Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg SUGER som recon, men fant Matimio på Youtube og han er vill og lager de beste BF3 videoene som er å finne.

 

Gode skills og veldig bra commentary!

 

http://youtu.be/6CQlW65fFMA

 

 

Han har mange flere videoer, men denne er min favoritt ettersom det er recon jeg sliter mest med å tilpasse meg.

 

Så veldig nyttig var ikkje denne videoen. Som han sjølv seier det, er til dømes å berekne langdistanseskot og "bullet drop" noko av det mest utfordrande, men det viser han jo ikkje. nokon som forresten har noko tips til det? Kor mykje må ein sikte over fienden dersom han til dømes er 200 eller 300 meter unna?

 

Nå var det ikke bulletdrop jeg var så opptatt av da, ettersom jeg var nørd i BC2 og ikke har noe problem med å kontrollere bulletdrop. Problemet mitt er at jeg er recon og klarer ikke komme meg fremover, blir stuck på baser og vet ikke hvordan jeg skal få kills uten å stå i skjul bak på mappet. Denna karen spiller fenomenalt, så var masse å lære av den og de andre videoene hans.

 

Ser ut til at jeg må bruke mer pistol hvertfall.

 

Føler det er gidd å være Recon da jeg drar inn 150 i SPM som recon, og 450 SPM som eng/ass/Sup... Men nå skal jeg hjem og teste etter jobb, og tror jeg skal klare å dra den opp mot 250 SPM vis jeg blir flinkere med pistol :D

Lenke til kommentar

mitt problem med recon-klassen er å kunne bidra til lagarbeid og skaffe seg SPM på same tid som ein held seg litt på avstand. Dette fører til, som videoen godt viser, at ein må oppsøkje nærkampsituasjonar meir enn det ein sniper helst skal gjere. Og då blir ironisk nok pistolen ofte meir nyttig enn rifla. Kunsten må vere å kunne bidra med rifla på nokonlunde trygg avstand på same tid som ein faktisk er involvert i poenggjevande action. Dét er utfordringa med recon-klassen, føler eg. Ofte får eg meir poeng av rett og slett å styre MAV og spotte enn kills med rifla. Min SPM auka dramatisk då eg testa ut Assault/Medic-klassen. Dersom nokon kan illustrere korleis ein kan bli effektiv poengsamlande recon-sniper utan å vere med heilt på frontlinja, blir eg nok meir imponert.

Lenke til kommentar

det er merket på siktene.

 

Ok! Eit hakk tilsvarer 100 meter, eller noko sånt? dvs. 4 hakk over dersom avstanden er 400 meter?

 

baseline er 0-100 meter ja, første hakket ned er 200 o.s.v.

 

EDIT: tror neste steg er 400, ikke 300!

 

Burde være flere rangefinders enn 3 setet i tanken i spillet. Uviss om SOFLAM får opp range til det du peker på? Har ikke lagt merke til det. Men CITV station i tank får det i alle fall :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Unlock MAV, spot alle fi til helvete og ødelegg fiendens recon utstyr. Boom, masse poeng, du hjelper laget.

 

hehe, det er nettopp dette eg har gjort utan at det blir noko særleg poeng av det, dessverre. Eg har ein elendig SPM (såvidt over 200, men det er fordi eg i det siste har spelt mykje Assault, som har heva den) og k/d-ratio. Er sjølvsagt også med på å kapre flagg på Conquest dersom eg er i nærleiken av eit flagg. Å springe rundt som ein galning med pistol som hovudvåpen frå flagg til flagg er sjølvmord.

Lenke til kommentar

åja, glemte nesten det viktigste. Spill rush runder. Der er action mye, mye mer konsentrert. Som attacker har du best mulighet til få ligge i fred og å hjelpe laget ditt til å få en lengst mulig runde (ved å klare å sprenge MCOMS).

Også unngå metro, seine crossing og grand bazaar. Der er flight ceiling for lav til å MAVe effektivt.

 

Bruk Q som en helt, spam villt på den. Sørg for å locke og drepe fiendlige MAV'er med en gang de blir launchet (fly høyt så ser du dem før de ser deg ettersom de ikke kan se oppover). Drep alt som heter TUGS, spawn beacons og SOFLAM (lock og trykk LMB for å ødelegge)

 

Stingere og andre missiler går det ann å dodge med litt rask manøvrering, gjerne synk ned raskt når den nærmer seg. (ja faktisk!)

 

Og hold deg i bevegelse så de ikke klarer å skyte deg ned med rifler.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg merker så utrolig godt at jeg er en langt bedre spiller en jeg ofte gir uttrykk for, så lenge jeg faktisk kommer i en god squad som samarbeider. Jeg sitter sjeldent på mer en ca 5k 10d og under 2000 poeng på en runde til normalt, men i går kveld kom jeg inn i en squad som besto av 3 clanfolk. Da ble det 20k 5d og 13-15000 poeng i runden. Og det beste var: Jeg lå høyest i score en clanfolka :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...