Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@chennie222: Har ikke sett etter, men det er nok stock Android sin fremviser, og ikke Sense.

 

@hojohansen: Du må manuelt flytte apps til minnekortet, såvidt jeg vet - og det går kun an med apps som er programmert til å støtte det. Sjekk at alle apps er oppdatert etter oppgraderingen.

Det står jo at det er på gallery, da...

 

Hvis alle som har spm går tilbake til side 370 og leser derfra, står nok de fleste svar der, som omhandler update vel å merke :)

 

Hei. Hvordan flytter man over program fra internminnet over på sd-kortet? Får det ikke til..

Lenke til kommentar

Da lærte jeg noe nytt ang. apps! Da skal jeg ta å uninstallere advance task killer med engang :)

 

Det er greit å bruke hvis en app henger seg opp da :)

 

Er hvertfall helt avhengig av taskmanager til ganske mange apper. Uten den har eg ikke batteri en dag en gang.

 

Så......

 

Forøvrig! Fantastisk med 2.2!!!!

 

Merker ingenting eg :p

 

Da har du noen applikasjoner som er dårlig koda. Task Killer fører generelt til dårligere batteritid, spesielt om du åpner og lukker programmer ofte, pga hvis du dreper programmene må de starte helt på nytt igjen, i stedet for at de ligger i hvile. Programmer som ikke gjør noe bruker ingen CPU-sykluser og ikke noe batteri på å være i dvale. Mange føler at telefonen blir raskere når de dreper prosesser men det er som regel bare ren placebo (man føler at telefonen er "clean"). Hadde du ikke vokst opp med Windows/desktop-PC hadde du aldri tenkt på task killer engang. Det er bare en uting. Skru telefonen av og på igjen, og legg den i ro i noen timer (f.eks over natten) og sjekk "awake time" i settings. Dersom awake time er på mange titalls prosent har du programmer installert som er ødeleggende for batteritiden. Jeg kan (i følge task killer) ha titalls applikasjoner oppe, og likevel ha 1% awake time når telefonen har ligget ubrukt i lang tid.

 

Tips: Skru av og på telefonen, og legg ALLE programmer som da er oppe i Ignore-lista til task killeren. Da sørger du i alle fall for å ikke drepe programmer som SKAL kjøre (i Android 2 får ikke programmer kjøre ved oppstart uten å ha god grunn). Task killer fører til flere problemer enn det løser, det er jeg helt sikker på. Og jeg blir frustrert av å se folk åpne taskkilleren og drepe alt som er oppe uten å tenke seg om. Har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har opplyst folk om dette, og alle har fått løst ett eller annet problem ved å droppe task killer.

 

Hadde multitasking vært oppfunnet på nytt på desktop-PC i dag tror jeg ting hadde blitt gjort ganske så annerledes. Brukeren skal ikke behøve å forholde seg til task manager o.l. Systemet skal ta seg av minnebehandlingen selv. Minne er til for å brukes, og et godt OS utnytter minnet til det fulle uten å la det gå utover ytelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen gi meg et eksempel på hvilke programmer jeg kan gjøre det på, Google earth osv får jeg ikke flyttet...

 

Jeg får ikke flyttet et eneste program av de som ligger inne. Det kan se ut som det kun er et fåtall som kan flyttes. Synd..

Endret av arild123
Lenke til kommentar

Da lærte jeg noe nytt ang. apps! Da skal jeg ta å uninstallere advance task killer med engang :)

 

Det er greit å bruke hvis en app henger seg opp da :)

 

Er hvertfall helt avhengig av taskmanager til ganske mange apper. Uten den har eg ikke batteri en dag en gang.

 

Så......

 

Forøvrig! Fantastisk med 2.2!!!!

 

Merker ingenting eg :p

 

Da har du noen applikasjoner som er dårlig koda. Task Killer fører generelt til dårligere batteritid, spesielt om du åpner og lukker programmer ofte, pga hvis du dreper programmene må de starte helt på nytt igjen, i stedet for at de ligger i hvile. Programmer som ikke gjør noe bruker ingen CPU-sykluser og ikke noe batteri på å være i dvale. Mange føler at telefonen blir raskere når de dreper prosesser men det er som regel bare ren placebo (man føler at telefonen er "clean"). Hadde du ikke vokst opp med Windows/desktop-PC hadde du aldri tenkt på task killer engang. Det er bare en uting. Skru telefonen av og på igjen, og legg den i ro i noen timer (f.eks over natten) og sjekk "awake time" i settings. Dersom awake time er på mange titalls prosent har du programmer installert som er ødeleggende for batteritiden. Jeg kan (i følge task killer) ha titalls applikasjoner oppe, og likevel ha 1% awake time når telefonen har ligget ubrukt i lang tid.

