Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CoD er "play now" spill. Der skal man bare havne med masse random folk siden det ikke har noe og si uansett. I BF spillene handler det MYE mer om teamwork. En slik funksjon som at man må dra bort kroppen til en fallen medspiller mens de andre dekker den som drar kroppen. Dette vil gjøre hele teamwork delen mer kritisk og de som da har 3-4 (kommer an på hvor store squadene kan være) andre venner på VoIP vil ha en større fordel.

 

Tror nok BF3 vil bli det spillet hvor teamwork har den største rollen. Enda større enn i BC2.

 

Ikke om folk velger vekk medic, da blir det cod. Jeg kjenner til mange som synes bc2 gikk for treigt i forhold til bf2, og om man da skal gjøre spillet enda treigere, tror jeg ikke det kommer til å bli mange lag som gidder å spille inf-matcher. Tror heller ikke det med å dekke mens man drar vekk en dau fyr kommer til å bli brukt mye public.

Lenke til kommentar

Om man er en gruppe som spiller sammen vil noen garantert velge medic. Når jeg spiller BC2 med mine kamerater har vi nesten alltid en medic i squaden.

 

Jeg sa heller ikke at random kamper ville inneholde så mye teamwork. Jeg sa at de som hadde grupper som snakket over VoIP ville ha en større fordel fordi de vil samarbeide.

 

For meg virker det som om du ikke vil godta at den kan bli bra. Jeg tror det vil bli bedre over tid og at om folk bare gidder og prøve å spille kommer det til og fungere utmerket med en anen type revive funksjon. (selvom i BC2 så er jo shock padsa delayed.)

Lenke til kommentar

Godtar det jo selvfølgelig om det blir bra.

Jeg snakker ikke om random kamper, men om klan-kamper. Om man vil ha et hurtig gameplay, må man nesten ha rask revive også. Om man skal begynne å dra vekk teammaten for så å revive, blir det enkelt for fienden å hunte den som drar vekk, evt ta de som dekker. Slik jeg ser det, vil det bare være negativt uansett :p

Folk vil heller ha effektive kits da, som assault, når medics uansett er så godt som useless.

Shockpadsa i BC2 er ikke veldig delayed. De funker helt OK om man skal ta en rask revive :)

Lenke til kommentar

Vel, klan kamper i BF3 vil ikke handle om hvem som har flest kills, men hvem som klarer og holde teamet sitt i livet og dekke hverandre mot et felles mål. Som ^ sier. Taktikk er et av hovedpunktene i BF.

 

I klan kamper vil nok ikke alle gå rundt og jakte på de som skal revive heller. Som jeg sier, angripe objectives er viktigere enn kills.

Lenke til kommentar

NEEI. Single player campaign, hva f.?

 

Så istedet for riktig mange MP map, så får vi få MP map og en campaign 99% av oss kommer til å spille gjennom 1 (eller ikke det engang)gang og glemme i etterkant. Snakk om å sløse tiden til leveldesigners.

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NEEI. Single player campaign, hva f.?

 

Så istedet for riktig mange MP map, så får vi få MP map og en campaign 99% av oss kommer til å spille gjennom 1 (eller ikke det engang)gang og glemme i etterkant. Snakk om å sløse tiden til leveldesigners.

 

Tja, sikkert en del MP maps, pluss at vi får 4 ekstra med Limited Edition.

Singleplayern i BC2 var jo rå, så kan ikke bli værre i BF3 :p

Lenke til kommentar

Men BF3 er ett MP spill. Dette er ikke Bad Company, og skal heller ikke være Bad Company. SP i ett ekte BF spill er en vits å komme med. Trekker fokus bort fra det som er viktig. Tror ikke det hadde trengt SP på konsollversjonen engang for å selge, da det er MP som er hele salgsargumentet i Battlefield serien.

 

Jeg hadde byttet hele SP campaignen i BFBC2 i 4 ekstra MP maps (og da mener jeg skikkelige map, og ikke bare varianter av de allerede eksisterende mappene), for å si det slik.

 

 

Og hvem var geniene som fant ut at man skal gi 4 ekstra maps til LE kjøperene? Segmentering av spillerbasen er ALDRI en god ide.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål angående BF3, sikkert blitt nevnt før her eller noen annen plass, men gidder ikke å lete akkurat nå:p

 

Kommer vi til å se at flyene kommer tilbake i bf3?

 

Kommer vi til å se 64 players map som i bf2?

 

Noen som vet om commander vil eksistere i bf3?

 

Må si jeg har troen på bf3, viss det blir en slags oppdatering av bf2 :D

Lenke til kommentar

Inf-matcher i BF-serien er fortsatt noe HELT annet en CoD.

Handler seff fortsatt om å ta flagg(ticketbleed), og taktikk er viktigere enn frags.

Men det blir vel lettere å ta et flagg om man fjerner fiendene fra flaggsonen/områdene rundt.

Om man da skal ta de som defender er det lettere å ta ut en som sleper vekk en kar for å resse, enn en som instaresser og plutselig er de 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...