Gå til innhold

Call of Duty Modern Warfare 2 vs Battlefield Bad Copmpany 2


Hvilken av disse 2 titlene kommer til å ta mesteparten av din tid framover?  

86 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse 2 titlene kommer til å ta mesteparten av din tid framover?

    • Bad Company 2
      62
    • Modern Warfare 2
      24


Anbefalte innlegg

Jeg legger avstemningen her fordi her vil folk være mer blandet, enn inn på f.eks ett at titlenes forum.

 

Jeg personlig har brukt mye tid på MW2. Er veldig glad i serien Call of Duty og har vært det fra dag 1. De har en god story, og ett god onlinekonsept. Jeg spiller på PS3, så har ikke problemet med cheaters som de som spiller på PC har. De har nok en helt annen mening angående onlinedelen av MW2. Men ble etter hvert litt smålei av alle camperne, og at det var lite variasjon i spillet. Man kunne finne en måte å spille på, og gjøre det bra med. Man trengte sjeldent å endre sin spillemåte, noe jeg syntes minnet litt om CS før i tiden.

 

Battlefield 1942. Aah, good times. Det var spillet som virkelig fikk meg frelst til onlinedelen av spillverden. Variasjonen, kartene, kjøretøyene etc etc. Ekstra pakkene til 1942 var knall, men så kom det store deilige øyeblikket: BF2. Fantastisk! Jeg var hooked. :love:

Jeg husker CoD kom etter BF1942, og ble litt veksling mellom begge. Men BF var og ble best.

 

Så la jeg mer eller mindre fra meg PC spilling, og gikk over til PS3. Falt litt av på spillfronten. Men etter en stund falt jeg tilbake på onlinespilling, denne gangen på PS3. Ble avhening av CoD4MW. For ett spill! Grafikken og alt var så bra at jeg måtte gni meg i øynene da det kom. Mange timer med spilling. Men som alltid i COD savnet i jeg kjøretøyene online, og de store kartene.

 

Battlfield Bad Company var ett spill som var kjekt i starten og blåse ned vegger, og finne en vei inn i alle bygninger ved hjelp av granater og sprengstoff. Morro! Det var for konsoll, og det irriterte mine venner som var trofast mot sin PC. BF prøvde seg på en storyline/campaign, som skulle være morsom og underholdene. Morsomt, men ikke underholdene. BF sin sjarm er og blir onlinedelen. Det handler ikke om singleplayer, men den mest varierende onlineverden jeg har vært borte i. Men BFBC kunne ikke måle seg mot tidligere titler.

 

MW2 kom, og nok en gang var det knall! Fy faen for ett spill. Online delen hadde jeg mye morro med. Gikk prestige, og hadde det morro. Kjekt å kunne samle alle callsigns og titles, bygge sine egne classes osv. Jeg irriterte meg grønn over aim-assisten på PS3. Gikk som tidligere sagt lei. Jeg spilte dag etter dag, men camperne, den lite varierende måten å spille på, og den irriterende aim-assisten på konsoll plaget meg mye. Jeg gikk lei, og gikk over til BFBC2 Demo for å få litt variasjon.

 

WOW! Spillet er det jeg har leitet etter lenge. Det har så og si alt jeg personlig leiter etter i ett spill. Det skjer noe nytt på slagmarken hver gang du er inne. Du ser sjeldent det samme mer enn 1 gang. Campere finnes, men de er enkel å ta, og enkel å unngå. Squad systemet og spawning systemet er genialt! Let's face it. Spawning systemet i MW2 søg hårete rævhål. Jeg hadde etter 2 timer spilling med demoen bestilt Limited Edition, og gleder meg til å finne det i postkassen neste uke! Fordi når demoen til BFBC2, utklasser opplevelsen du får gjennom hele BFBC1, så sier det litt. Det var kjekkere å spille demoen til BFBC2 enn hele MW2. Spillet kommer til å utfordre MW2, no doubt about it! Dette er virkelig alle krigsspills moder.

 

Spillet er ikke perfekt, men ikke langt i fra. BF3 er jo som kjent under utvikling også, og det vil nok rive Modern Warfare ned fra tronen.

 

Jeg kommer til å legge MW2 på hyllen i lang tid, fordi dette spillet kommer til å ta all min online-tid.

 

SEE YOU ON THE BATTLEFIELD :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, MW2 (PS3) ser jeg mest på som tidsfordriv. Enig med deg ang. aim-assisten. Den er mer irriterende, selv om den er OK å ha med tanke på at det faktisk er konsoll du spiller på. Uansett, camping og juksing, i tillegg til klasser som stiller langt i fra hverandre, og som fører til at den ene ofte overgår den andre, ødelegger mye av spillet.

 

Som sagt, greit tidsfordriv, men egentlig ikke noe mer. BfBC2 ser og virker derimot bedre. MW2 blir nok lagt på hylla framover, ja.

Lenke til kommentar

Dette er vel to veldig forskjellige spill. Har alltid likt Battlefield helt siden 1942 kom ut. Husker jeg gikk å gledet meg flere måneder til det spillet. Battlefield 2 var også et veldig solid multiplayer spill. BC2 ser veldig bra ut. Har ikke fått testet det, men skjønner hva det går ut på. Har store forhåpninger til Battlefield 3. Tror Infinity Ward skal gjøre mye for å slå det spillet.

