Gå til innhold

Microsoft-produkter ut på dato


Anbefalte innlegg

Jaja, folk har fått prøvd ut RC'en i lang tid nå, så det er egentlig bare bra at Microsoft trekker den av markedet igjen.

 

Når det gjelder at maskinen slår seg av annenhver time ser jeg egentlig bare på som en positiv egenskap, ovenfor å kunne bruke maskina som normalt frem til siste sekund.

 

Edit: Jeg skjønner ikke helt denne analogien med å sette likhetstegn mellom ett gratis produkt som Linux hvor ideologien bak er at alle skal ha lett tilgang til det uten at det koster fletta, og ett kommersielt dyrt produkt som Diablo hvor brukerne må gjerne sette seg opp på bestillingslister i lange tider.

Men det vel bare lille jeg som ikke forstår.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Flere Microsoft-produkter vil snart gå ut på dato."

 

enig, testet Windows7 her om dagen - etter 2 år med bare Linux hjemme og på jobb, og æ må si windows 7 er tregt, og stygt som et dass i forhold til hva Compiz gjør.

 

Deres OS er definitift gått ut på dato, store, klumpete .. passer til eldre husmødre og kommunale gamlinger som ikke tåler å lære NOE nytt.

 

 

Å si at Windows7 er for eldre husmødre og kommunale gamlinger blir for teit.

Skal du kun surfe og bruke OpenOffice er Linux helt klart tingen men skal man spille så må man bare ha Windows.

Linux har blitt mer brukervennlig med årene men det er fortsatt litt vanskelig til at gud og hvermann kan bruke det.

Lenke til kommentar

Theo: Booting er enkelt. Å minimere antall boot er vanskelig. De fleste velger den enkle løsningen. Sammenlignet med Windows gir som regel også den enkle løsningen færre boot i den grad det er mulig å sammenligne på en fornuftig måte.

 

men skal man spille så må man bare ha Windows.

Det finnes hauger av spill til Linux og mange Windows-spill fungerer også i Linux via Wine så man er ikke nødt til å ha Windows for å spille. Mange av de som kaller seg spillere i denne delen forumet tenker ofte litt snevert på hva spill er. De definerer de siste Windows-spillene som spill og ignorerer alt annet. Da er det klart Linux kommer dårlig ut. Men hvis man ser litt bredere på det så er det også haugevis av spill som ikke kan kjøre på Windows også. Konsollspill og en del linux-spill.

 

Poenget mitt er at det blir for snevert å si at man må ha Windows for å kunne spille og at Linux ikke er håpløs til spilling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

xp vil være med meg til jeg dør...

Så du vil fremdeles bruke XP i f.eks. 2030? Jeg ser ikke mange som bruker MS-DOS i dag, men du får gjøre hva du vil. :p

 

Kommer ikke til å bruke XP som mitt primære OS, men vil nok alltid ha en partisjon med det på en eller annen maskin så jeg kan kjøre gamle spill.

Lenke til kommentar
Er det mulig å velge classic taskbar, start menu og theme i windows 7? (få det til å oppføre seg som vista med classic theme)
Det kan bli temmelig likt, men du kan ikke få klassisk start-meny. I hvert fall ikke med Windows-innstillinger. Det går kanskje an å jukse det til med 3.parts-programmer, men det har jeg ikke undersøkt.

 

Men den nye start-menyen er faktisk ganske hendig. Bare trykk på Windows-tasten og skriv et par bokstaver fra programnavnet, så går det fortere å finne programmer enn med mus i den gamle menyen.

 

Mitt oppsett.

post-30930-1267390956,4881_thumb.png

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

moft:

det er mye "booting" og reloading av kjernen også i linux, slutt med FUD.

Det er sjelden i forhold til Windows, og på en virksomhetskritisk maskin kjører du uansett en av de mer "stabile" distroene som har få oppdateringer.

 

Og hvis du ALDRI ønsker å reboote har du mulighet til det også med Linux, sjekk ut Ksplice. Det er slike ting som er gøy med fri programvare, at det åpner for flere spennende muligheter utover hva bare ett firma har bestemt at skal være mulig/lovlig :)

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at det blir for snevert å si at man må ha Windows for å kunne spille og at Linux ikke er håpløs til spilling.

Selvsagt, om man klarer seg med flashspill og andre spill som tilfeldigvis måtte finne seg på Linux så trenger man ikke noe annet, men ingen seriøs PC-gamer kan klare seg bare med Linux.

Jeg vet ikke hvor mange prosent av moderne 3D-spill som støttes i Linux, men det er neppe særlig mange.

Lenke til kommentar

Sjekk kompabilitetslista til Wine og Cedega. Det er ganske så mange. I tillegg har man jo også noen bra spill som også fungerer på Linux uten kompabilitetslag.

 

Og joda det finnes seriøse gamere på Linux.

 

Langbein:

Enig i den, er bare lei påstander helt uten perspektiv :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Linux er ingen erstatning for Windows akkurat som Windows ikke er noen erstatning for Linux. Spill er ikke det eneste, selv om svært mange kun bruker datamaskinen som et leketøy.

 

Windows og Linux fungerer grunnleggende helt forskjellig, de har forskjellige utviklingsverktøy, API-er og abstraksjonslag.

 

Derfor finnes det forskjellige programmer, og forskjellige krav. Noen ting er enklere i det ene systemet enn det andre.

 

Forøvrig det at Windows 7 RC restarter hver halvtime, har vært kjent siden det ble gitt ut. Det er ikke noe poeng å klage på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...