Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med min desire. Vet ikke hvordan jeg skal formulere det her, men batteriet blir tømt selvom laderen står i. Dvs når batteriet er ladet 100% så tømmer den seg selv sakte men sikkert, med strøm fra stikkontakt. Er det flere som har opplevd det? Er det normalt?

Kommer ann på hvor mye den ladet seg ut det vel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte eg skulle skaffe meg ett nytt minnekort til mobilen, da 8GB blir litt i snaueste laget merker eg :) Har skjønt det at det ikkje er vits å gå for ett class 10 kort, og at et godt class 2 kort gjerne overskrider min. specs til ett class 6 kort.

 

Det er veldig fristende å gå for 32GB kortet til Sandisk, så har eg ihvertfall plass så det ljomer etter. Men samtidig plinger det en bjelle som sier at 16GB Class 6 kort hadde vert OK også....for har eg virkelig bruk for 32GB :p

 

Skal nevnes at bruk av film på mobilen hører sjeldenheten til, enda ihvertfall :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

07.00 tittet jeg på mobilen så var batteriet 100%. 09.00 så var batteriet på 90%. Laderen ble ikke koblet av.

 

Går den lavere enn 90%? Mener å ha lest at Når bateriet er fullt, så stopper ladingen, men begynner litt senere. TIpper dette er for å ikke overlade batteriet eller at batteriet ikke skal bli for varmt.

Lenke til kommentar

07.00 tittet jeg på mobilen så var batteriet 100%. 09.00 så var batteriet på 90%. Laderen ble ikke koblet av.

 

Går den lavere enn 90%? Mener å ha lest at Når bateriet er fullt, så stopper ladingen, men begynner litt senere. TIpper dette er for å ikke overlade batteriet eller at batteriet ikke skal bli for varmt.

 

Den har gått under 90% også. Ingen av andre mobiler jeg har brukt er sånn. Desire er min første andriod tlf, så jeg har ikke erfaring med sånne mobiler. Hvis noen kan bekrefte at det er vanlig, så slipper jeg å levere den til service.

 

Edit: Mobilen ble ikke brukt under utladingen. Strømmen i batteriet ser ut bare til å sive ut. Første dagen var batteriet virkelig dårlig, men har blitt bedre med par dager med bruk. Varer lengre nå.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Har fått et merkelig problem etter oppdatering til 2.2.

 

Kamera får et rosa lag over seg i søkeren når jeg skal ta bilde. Skjermen deler seg også opp i fire deler med forskjellige farger. Har merket at dette skjer når jeg er på GSM nett. Og når telefonen laster ned data mens jeg skal ta bilde. Synkroniserer.

 

Kan noen være så snill å prøve å sette telefon i GSM modus og laste en nettside, og så gå ut å prøve å ta et bilde. Skjer ikke hver gang.

 

Legger ved et bilde.

 

Hei

 

Bumper denne jeg, har samme problem selv. Noen tips?

 

Sendte mail til HTC support om problemet. Fikk svar i dag hvor de sa at dette mest sansynlig var en hardwarefeil, og at jeg måtte sende inn telefonen til service.

 

Gjør det i morgen.

 

Samme problem har jeg fått..

 

 

 

Har fått det noen ganger eg også..Når eg har lastet ned/synkronisert samtidig som eg skal ta bilete.Ikkje ofte det har skjedd og om eg trykket på tilbakeknappen og gått inn på kamera-widgeten så er feilen vekke.

 

Om det blir veldig plagsomt så sender eg den inn til service,siden HTC support ref. qoute over er eit hardware problem.Kunne være int. å finne ut om vi har fått mobiler fra samme batch...

 

Kvar mobil skal jo gå igjennom harde stress tester før dei blir pakket i eskene og sendt til distr.

 

Trur ikkje hTC har latt være å stressteste mobilene sjølv om dei visstnok hadde leveranse problem til Noreg.

