Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg har også begynt å få problemer med batteritiden, og lurer på om det er en frekk app som er årsaken. Når jeg går inn på hva som har brukt batteri, så ser jeg at Android-system står for mesteparten av bruken, og når jeg trykker på den så står det under "Batteri brukt av applikasjoner som ikke kjøres". Vil det da si at det er applikasjoner som kjøres i bakgrunnen eller noe? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen bra applikasjoner og spill man kan laste ned på Android Marked? :)

 

Sikkert noen som vil halshugge deg for å ikke bla i Android-tråden, men jeg kan gi deg mine nedlastninger så langt:

 

(du får søke dem opp selv, og se hva det er for noe)

 

Barcode scanner

Msn talk

Dolphin HD (nettleser)

Dropbox

Photoshop

Photobucket

Camera 360

Calculator

Handycalc (foreløpig helt gresk for meg, liker den ovenfor langt bedre)

Picsay

Shazam

Where's my droid

Gule sider

Google translate (til å bruke i nettleseren)

3 (musikk)

Post it desk

Scandinavian keyboard + norwegian dictionary

 

Spill:

Snesoid lite

Airattack

Blow up (lite)

Space man

Nintaii lite

Papijump

Raging thunder 2

Shoot u (lite)

Toonwarz lite

Traffic Jam

Trap!

 

-----------------------------------

Takk! :) Det er det helt sikkert, men folk kan ikke forvente at andre skal bla i 300 sider når man faktisk kan spørre selv.

Lenke til kommentar

En ting til! :)

 

Går det an å gjøre om en internettside til en app?

Slik som på f.eks. iphone.

 

Et eksempel: Jeg er mye inne på eks. denne siden (diskusjon.no). Kan dette bli men app på forsiden på Desire? :)

Det finnes en app for IPB som vurderes internt men...som alt annet teknisk så kan vi vel vente på noe slikt til neste år :roll:

Lenke til kommentar

Starter den og peker på en strekkode, slik at den er innenfor rektangelene.. Er ikke verre enn det. Da vil den gi deg mulighet til feks å åpne browsern..

 

Altså hvis jeg sjekker apps på en annen skjerm, jeg bruker som regel mobilen til det, men slik jeg forstår det så kan jeg bruke en pc, scanne skjermen med mobilen, og vips - jeg får installert programmet - eller?

Lenke til kommentar

Starter den og peker på en strekkode, slik at den er innenfor rektangelene.. Er ikke verre enn det. Da vil den gi deg mulighet til feks å åpne browsern..

 

Altså hvis jeg sjekker apps på en annen skjerm, jeg bruker som regel mobilen til det, men slik jeg forstår det så kan jeg bruke en pc, scanne skjermen med mobilen, og vips - jeg får installert programmet - eller?

 

Koden kan være på dataskjermen, du skanner med mobilen, og du får opp innholdet i koden. Hvis jeg forstod deg riktig.

Lenke til kommentar

Så langt virker det som om det er Advanced Task Killer (Free) som er synderen. Må være noe som plutselig har begynt å trigge den helt uten videre, for det har som sagt ikke skjedd før i de siste 3 månedene, og når jeg har kjørt den manuelt har jeg aldri opplevd at jeg ble sendt til "Enter PIN Code"-skjermen. Takk for hjelp ihvertfall :)

Stryk det. Fungerte glimrende igjen i starten, men det er like ille igjen nå. Får sende mail til OneCall og høre om det kanskje muligens kan være noe fucka med SIM-kortet mitt, selv om det er rart det plutselig begynner å fucke til først NÅ.

 

Hadde samme problem med Hero, men jeg fant ikke ut an hva det var og endte med å bruke idiotforsikringen fra elkjøp jeg kjøpte med telefonen.

 

Hm, og du brukte da samme SIM-kort i den nye telefonen du fikk, så det var ikke et SIM-kortproblem så vidt du vet, eller? Sykt irriterende problem ihvertfall, og det er meg hus forbi hva som plutselig kan ha forårsaket dette. Slettet alt av apps og restartet for å være sikker på at det ikke var der problemet lå, men til ingen hjelp. Tips tas imot med stor takk!

