Gå til innhold

Michael Moore - Capitalism


Aiven

  

16 stemmer

  1. 1. Hvor godt liker du filmen?



Anbefalte innlegg

-Denne tråden omhandler Michael Moores film Capitalism - A Love Story. Den omhandler ikke Michael Moore som person.

-Om dere kommer med påstander, så skal de begrunnes. Hvis ikke regnes det som off-topic.

 

 

Jeg ønsker å høre folkets kommentarer til filmen, da særlig om dere likte den og om innholdet i den holder vann.

 

 

Min mening: Ikke den filmen som går dypest og endel humor som ikke slo an, men alt i alt en severdig opplevelse. Jeg gir filmen 9/10, 2 av poengene, fordi jeg synes det er en viktig film. Det er viktig å fortelle om hendelsene på en måte som alle kan forstå og her gjør filmen en god jobb.

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er klassisk Moore.

 

Angriper en situasjon fra et makroperspektiv, tar rørende enkeltsammenhenger for å få seeren til å "forstå" budskapet. Dette blir rett og slett for enkelt. Moore forteller et eventyr, sprer usammenhengende påstander ut i hytt og pine.

 

Avviser ikke hele filmen som vås. Mer heller metodene til Moore.

Lenke til kommentar

Dette er klassisk Moore.

 

Angriper en situasjon fra et makroperspektiv, tar rørende enkeltsammenhenger for å få seeren til å "forstå" budskapet. Dette blir rett og slett for enkelt. Moore forteller et eventyr, sprer usammenhengende påstander ut i hytt og pine.

 

Avviser ikke hele filmen som vås. Mer heller metodene til Moore.

 

Jeg er antar det er slik mr. Moore og hans medarbeidere tenker man må presentere budskapet for å nå fram til amerikas fordummede befolkning. Det tror jeg han har rett i. For de lesekyndige, så finnes det tidsskrifter som går mer i dybden.

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar

finnes ikke problemer i ett ekte marxsisitisk system heller

 

Jo: individet har ingen rettigheter.

 

problemet med kapitalisme som med alle ting er at det finnes korrupte personer som bruker det til sin egen fordel.

 

I et kapitalistisk system er det positivt at folk gjør ting til sin egen fordel, fordi det eneste som er ulovlig er vold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Jeg har aldri vært noen særlig stor fan av Michael Moore. Ikke pga. hans politiske syn, men fordi filmene til dels inneholder så billige og latterlige argumenter, at det går over fra å være en relativt subjektiv dokumentar, til et menighetsdiktatur. Har aldri likt filmene hans, kommer aldri til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...