 

For meg virker det som at MW2 baserer seg mer på ferdigheter hos enkeltspillere, mens Battlefield oppmuntrer mer til lagspill.

Lenke til kommentar

Modern Warfare 2 tror jeg må være på topp 3 listen min over spill som ikke henger sammen.

Sel vom jeg forstod noenlunde hvorfor alt skjedde, føler jeg fortsatt att det er ting jeg ikke har fått med meg, selv etter gjennomgang Nr.2.

 

Selve måten man spiller på, om man spiller på en slags realistisk måte selvfølgelig, er behagelig og fantastisk. Kan bli mye Kaos på slagmarken til tider, men det tolereres.

 

Historien var dog, i mine øyne, en smule u-realistisk, og manglet litt logikk og forklaring på diverse.

 

Battlefield Bad Company 2 kjøpte jeg i dag, og instalerer det as we speak.

Lenke til kommentar

Bad Company 2 ser jeg på som et lette u-ferdig produkt som helst bør spilles på Konsoll.

 

Har spilt meg sånn passe langt inn i spillet, og synes det er ting som viker mye fra det første Bad Company. F.eks så er friheten innskrenket, man har ikke like stort område å leke seg på, og tynne trær eller berg blokkerer veien til områder du gjerne vil være.

 

Man kan heller ikke legge seg helt ned, eller lene seg rundt hjørner.

 

Noen andre som føler det samme?

Lenke til kommentar

Uferdig vil jeg ikke kalle det, er bare EA som ikke helt var klare for den massive pågangen de har hatt etter release.

 

Hvordan du kan si at friheten i BC2 er innskrenket når man er i en tråd med mw2 vs bc2 er for meg et under, er det noe som er innskrenket, er det mw2. Føler du har stor frihet til å bevege deg ganske så mye som du ønsker i bc2, selv om det ikke er helt bf2 områder du kan vandre i.

 

Lene seg er et savn, samme med prone, satser på at de adder toggle dukk i det minste, så man slipper å holde den inne om man ikke ønsker dette.

 

 

 

Jeg har spilt mw2 opp til 70 og endel på 70, og må si at jeg trives mye bedre i bc2. Spesielt på HC servere.

 

Om bc2 blir småpatchet litt, tror jeg at det er et spill jeg kommer til å spille mye lengre enn mw2, kanskje lengre enn både cod4 og bf2 også.

 

 

Gleder meg til bf3 kommer, om det overgår alt til nå, blir det mange timer med kos foran pcen.

Lenke til kommentar

Vel, for min del så irriterte killstreak-systemet til MW2 meg noe inni hampen. Men feilen ligger nok også litt hos meg, siden jeg aldri blir vant til å bruke xbox360's controller framfor mus + tastatur (kjøpte spillet på xbox..)

 

Enn så det.. BFBC2 har tanks, helikoptre, vannscooter og atv. Det alene slår MW2. Noen vil foretrekke det ene over det andre, sånt sett er begge helt OK spill (hvis bare BC2 vil funke..) :hmm:

Lenke til kommentar

Er hverken fanboy av det ene eller det andre, men er lei av mw2 etter uendelige timer.

Synes begge er veldig bra. Men for mye cheaters på mw2 og vanskelig og få ok ping.

BfBc2 har litt barnesykdommer for og finne servere og net tproblemer, men regner med det blir fikset etter hvert. Men jeg må si meg imponert over grafikken og gameplayet. sp bedre enn mw2.

Og grafikken er nydelig og kjører jevnt på high selv med min pc som jeg ikke har oppgradert på over ett år utenom win7. (gtx285, 8gbddr, q9550)

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

Uferdig vil jeg ikke kalle det, er bare EA som ikke helt var klare for den massive pågangen de har hatt etter release.

 

Hvordan du kan si at friheten i BC2 er innskrenket når man er i en tråd med mw2 vs bc2 er for meg et under, er det noe som er innskrenket, er det mw2. Føler du har stor frihet til å bevege deg ganske så mye som du ønsker i bc2, selv om det ikke er helt bf2 områder du kan vandre i.

 

Lene seg er et savn, samme med prone, satser på at de adder toggle dukk i det minste, så man slipper å holde den inne om man ikke ønsker dette.

 

 

 

Jeg har spilt mw2 opp til 70 og endel på 70, og må si at jeg trives mye bedre i bc2. Spesielt på HC servere.

 

Om bc2 blir småpatchet litt, tror jeg at det er et spill jeg kommer til å spille mye lengre enn mw2, kanskje lengre enn både cod4 og bf2 også.

 

 

Gleder meg til bf3 kommer, om det overgår alt til nå, blir det mange timer med kos foran pcen.

 

Om du sammenligner CODMW og BFBC så er jo selvfølgelig BFBC mye bedre med sine kjøretøy og generet store baner. Men jeg mente forskjellen mellom Battlefield Bad Comapny og Bad company 2.

 

Og en Toggle Crouch knapp kunne de ha spandert på oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...