Gå til innhold

Dubstep-tråden


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thor er ein av... kva kallar ein det? instrumenta i Reason. Mykje likt som Sytrus i FL. :p

Men kva meine du at du ikkje finn deg fram til skalaer? :p

 

Jeg bruker Fl studio, Men jeg finner virkelig ikke noen skala"knapp" Er det en slags plugin?

 

untitled.mp3

 

jeg er langt ifra å være noe god på dette, men jeg føler jeg har forbedret meg :p

Det er ein god start iallefall! :wee:

Men det er ikkje skala-knapp eg snakke om. :!: Skalaer = musikkteori. Half-steps, whole-steps osv. og kunnskap om dur og moll osv. :p

Lenke til kommentar

Thor er ein av... kva kallar ein det? instrumenta i Reason. Mykje likt som Sytrus i FL. :p

Men kva meine du at du ikkje finn deg fram til skalaer? :p

 

Jeg bruker Fl studio, Men jeg finner virkelig ikke noen skala"knapp" Er det en slags plugin?

 

untitled.mp3

 

jeg er langt ifra å være noe god på dette, men jeg føler jeg har forbedret meg :p

Det er ein god start iallefall! :wee:

Men det er ikkje skala-knapp eg snakke om. laugh.gif Skalaer = musikkteori. Half-steps, whole-steps osv. og kunnskap om dur og moll osv. :p

 

 

Apropos steps, vil det kanskje høres litt tightere ut som du (Tsjuden) knytter LFO'en opp til steps. For eksempel en sinus-bølge på 2-step, så gå ned på 3/16 og ladida. Dårlig forklart :p

 

 

Lenke til kommentar

Ballestikk du burde virkelig prøve og gi høytalerene mer luft rundt seg, da vil du nok oppleve mye mer trøkk!

 

Men det er vel ikke alltid like lett ....

Hva tenker du på? At de bør stå med mer plass rundt seg slik at de får mer luft? Selv om det ser ut som de står kliss intill veggen gjør dem ikke det, det er nemlig kontakter bak høytallerne.

 

Duude. :lol: Og du høyre heilt normalt? :p

Hører ikke normalt da, hadde masse ørebetenelser når jeg var liten. I følge mamma har trommhinen min "sprengt" over 50 ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Thor er ein av... kva kallar ein det? instrumenta i Reason. Mykje likt som Sytrus i FL. :p

Men kva meine du at du ikkje finn deg fram til skalaer? :p

 

Jeg bruker Fl studio, Men jeg finner virkelig ikke noen skala"knapp" Er det en slags plugin?

 

untitled.mp3

 

jeg er langt ifra å være noe god på dette, men jeg føler jeg har forbedret meg :p

Det er ein god start iallefall! :wee:

Men det er ikkje skala-knapp eg snakke om. laugh.gif Skalaer = musikkteori. Half-steps, whole-steps osv. og kunnskap om dur og moll osv. :p

 

 

 

Apropos steps, vil det kanskje høres litt tightere ut som du (Tsjuden) knytter LFO'en opp til steps. For eksempel en sinus-bølge på 2-step, så gå ned på 3/16 og ladida. Dårlig forklart :p

 

 

Skjønte ingenitn av det der ;)

 

Men jeg skjønner hvaslags skalaer du mener nå :p Jeg får vel lære meg slikt :)

Lenke til kommentar

jeg er ny og forvirret, men nysgjerrig på genreinndelingen. ramlet over freestylers-cracks (flux pavilion remix) i går + flux pavilion i can't stop (+sierra leone :p). sjekket ut div andre dubstep låter men de falt ikke helt i smak. har hittill sognet mest til vocal-house. hva jeg lurer på er vel egentlig om de to eksepsjonelle førstnevnte er i en undersjanger, eller bare et unntak ?

Lenke til kommentar

Du kan jo teste ut http://youtu.be/ks0P1u6-OUY?hd=1 og/eller http://youtu.be/3r26y--evIw?hd=1 som er de tom mest "lyttervennelige" låtene jeg vet om pr dags dato. (andre har sikkert flere gode forslag)

 

Om det er spesielle låter du liker i dageliglivet så kan du søke på låta+dubstep(MERK: ikke alle dubstepmixer er like vellykedde).

Men som mange andre sjangre så er det "lyden" av denne typen musikk du må like for å like sjangeren mener jeg.

 

Ser du gjennom tråden og mener kun disse låtene er FETE (mener å ha sett alle de låtene du nevner er postet i denen tråden) så er det vel kanskje slik at dette kanskje ikke er sjangeren for deg?

Lenke til kommentar

Takk for svar og forslag! har nok innsett at jeg befinner meg på den litt mer snille delen (mainstream...) av dette og kanskje heller elementer enn det rendyrka. blir ikke helt lett å gå tilbake til house etter de lydveggene, hoho. men f.eks. begynnelsen av feed me-cloudburn den høres nesten litt house ut? hei og hå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...