Gå til innhold

hvem her har størst annlegg tilkobla datan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder lyd:

 

PC:

Soundblaster Live!1024

En Cambridge Soundworks pakke (funker ok nok)

 

Anlegg:

Behringer VMX300 (blir snart bytta ut med P. DJM600)

2x Technics SL1210m3d med Ortofon Pro-S nåler

2x Gemini CDJ-20

Sony MDR-v500

En gammel technics integrert forsterker m 6 bånds eq

 

Har koblet alt sammen, slik at jeg kan rute all lyd hvor jeg vil til enhver tid. Spiller ikke så veldig høyt og sånn, men helt ok for min del. Bor i rekkehus, så det blir ikke så høyt uansett. Er også litt lei av ekstreme lydnivåer, men har gode muligheter til å eq'e lyden slik at den høres svært bra ut selv med mine råtne anlegg ;)

 

Nå er det jo platespillerne og miksern jeg har glede av, i tillegg til at winamp surrer og går nokså konstant.

Lenke til kommentar

Får slenge meg på jeg og da.

 

Nad 3400pe

Nad 912

Nad 910 (junk)

Sony dvp NS900v

Phonic PA forsterker 2*400W

Paradigm CC-150

 

Ett par selvbygg høyttalere med 10" scan-speak 25w 8565-01

Seas mellomtone mp14rcy/p og diskant vifa Premiumline (skal etterhvet skiftes ut)

i ett 128 liters bassrefleks kabinett.

Paradigm CC-150

Bakhøyttalere selvbygg med 2*8" MGR basser og 1" mgr diskant

18" MGR sub

 

Dette er nå står nå kun i stereo, skal kjøpe ny surround prosessor...

Lenke til kommentar
Ikke spør meg, har ikke sjekket.. Tenkte jeg bare skulle nevne et skrive et lite innspill, mest retorisk.

 

Uansett, når jeg leser her nevnes det høytalere med 15" elementer og forsterkere på 1000W, ville bare understreke at folk prioriterer.

 

Min personlige oppfatning er at man går lei av bass og lydnivå etterhvert, mens lydkvalitet vil man alltid elske!

 

veldig sant, cerwin wega er ikke noe man burde kjøpe med mindre man bare skal ha en hel del lyd og ekstremt overdrevet rotetet bass uten noen form for mellomtoner. det du også nevner er store elementer 15" subwoofere (eller vanlige høyttalere) vil ikke være å anbefale (med mindre du har 50000,- eller mer og gi) litt billigere 15" subwoofere vil henge etter med bassen og ikke være kontant nok til at man får et fint og ryddig lydbilde, hvis man ikke vil gi all verdens med penger for en sub så vil jeg nok si at man burde ikke gå over 12" kanskje helst holde seg på 10", yamaha har en ganske bra sub med 1x10" element og en 800w forsterker. Mye strøm er viktig, sony, jvc og andre "billig" merker kan man nesten helt utelukket når det gjelder kraft, de kan gjerne si at de kjører med 6x100w i 8 Ohm, det vil nok ganske så sikkert være uriktig eller så vil det være sony sin egne målinger med "sony watt" (eller en annen måte å måle på) krell kommer ut i disse dager med en rimelig kraftig forsterker som har et max strømforbruk på 1,7kWh med en massiv trafo, den skal klare å lever 2x300w eller noe slikt, watt er ikke noe og fordra, så lenge du kan kontrollere dem, mere watt vil gjøre høyttalerene mindre anstrengt og du vil få mye mer kraft der det trengs og de vil låte mye bedre

Lenke til kommentar

Here goes:

 

RECIVER:Harman Kardon AVR80THX, gammel sliter som i sin tid kostet 18,000kr.(skal ha den nye AVR8500, (7.1 med "ALT" THX ULTRA, koster 22høvdinger, men er jaggu verdt deg også!!!) ganske snart,gleder meg som en unge!!!!

 

FRONT: JBL SVA 2100, 2x10" 15`000kr pr.par, vekt 47kg

Center:JBL SVA 1500,2x5,25" 5`500kr pr. stk, ca 18kg

Bak :JBL SVA 1800,2x8", 13`000kr pr.par, 38 kg

DVD: Sony NS905V, 5`500kr,

TV: SONY FX32 etter eller annet, kosta 25`000kr for noen 3år siden,

monster kabler til alt, scart,høytaler kablel, total ca 8000kr.

 

Totalt ca 90`000kr.

 

Bilder av AVR8500

AVR8500.gif

 

Skulle være tilkoblings muligheter nok her ja!!max strøm forbruk, 1400W!!!!

Lenke til kommentar
Får slenge meg på jeg og da.

 

Nad 3400pe

Nad 912

Nad 910 (junk)

Sony dvp NS900v

Phonic PA forsterker 2*400W

Paradigm CC-150

 

Ett par selvbygg høyttalere med 10" scan-speak 25w 8565-01

Seas mellomtone mp14rcy/p og diskant vifa Premiumline (skal etterhvet skiftes ut)

i ett 128 liters bassrefleks kabinett.

Paradigm CC-150

Bakhøyttalere selvbygg med 2*8" MGR basser og 1" mgr diskant

18" MGR sub

 

Dette er nå står nå kun i stereo, skal kjøpe ny surround prosessor...

