Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt off topic og ikke for å være frekk men: Å skrive hvordan i stedet for hvilket, er det en dialektgreie, eller er det en ny regel i skriftspråket jeg ikke har fått med meg?

 

Dialekt tror jeg. Jeg er på sørlandet, sier ikke direkte "hvordan", men "åssen", som blir hvordan/hvilket.

Lenke til kommentar

Trykket er 8000 meter pr sek, så det nytter ikke å løpe og rulle som på film.

 

Men så trenger man heller ikke det - Myhtbuster testet jo dette med 4.5KG C4 og en dukke som ble skutt opp i lufta 15M unna eksplosjonen, og de fant at sjokkbølgen ikke påvirket lengden/flukten til dukken i det hele tatt (men regner med det ville vært endel øre-ringing :p)(De testet forøvrig også med 45KG ANFO med samme resultat)

 

Men det er klart, får du denne mengden inne i en trang gang e.l. så blir det jo litt annerledes.

Lenke til kommentar

Dialekt tror jeg. Jeg er på sørlandet, sier ikke direkte "hvordan", men "åssen", som blir hvordan/hvilket.

 

Samme her, på min dialekt fra Trøndalag sier vi "kåss" eller "kålles", som fungerer som hvilket eller hvordan. Men "hvordan" er jo et bokmål/riksmålsord allerede, så det hørres bare merkeligere ut.

Lenke til kommentar

Sniping er urealistisk lett i bf3. Treff med smaw/rpg burde gi poeng. Man kan risikere å fyre av maange treff mot tanks uten å få et jævla poeng. Også risky buisness man vs tank.

 

Og 9 av 10 proffer bruker M16A3. Man kan begynne å lure, men dice tør vel ikke begynne å justere den hellige kua.

Lenke til kommentar
Og 9 av 10 proffer bruker M16A3. Man kan begynne å lure, men dice tør vel ikke begynne å justere den hellige kua.
Ble shitstorm sist gang de justerte litt på det våpnet.

"Proffene" sa at det var det mest balanserte våpnet, og trengte derfor ikke fiks. De mente vel sikkert balansert i den formen at den er god på alt, og ikke i forhold til andre våpen.

Lenke til kommentar

Samme her, på min dialekt fra Trøndalag sier vi "kåss" eller "kålles", som fungerer som hvilket eller hvordan. Men "hvordan" er jo et bokmål/riksmålsord allerede, så det hørres bare merkeligere ut.

 

Er det dere som sier "skjø" ofte også? "Æ skal se på TV, skjø"?

Hvis ja vil jeg vite hva det betyr, hører det på jobb (mye telefoner), har valgt å ignorer til nå.

Lenke til kommentar

M16A3 er nok det beste allround våpnet. På kloss hold er det mange våpen som er mye bedre, AEK, F2000, FAMAS osv. F2000 og AEK er ikke så værst på medium avstand heller, men de har fryktelig lang reload i forhold til M16A3.

Synes de godt kunne ha slengt på 1 sekund ekstra reload tid på den for å få den litt mere inline med F2000 som kun skyter 50 skudd ekstra i minuttet.

Lenke til kommentar

Er det dere som sier "skjø" ofte også? "Æ skal se på TV, skjø"?

Hvis ja vil jeg vite hva det betyr, hører det på jobb (mye telefoner), har valgt å ignorer til nå.

 

Nei, det er mere "mainstream" trøndersk, på min dialekt er det "E" og "shu/sju", ikke "Æ" og "shø/sjø". Så den setningen hadde blitt: "E ska sjå på TV shu".

 

Tilbake til topic:

 

Anngående camo, jeg gadd til slutt ikke å endre camo lengre, fordi det ble satt til default for hver runde. Har de endret på det nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...