på reunion for en tid tilbake for ungdomsskolen. Mange hyggelige folk, men også en del som ikke hadde utviklet en hjernecelle siden de forlot ungdomsskolen. Jeg visste ikke det da jeg gikk på ungdomsskolen, men min gjeng var ikke en av de kule på røykehjørnet. Reunion er visst helst for dem på røykehjørnet.

 

Husker det var en tragisk quiz som stort sett omhandlet hva disse stakkars folka hadde blitt. Spørsmål var typisk "hvem er mor til 3 skjønne jenter som heter Veronica, Jeanette og Rebekka?" eller "Hvem fikk 10 anmerkninger i 7. for å ha røykt hasj på ungdomsskolen?

 

Snakket med en av dem som hadde vært i miljøet, og hun angret ikke veldig på at hun ikke lenger hadde kontakt med dem. Hun angret litt på at hun kom på reunion.

 

Greit å ha vært der for min del, men ingen høydare. Enkelte hadde sine beste dager på ungdomsskolen, og de nekter å gi slipp på dem. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri gått på skole reunion verken barne, ungdom eller vgs. Bare dårlige minner. Jeg synes ikke du skal heller, det har ikke noe positiv effekt for deg å møte folk som alltid plaget deg. Den dagen de jeg gikk med skal ha noe sånt skal jeg være "syk" eller no.

 

Hadde ikke giddet å fake sykdom eller komme med en annen unnskyldning, er bare å si at du ikke gidder e.l.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

 

Håper du er ironisk i siste del av innlegget ditt? Hva er poenget med en reunion?

Poenget er å tilfredsstille egen nysgjerrighet, finne potensielle pulepartnere og potensielle partnere i gammelt materiale, og så å mimre over en fin tid.

 

Hvis du ikke vil at andre skal få tilfredsstilt sin nysgjerrighet, hvis du ikke vil la dem få gleden av å se hvor lite du har fått ut av livet, hvis du ønsker å signalisere at du gir faen i dem, hvis du ikke har noen der du vil pule, eller møte, og ikke har noen fin tid å mimre over, så går det an å gi faen.

 

Walk on by...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh, nå har jeg lest alle innleggene bare for å finne ut at antihelt aldri svarte på pom han dro eller ikke:(

 

Ble invitert på 10-års reunion med folka fra ungdomsskolen i sommer jeg også, ble til at jeg ikke dro, da jeg allerede hadde invitert andre venner med på grilling den samme kvelden, og det var et lite reisestykke og greier og greier.

 

Men jeg møtte mange av dem i romjula for 1,5 år siden, og det var egentlig bare så som så. Noen få var det hyggelig å se igjen, men jeg hadde forandra meg så mye fra ungdomsskolen at det var vanskelig å connecte med mange av dem, og finne noe interessant å prate om, særlig før vi begynte å bli litt pussa.

Har fortsatt litt kontakt med de fra ungdomsskolen som jeg liker å ha kontakt med. De andre bryr jeg meg fint lite om.

 

Men til dere som mener man skal dra på noe sånt for å ta igjen, få en unnskyldning, eller gni i trynet dems hvor bra man har gjort det i etterkant, er jeg bombesikker på at det vil feile i 99% av tilfellene.

 

Ikke forvent noe som helst fra gamle klassekamerater du ikke har sett på 5-10 år. Ikke forvent at de angrer, ikke forvent at de vil si unnskyld, ikke forvent at de blir imponert over hva du har oppnådd, ikke forvent at de har blitt så mye mer modne. Gjør du det, er sjansen veldig stor for at du blir skuffa.

 

Hvis du derimot har lagt alt som skjedde på ungdomsskolen bak deg, og er fri for alt av bitterhet og sinne på gamle klassekamerater, vil det neppe skade å ta en tur.

Utfallet av en liten kveld kan vel ikke gjøre mye skade fra eller til, så lenge det ikke får fram igjen masse vonde følelser som er innesperret og undertrykt.

Og det er som man sier, man angrer mer på det man ikke gjorde, enn det man gjorde.

Jeg håper antihelt gjorde riktig valg, og ville vært veldig fint om han kunne fortelle hva han gjorde og evt hvordan det gikk her......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å gjennoppleve dårlige minner. Antagelig så skjønner ikke mobberene at de gjorde noe galt likevel så da har man ikke noe å vise dem.

 

Han vil isåfall ikke gjennoppleve gamle dårlige minner. Han vil jo sette et punktum for den perioden ved å vise dem hva han har oppnådd i livet.

 

Jeg hadde dratt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest gammel-student

Jeg var på reunion for en tid tilbake for ungdomsskolen. Mange hyggelige folk, men også en del som ikke hadde utviklet en hjernecelle siden de forlot ungdomsskolen. Jeg visste ikke det da jeg gikk på ungdomsskolen, men min gjeng var ikke en av de kule på røykehjørnet. Reunion er visst helst for dem på røykehjørnet.

 

Riktig! Kullet mitt hadde 10-års reunion for et par år siden eller så.

Jeg var nok av av de som ikke var i noen "gjeng", men mener selv at jeg hadde et greit forhold til de fleste. Reiste på reunion for om ikke annet se hva som hadde blitt av folk. Mange i klassen og parallellklassen min reiste bort for å gå VGS, og enda flere reiste når de skulle gå videre skole.

 

I realiteten hadde jeg vel ikke hilst på 95% av kullet siden folk gikk ut av VGS. Jeg var vel kanskje "klassens klovn", og fikk som den eneste aplaus og jubel når jeg skulle presentere meg ;) De fleste av de som hadde møtt opp var på slutten av utdanningene sine, evt. fått en rimelig bra jobb, og de fleste hadde stiftet familie, eller i det minste kjæreste og en leilighet viste det seg i ettertid. Så når jeg som en av de siste skulle fortelle, ble vel det hele motstykket til det de andre presenterte seg med. Ingen dame, ingen "utdannelse" eller fast bopel (regner ikke traileren min som bopel, har postadresse og noen kartonger lagret hos mine foreldre), og til slutt ingen "bra" jobb i de fleste sine øyne, toppet seg men den tørre kommentaren "jaja, du er i det minste ikke arbeidsledig" og "anbefal denne mannen for single damer"... Menmen, jeg bød på meg selv, og overlevde da kvelden.

 

Hadde jeg hatt en jævligere skoletid hadde jeg nok ikke dratt, selv om som en sa tidligere i tråden sier, at på en slik kveld er det stort sett ikke noen som er ute etter å lage kvalm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...