 

Tips: Skru av og på telefonen, og legg ALLE programmer som da er oppe i Ignore-lista til task killeren. Da sørger du i alle fall for å ikke drepe programmer som SKAL kjøre (i Android 2 får ikke programmer kjøre ved oppstart uten å ha god grunn). Task killer fører til flere problemer enn det løser, det er jeg helt sikker på. Og jeg blir frustrert av å se folk åpne taskkilleren og drepe alt som er oppe uten å tenke seg om. Har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har opplyst folk om dette, og alle har fått løst ett eller annet problem ved å droppe task killer.

 

Hadde multitasking vært oppfunnet på nytt på desktop-PC i dag tror jeg ting hadde blitt gjort ganske så annerledes. Brukeren skal ikke behøve å forholde seg til task manager o.l. Systemet skal ta seg av minnebehandlingen selv. Minne er til for å brukes, og et godt OS utnytter minnet til det fulle uten å la det gå utover ytelsen.

 

Har prøvd det meste og det eneste som funket var å kille apps eg ikke bruker så ofte :new_woot:

 

Og det er jo som du sier: dårlige programmer, som f.eks kameraprogrammet til HTC som drikker batteri hvis eg ikke killer det fort.

Har ikke alle apps innpå taskmanager.... Og killer ingen system prosesser...

 

Du skriver: Brukeren skal ikke behøve å forholde seg til taskmanager: Vel, det må man i android helt uavhengig av hva du sier.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hver gang jeg får en mms, så blir telefonen tullete.

Jeg får lastet ned mms-en, men telefonen ser ikke ut til å oppfatte dette og får beskjed om at den ikke er lastet ned, og noe er feil. Så den prøver igjen og igjen og igjen... Eneste måten jeg får til å fikse det er å restarte telefonen. Er dette en vanlig feil?

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg et eksempel på hvilke programmer jeg kan gjøre det på, Google earth osv får jeg ikke flyttet...

 

Jeg får ikke flyttet et eneste program av de som ligger inne. Det kan se ut som det kun er et fåtall som kan flyttes. Synd..

Tåpelig rett og slett. Jeg trodde alt kunne flyttes, Google earth er jo så stor alene, så en får nesten ikke plass til noe annet..

Lenke til kommentar

Hver gang jeg får en mms, så blir telefonen tullete.

Jeg får lastet ned mms-en, men telefonen ser ikke ut til å oppfatte dette og får beskjed om at den ikke er lastet ned, og noe er feil. Så den prøver igjen og igjen og igjen... Eneste måten jeg får til å fikse det er å restarte telefonen. Er dette en vanlig feil?

 

Både jeg og madamen kjenner til problemet for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

Tåpelig rett og slett. Jeg trodde alt kunne flyttes, Google earth er jo så stor alene, så en får nesten ikke plass til noe annet..

 

Nei, som flere allerede har skrevet, MÅ PROGRAMMET HA STØTTE FOR DET. Tipper det kommer oppdateringer på en rekke programmer etterhvert for dette. På samme måte som at en rekke programmer for iPhone kom med oppdateringer etter iOS4.

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg et eksempel på hvilke programmer jeg kan gjøre det på, Google earth osv får jeg ikke flyttet...

 

Jeg får ikke flyttet et eneste program av de som ligger inne. Det kan se ut som det kun er et fåtall som kan flyttes. Synd..

Tåpelig rett og slett. Jeg trodde alt kunne flyttes, Google earth er jo så stor alene, så en får nesten ikke plass til noe annet..

 

Hjelpe meg da folkens. Gi nå programmererne av appene hvertfall ETT DØGN før dere begynner å kalle det tåpelig. Har fått oppdatering på 5 apper siden eg fikk 2.2, og 4 av disse gjorde at appene kunne flyttes over til SD kortet.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har prøvd det meste og det eneste som funket var å kille apps eg ikke bruker så ofte :new_woot:

 

Og det er jo som du sier: dårlige programmer, som f.eks kameraprogrammet til HTC som drikker batteri hvis eg ikke killer det fort.

Har ikke alle apps innpå taskmanager.... Og killer ingen system prosesser...

 

Du skriver: Brukeren skal ikke behøve å forholde seg til taskmanager: Vel, det må man i android helt uavhengig av hva du sier.