Lenke til kommentar

HALLOIS!.. Spørsmål her.. Fikk min HTC Desire idag, men hvorfor kan jeg ikke flytte applikasjoner til SD kortet? Jeg kan se knappen som sier "Flytt til sc-kort" men jeg kan ikke trykke på den. Why o' why? noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Gå 5 sider tilbake i tråden og les derfra og hit, så får du nok svar på flere spm. som du kanskje også lurer på :)

Lenke til kommentar

 

etter en tlf-reboot fant telefonen pc'en og startet sync, men da fikk jeg opp den, i følge google, mye observerte "com.htc.bgp"-feilen som kræsjer syncen. dritt.

 

får prøvd å synce outlook med gmail ja, men problemet med gmail er jo at alle jeg noen gang har mottat av mail fra lagres i adresselista!

 

 

Enkel løsning egentlig....du bare velger i kontakter at alle med telefon skal vises og vips forsvinner de andre... :)

jeg har prøvd meg med å endre litt på selve mappene i gmail..men ikke funnet ut helt enda hvordan det kangjøres på enklest måte..

 

jeg regner med at du velger htc sync når du setter inn kabelen....husker ikke nå om hvilke muligheter man får..men det er ihvertfall 4 alternativer når du kobler til usb..det ene er lading osv osv.. dette kan endres ved å gå i menylinjen

Lenke til kommentar

Har oppdatert til froyo. Jeg har sette en youtube video der en kar viser hva ting som er annerledes på 2.2, feks 3d visning av "alle programmer." Nye knapper på touch screen. Jeg får ikke frem noen av delene. Noen som vet hva som kan være problemet?

 

Anyone?

 

3d visning av "alle programmer" er ikke en feature i Froyo. Det høres mer ut som om at mobilen har brukt LauncerPro, som har 3d visning av appslista.

Lenke til kommentar

HALLOIS!.. Spørsmål her.. Fikk min HTC Desire idag, men hvorfor kan jeg ikke flytte applikasjoner til SD kortet? Jeg kan se knappen som sier "Flytt til sc-kort" men jeg kan ikke trykke på den. Why o' why? noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Dette fordi utviklerne må gjøre det klart for at app'en skal virke på sd-kortet. men alle programmer som ikke bruker nett til å oppdatere seg osv....kan man fysisk flytte enten via flytt til sd-kort eller bruke en app som heter SDMOVE.

 

 

og så er det en litt annen info.....det at apps ikke kan installeres på SD-kortet betyr faktisk at selve "programfilene" blir installert på telefonen...flere og flere apps bruker minnekortet til å lagre f.eks musikk, lagrede innstillinger osv osv..

Lenke til kommentar

Stemmer bra det. Appene må være programmert for å legges over.

 

Det finnes også en måte å tvinge de over. Er linket lenger oppe her.

 

 

Kan hende jeg er blind som en mulvarp, men jeg finner ikke den linken :p.. Har du link eller navn jeg kan google meg fram med?

 

Forklaringen du fekk av Blackster er forholdsvis enkel og forklarende siden du ikkje fant min eller andre sin link til "Flytt apps til SD-kortet".

 

Kan legge til som eg la til den gangen at det kan være greit å la apps som er laget for å kjøre i bakgrunnen og gi deg notifications er ein fordel om du lar ligge på internminne da applikasjonene kan slutte å fungere som tenkt om du mounter SD-kortet med ein PC/laptop/MAC.Det finnes ein måte å flytte applikasjons cachene over til SD-kortet om ein MÅ,men elles er det lurt å bare la dei ligge der ;)

 

 

SÅ det eg egentlig savner på Desire er større internminne ;)

Lenke til kommentar

Har oppdatert til froyo. Jeg har sette en youtube video der en kar viser hva ting som er annerledes på 2.2, feks 3d visning av "alle programmer." Nye knapper på touch screen. Jeg får ikke frem noen av delene. Noen som vet hva som kan være problemet?

 

Anyone?

 

3d visning av "alle programmer" er ikke en feature i Froyo. Det høres mer ut som om at mobilen har brukt LauncerPro, som har 3d visning av appslista.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...