Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Og 9 av 10 proffer bruker M16A3. Man kan begynne å lure, men dice tør vel ikke begynne å justere den hellige kua.

Du tenker kanskje ikke så nøye på dette, men hadde de nerfet M16A3, så hadde alle brukt AEK. Hadde de nerfet M16 og AEK, så hadde alle brukt AN-94 eller M416. Hadde de nerfet alle disse våpene så hadde alle brukt KH2002 etc etc. Det er en evig sirkel. Ikke lek dum. De har en fin balanse nå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært bedre om alle brukte AEK enn railgun'en M16 hvertfall. Det som skaper ubalanse er at de gode våpnene er så totalt overlegne de mindre gode våpnene. Jeg spiller mest assignments og unlocks for tiden så jeg merker veldig godt hvor elendige en del våpen er.

Veldig mange våpen kan man tilpasse seg til en viss grad, men det krever ofte at tilpasningen går utover andre deler av spillet. Feks. dersom man må runde hjørner veldig forsiktig, stoppe opp og sikte mye på forhånd etc. så blir man selvsagt mer utsatt. Med M16 kan man stort sett bare storme fram uten noen restriksjoner, enten man skyter fra hofta eller med siktet så er det stort sett bare å brenne av på full auto mot målet, uansett avstand.

Det finnes definitivt våpen som kan brukes til å kontre M16 på korte avstander, men de blir fullstendig overkjørt når avstanden blir litt lengre. M16 funger ekstremt bra på både korte, medium og tildels lengre avstander. Når jeg blir forbannet over å løpe rundt med et jalla unlock/assigments-våpen og taper duell på duell og alt er dritt da switcher jeg alltid over til M16A3 for å ta meg litt opp igjen. (Evt. til hagle om det er ekstremt trange maps og aimen er dårlig)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært bedre om alle brukte AEK enn railgun'en M16 hvertfall. Det som skaper ubalanse er at de gode våpnene er så totalt overlegne de mindre gode våpnene. Jeg spiller mest assignments og unlocks for tiden så jeg merker veldig godt hvor elendige en del våpen er.

Veldig mange våpen kan man tilpasse seg til en viss grad, men det krever ofte at tilpasningen går utover andre deler av spillet. Feks. dersom man må runde hjørner veldig forsiktig, stoppe opp og sikte mye på forhånd etc. så blir man selvsagt mer utsatt. Med M16 kan man stort sett bare storme fram uten noen restriksjoner, enten man skyter fra hofta eller med siktet så er det stort sett bare å brenne av på full auto mot målet, uansett avstand.

Det finnes definitivt våpen som kan brukes til å kontre M16 på korte avstander, men de blir fullstendig overkjørt når avstanden blir litt lengre. M16 funger ekstremt bra på både korte, medium og tildels lengre avstander. Når jeg blir forbannet over å løpe rundt med et jalla unlock/assigments-våpen og taper duell på duell og alt er dritt da switcher jeg alltid over til M16A3 for å ta meg litt opp igjen. (Evt. til hagle om det er ekstremt trange maps og aimen er dårlig)

AEK har blitt bedre etter de siste patchene og flere og flere 5v5 lag bruker AEK istedenfor M16 nå på de små og medium store mapsa.

 

Selv spiller jeg mye med AEK, Kobra, Underslug og laser, for tiden. Funker veldig bra på de fleste maps.

 

Btw: AN-94 er mye mer easymode enn M16. Er bare å stå bakerst av alle og skyte, så har du lett 60-0 på under 20 minutter.

 

Ingenting å syte over. Alt i alt så er det spilleforståelse og skills som avgjør.

Endret av iNcredible_CrAzY
Lenke til kommentar

Btw: AN-94 er mye mer easymode enn M16. Er bare å stå bakerst av alle og skyte, så har du lett 60-0 på under 20 minutter.

Har ikke brukt AN-94, men om den er god til å stå bakerst og skyte og ikke duger til å storme med så ligger den jo et godt stykke under M16. (Og er forøvrig et godt eksempel på tilpasningsdyktighet og bruk av riktig utstyr til riktig tid.)
Lenke til kommentar

Den funker fint til å storme på med òg. Prøv ut våpen før du kaster deg over M16 med ubalanse osv.

Skal gjøre det etterhvert, men som noen tidligere var inne på: Det er veldig mange som spiller mye mer enn meg og som har prøvd ut mer. Når flertallet og alle "pro"spillere bruker M16A3 så sier jo det det meste. Sjekket statsene til M16A3 vs. AN94 nå og ser at de er nærmest identiske men at M16 definitivt har en stor fordel ved at den dreper raskere.
Lenke til kommentar

Du tenker kanskje ikke så nøye på dette, men hadde de nerfet M16A3, så hadde alle brukt AEK. Hadde de nerfet M16 og AEK, så hadde alle brukt AN-94 eller M416. Hadde de nerfet alle disse våpene så hadde alle brukt KH2002 etc etc. Det er en evig sirkel. Ikke lek dum. De har en fin balanse nå.

Er du som leker dum når du ikke innser at balanse hadde vært at (eksempelvis) 20% brukte AEK, 20% M16A3, 20% brukte M416 osv ,, alt etter personlige preferanser. !

  • Liker 3
Lenke til kommentar

870MCS eller M5K er cq favorittene mine. AEK og KH2002 på medium range, og AN-94 og AUG er beast på long range. M240b er klar LMG favoritt.

 

Synes ikke M16/ M416 er et så stort problem lengre, patchen ordnet mye, men det finnes måter å spille bra med Low-Firerate våpen som SCAR-L og L85A2 også. Er ikke så lurt å løpe rundt som en tulling midt i mappet med slike våpen og tro du kan drepe alle og en hver :p Spiller du litt mer taktisk og tilbakelent med slike våpen, vil du enkelt klare å plukke ned fienden, en etter en.

Endret av Berniy
Lenke til kommentar

m416 op long range? 1000meter da eller ? :p

Tørr vedde på at jeg klarer å få flere long range kills med M416, enn en average spiller med M98B. Kanskje han klarer å få inn en kills på 800m+, men jeg får flere kills, derfor er M416 best på long range synes jeg.

Min lengste headshot på 426m har jeg faktisk klart å få med AN-94 med suppressor :)

Har å klart 502m headshot med tanks, men det kommer underlig nok ikke opp på battlelog.

Lenke til kommentar

Er du som leker dum når du ikke innser at balanse hadde vært at (eksempelvis) 20% brukte AEK, 20% M16A3, 20% brukte M416 osv ,, alt etter personlige preferanser. !

Hvis du har spilleforståelse, så vet du hvordan du skal bruke de ulike våpene. Hadde det ikke vært så mange noobs i dette spillet, så hadde du sett flere ulike våpen blitt brukt, fordi folk hadde forstått hvilke våpen som passer dem best.
Lenke til kommentar

Hvis du har spilleforståelse, så vet du hvordan du skal bruke de ulike våpene. Hadde det ikke vært så mange noobs i dette spillet, så hadde du sett flere ulike våpen blitt brukt, fordi folk hadde forstått hvilke våpen som passer dem best.

Du antar altså at proffene er noobs fordi de ikke forstår hva våpen som passer dem best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...