 

Må man?

 

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en full reset av telefonen og fulgt nøye med på batteritiden etterhvert som du installerer apps, så kan du finne det som sluker batteri. Du kan også se dette i innstillingene til telefonen, men ofte vil ikke programmer selv dukke opp (bare f.eks Android System).

 

Ingen av de HTC-telefonene jeg har vært borti har problemet du beskriver. Jeg har selv en HTC Hero og en Desire. Kamera-programmer f.eks, skal ikke bruke noe batteri når det ikke er åpent på skjermen. Unnskyld meg, men enten er det noe med systemet ditt (som full reset burde fikse, ellers er det maskinvare som er defekt noe som er ganske usannsynlig) eller så bare innbiller du deg dette. Det er godt muliug at du har et eller to syndebukk-programmer på telefonen din, men at du er helt avhengig av task killer uavhengig av dette er bare tull.

 

Mitt bevis: Etter at jeg fikk Desire ligger min HTC Hero så og si ubrukt. Den er på, har et SIM-kort i seg, og har nok endel apps oppe. Den har i alle fall mange installerte apps. Den har en utrolig lang stand-by-tid. Aner ikke hvor ofte jeg lader den, men føler jeg aldri gjør det. Kanskje en gang i uka. Det viser at det det er bruken som suger batteri, ikke systemet og programmene i seg selv. Hadde alle programmene dine hatt en "Exit"-funksjon eller et kryss, som bare la programmet i dvale men som ga deg inntrykk av at det var fullstendig lukket, så ville du sikkert ikke tenkt på det i det hele tatt. Mangelen på en "Exit"-knapp gjør at enkelte får helt panikk, helt uten grunn. Så vidt jeg vet har Mac OS X et lignende system. Programmer lukkes ikke helt, de legger seg i dvale.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men enten er det noe med systemet ditt (som full reset burde fikse, ellers er det maskinvare som er defekt noe som er ganske usannsynlig) eller så bare innbiller du deg dette. Det er godt muliug at du har et eller to syndebukk-programmer på telefonen din, men at du er helt avhengig av task killer uavhengig av dette er bare tull.

 

Oki. Der mistet du meg. Innbiller meg? Antar du at eg er idiot?

 

Du får kjøre uten task killer, så gjør eg det samme med task killer. Så får vi leve i fred. Eg skal ha de appene eg har på mobilen min nå, og om de som programmerer appene er for dårlige på dette punktet SAMTIDIG som google/htc er for dårlige til mye det samme så vil eg ha funksjonaliteten.

 

Har f.eks opplevd at google sitt eget KART har drukket batteriet i filler, når eg da går inn og kikker på Spare Part så står det at Kart bruker sensor. Og har gjort det i mange timer. Samme har eg opplevd med Teeter. Kamera har stått for over 80% av dagens batteribruk når eg har tatt TRE bilder.

 

Sensor problemet blir eg ikke kvitt før eg restarter mobilen, kameraproblemet eksisterer ikke lenger etter eg begynte å bruke taskmanager på denne appen.

Eg har 5-6 apper på autokill lista, og eg har 10-15 på ignorelista. Og ting funker helt strålende akkurat nå..... Eg killer ikke unødvendigheter, kun ting som har laget trøbbel for meg før. HTC og Google sine er som regel på lista....

 

Så får du avgjøre om eg har prøvd nok, eller om eg innbiller meg ting. Det bryr meg lite at du sier det ;)

 

Og ja, for å få funksjonaliteten eg ønsker på denne mobilen så er eg avhengig av taskmanager. Spesielt siden kamera appen bare av og til drikker opp batteriet......

 

Full resett har eg gjort to ganger, og eg gidder ikke en gang til bare fordi du "sier at man ikke trenger task manager". Du gjør kanskje ikke det, eg gjør det.

 

Er datoformatet forandret i Froyo?

 

Har et par kalenderapps som nå plutselig viser "1 8 1 2010" i stedet for "søndag 1. august 2010"

 

Dette bestemmer du helt selv hvordan du vil ha det.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

 

Er datoformatet forandret i Froyo?

 

Har et par kalenderapps som nå plutselig viser "1 8 1 2010" i stedet for "søndag 1. august 2010"

 

Dette bestemmer du helt selv hvordan du vil ha det.

 

Har prøvd å forandre datoformat i innstillinger, uten at det hjelper. Antar det er applikasjonen (What's Today Calendar Widget) som er problemet her, og at det kommer en oppdatering for Froyo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...