Hvordan synes du bassen med Scan-Speakene er? Har selv et par slike og Revelator diskanter, som skal kombineres med en eller annen 6,5" mellomtone. Hadde tenkt å bruke 60-70 liter lukket kabinett til bassen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en Denon PMA-925R med 2 stk snart 20år gammle bang & olufsen (10"+diskant) høytalere.

 

Har surround stående nede på stua:

 

Harman Kardon AVR 4000

Harman Kardon DVD 25

Audio Pro Stage 6 (front)

Proson Reality 5 (bak)

Proson Reality C 55 (center)

Proson Sub 10 FB (10" aktiv)

Lenke til kommentar
veldig sant, cerwin wega er ikke noe man burde kjøpe med mindre man bare skal ha en hel del lyd og ekstremt overdrevet rotetet bass uten noen form for mellomtoner.

 

Feil!

 

Kanskje hjemmehøyttalerne deres. Men ikke proffseriene. Store høyttalere trenger store forsterkere. Og her prater jeg om kraftigere ting enn NAD. Driver du VS 15 med en liten 2x100 watt forsterker uten de helt store reservene, vil du ikke kunne fa fast bass.

Har noen Cerwin Vega V35C som brukes til utleie. De utviser en meget kontant bass med sine single 18-tommere. Forsterkeren jeg bruker er en Yamaha P4500 på 2x750 Watt i 4 ohm. Det står forresten i kjellerstua nå og er koblet blant annet til datan....

 

 

det du også nevner er store elementer 15" subwoofere (eller vanlige høyttalere) vil ikke være å anbefale (med mindre du har 50000,- eller mer og gi) litt billigere 15" subwoofere vil henge etter med bassen og ikke være kontant nok til at man får et fint og ryddig lydbilde, hvis man ikke vil gi all verdens med penger for en sub så vil jeg nok si at man burde ikke gå over 12" kanskje helst holde seg på 10"

 

Feil igjen!

 

Bruker en Bag End Infra-18 i hjemmeannlegget. Den er ikke slapp i fisken. Derimot er den meget rask. Prisen er også under halvparten av 50000,- :-? Mange store subwoofere idag bruker bade 15 tommere og 18 tommere. En annen ting er at en stor sub "høres" større ut. Litt vanskelig å forklare, men du vet sikkert hva jeg prater om hvis du har hørt en....

Lenke til kommentar

Jeg har følgende:

 

Spiller spill på min 32" 100hz widescreen tv, og til lyd har jeg et 6.1 surround anlegg bestående av Dali Blue serien. Har marantz SR-5200 forsterker på 6x90w. Funker fint på spill der man kan spille mange sammen på.

 

Ellers har jeg

 

xp3200

512 dual ddr pc3200 fra geil

asus n7n8x deluxe (tror det var navnet)

Radeon 9800 pro

140gb hd

 

Åssen ligger jeg an? ;)

Lenke til kommentar

 

det du også nevner er store elementer 15" subwoofere (eller vanlige høyttalere) vil ikke være å anbefale (med mindre du har 50000,- eller mer og gi) litt billigere 15" subwoofere vil henge etter med bassen og ikke være kontant nok til at man får et fint og ryddig lydbilde, hvis man ikke vil gi all verdens med penger for en sub så vil jeg nok si at man burde ikke gå over 12" kanskje helst holde seg på 10"

 

Feil igjen!

 

Bruker en Bag End Infra-18 i hjemmeannlegget. Den er ikke slapp i fisken. Derimot er den meget rask. Prisen er også under halvparten av 50000,- :-? Mange store subwoofere idag bruker bade 15 tommere og 18 tommere. En annen ting er at en stor sub "høres" større ut. Litt vanskelig å forklare, men du vet sikkert hva jeg prater om hvis du har hørt en....

 

Helt riktig. Store elementer er best på bass. en 10" lager jo nesten ikke noe trøkk. Men det er noen forutsetninger. For at en 15" (og større) ikke skal virke slappe og buldrete, bør man gi dem nok "pusterom", de trenger et ganske stort rom for å virke optimalt. 15" bass på 8 kvm rom, låter ikke bra, uansett hvor dyr den er. Men har man 25 kvm og større, blir bassen fast og fin.

 

Men forutsetningen er jo at 15" er bygd på riktig måte. Når noen produsenter skal utvikle en 15" tar de ofte utgangspunkt i feks 12" fra samme serie og bare lager større membran. Med større membran øker selvfølgelig membranvekten, samtidig som motorstyrken er den samme. Da blir naturlig nok 15" ikke like "kjapp" som 12". Et riktig konstruert 15" har selvfølgelig også større motorstyrke og da blir forskjellene minimale. Og et riktig konstruert 15" element trenger ikke være dyr. Som regel koster de fra 2000 kr og oppover.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har erfaring med Audiovektor M1?

 

Har hørt litt på dem. Ikke ille. (ganske få høyttalere som låter ille) De har ganske god og dyp bass til å være så små og virket som en god allrounder. Det som er litt interessant er at forhandlerne selger oppgraderingskit, slik at man kan oppgradere til Super, Signature eller Avantgarde når (hvis) man får råd.

M1 trenger noen gode stativer for å spille bra, så prisen blir fort litt høyere enn hva jeg synes de er verdt. Men det er min mening. Er du interessert så bør du høre på dem, for de er på ingen måte en dårlig høyttaler. I middels små rom spiller de glimrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...