Gå til innhold

Nye Sigma objektiver.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med erfaringen fra 50mm f1.4 og 30mm f1.4 som begge er særs bra så må jeg si at 85mm f1.4 er vel kanskje det mest interessante. Så 70-200mm f2.8 med stabilisering og forbedret bokeh (9 blads blender).

 

Jeg er litt skeptisk til super-vidvinkelen, men det skal bli interessant å se tester.

 

Synes absolutt Sigma gjør seg stadig mer interessant som alternativ til originaloptikk. Det er bra for oss.

Lenke til kommentar

Her var det mye spennende fra Sigma. Jeg har også Sigma sin 30mm 1.4og 50mm 1.4 og er så fornøyd med disse at jeg vil vurdere den nye 85mm 1.4. At Sigma nå lanserer en ny 70-200mm med stabilisering er egentlig ikke så overraskende, og vi vil nok etter hvert se at de fornyer de aller fleste av sine zoom- og teleobjektiver med versjoner med stabilisering.

 

Men aller mest spennende synes jeg er den annonserte 8-16mm "ultra ultra" vidvinkelen. Den havner garantert i fotobagen min så snart den blir tilgjengelig.

 

Hurra for Sigma som har flere likeverdige og av og til bedre alternativer enn originaloptikk. Og ikke minst så er de på den måten medvirkende til at prisnivået på originaloptikk ikke er enda høyere enn det er. Dette er noe vi alle bør sette pris på - uansett om vi kjøpe Sigma optikk eller ei.

Lenke til kommentar

Den nye Bigmaen med bildestabilisering høres litt interessant ut - har de også fått den skarpere i tele-enden, tro?

 

Ifølge MTF grafen er den litt skarpere( men gir fortsatt dårlig bokeh...)

 

Ja jøss. Vil du utdype hvordan jeg kan finne ut av kvaliteten på bokeh via MTF?

 

Ellers går 70-200'en til Sigma inn i boken med designblemmer. Jeg hater objektiver med zoomring i front og fokusring bakerst. Ikke bare fordi fokusringen har en tendens til å bli minimal i størrelse, men også fordi vekt/grepbalansen ved håndholdt fotografering ikke er optimal.

 

Fint å se at Sigma kompletterer linjen med en 85/1.4. Skulle dette bli et typisk Sigmaobjektiv vil vi få et objektiv med god senterskarphet, gulskjær i fargene, masse fin bokeh CA og bak/frontfokuserte bilder. :p

 

 

Nei nå var det mye negativt fra meg... Jobben kaller i morgen tidlig så dere får ha meg unnskyldt.

Lenke til kommentar

Den nye Bigmaen med bildestabilisering høres litt interessant ut - har de også fått den skarpere i tele-enden, tro?

 

Ifølge MTF grafen er den litt skarpere( men gir fortsatt dårlig bokeh...)

 

Ja jøss. Vil du utdype hvordan jeg kan finne ut av kvaliteten på bokeh via MTF?

 

 

Jo nærmere S og M linjene ligger hverandre, jo bedre kvalitet på bokeh. Ser du på MTF på Bigmaen, ser du at S og M linjene ligger langt fra hverandre

Lenke til kommentar

Den nye Bigmaen med bildestabilisering høres litt interessant ut - har de også fått den skarpere i tele-enden, tro?

 

Ifølge MTF grafen er den litt skarpere( men gir fortsatt dårlig bokeh...)

 

Ja jøss. Vil du utdype hvordan jeg kan finne ut av kvaliteten på bokeh via MTF?

 

Ellers går 70-200'en til Sigma inn i boken med designblemmer. Jeg hater objektiver med zoomring i front og fokusring bakerst. Ikke bare fordi fokusringen har en tendens til å bli minimal i størrelse, men også fordi vekt/grepbalansen ved håndholdt fotografering ikke er optimal.

 

Fint å se at Sigma kompletterer linjen med en 85/1.4. Skulle dette bli et typisk Sigmaobjektiv vil vi få et objektiv med god senterskarphet, gulskjær i fargene, masse fin bokeh CA og bak/frontfokuserte bilder. :p

 

 

Nei nå var det mye negativt fra meg... Jobben kaller i morgen tidlig så dere får ha meg unnskyldt.

Jeg tror de fleste her har fått med seg at du har noe i mot Sigma uansett hva som andre sier om deres erfaringer. Det blir litt slitsomt etterhvert.

 

Hvis 84/1.4 er på linje med Sigma 50 så tror den og kommer til å bli en hit! Rask, skarp og med best bokeh..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...