 

Testet nå med et SIM-kort til ei venninne av meg, med helt annet abonnement, og samme problem oppsto etter en god stund (en time eller mer), så vet nå at det ikke er relatert til SIM-kortet mitt. Skal teste en "factory reset" nå, og funker ikke det, blir det nok en garantisak.

 

Multi-quote for å få med sammenhengen dersom flere skulle støte på samme problemet.

Å tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillinger fungerte som en drøm. Automatisk backup til SD-kort som sto på i bakgrunnen fungerte også fint, da det aller meste av innstillinger, meldinger osv var tilstede. Google Contact ble hentet automatisk etter hvert som telefonen fikk synkronisert seg mot nett. Kort sagt; det eneste som IKKE var slik det var før factory reset, var apps og de 7 hjem-skjermene. Og som sagt, PIN-kode bugget ble fikset, inntil videre. Får bare håpe det ikke skjer igjen, men dersom det skulle skje, er ikke prosessen forjævlig på noen som helst måte ihvertfall.

Lenke til kommentar

Har et merkelig problem med batteritiden. På "om telefonen" og "batteri" står det "Celle-standy" på 37%(Batteri brukt av mobilradio)jeg har jo ikke radioen på engang! og tlf ikke i bruk 36%

 

Hva skjer? Batteriet tømmes jo fortere enn svint.

Ladet den fult opp i går kl 10 og nå er den på 50%

Mobilradio er "radiosenderen" som kommuniserer med mobilnettet. Ikke FM-radioen.

 

Dårlig dekning? Du kan prøve å skru av 3G/mobilt datanett sånn at du bare har GSM, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Har et merkelig problem med batteritiden. På "om telefonen" og "batteri" står det "Celle-standy" på 37%(Batteri brukt av mobilradio)jeg har jo ikke radioen på engang! og tlf ikke i bruk 36%

 

Hva skjer? Batteriet tømmes jo fortere enn svint.

Ladet den fult opp i går kl 10 og nå er den på 50%

Mobilradio er "radiosenderen" som kommuniserer med mobilnettet. Ikke FM-radioen.

 

Dårlig dekning? Du kan prøve å skru av 3G/mobilt datanett sånn at du bare har GSM, og se om det hjelper.

 

Var det jeg tenkte, men er sykt at den drar mest av strømmen og standby tar nesten like mye. Androidsystem tar kun 10%

Da har jeg skrudd av trådløs og gps sender.

Lenke til kommentar

Har et merkelig problem med batteritiden. På "om telefonen" og "batteri" står det "Celle-standy" på 37%(Batteri brukt av mobilradio)jeg har jo ikke radioen på engang! og tlf ikke i bruk 36%

 

Hva skjer? Batteriet tømmes jo fortere enn svint.

Ladet den fult opp i går kl 10 og nå er den på 50%

 

Her er hva jeg har for øyeblikket:

 

Battery Level 80%

1d 1h 23m 35s since unplugged

 

Cell Standby 47%

Phone Idle 46%

Android System 5%

Display 2%

 

Bruken er relativt lav. Hører på Spotify når jeg tar bussen til og fra jobb. Sender ikke så mye meldinger, og ringer ei heller mye. Bruker Wi-Fi til enkle oppgaver som å sjekke Facebook/Twitter og e-post, samt litt surfing.

 

Kommunikasjon med mobilnettet vil nødvendigvis trekke en viss mengde strøm. Kan det være at du har en applikasjon som bruker unormalt mye?

Endret av TangoDown
Lenke til kommentar

Har et merkelig problem med batteritiden. På "om telefonen" og "batteri" står det "Celle-standy" på 37%(Batteri brukt av mobilradio)jeg har jo ikke radioen på engang! og tlf ikke i bruk 36%

 

Hva skjer? Batteriet tømmes jo fortere enn svint.

Ladet den fult opp i går kl 10 og nå er den på 50%

 

Her er hva jeg har for øyeblikket:

 

Battery Level 80%

1d 1h 23m 35s since unplugged

 

Cell Standby 47%

Phone Idle 46%

Android System 5%

Display 2%

 

Bruken er relativt lav. Hører på Spotify når jeg tar bussen til og fra jobb. Sender ikke så mye meldinger, og ringer ei heller mye. Bruker Wi-Fi til enkle oppgaver som å sjekke Facebook/Twitter og e-post, samt litt surfing.

 

Kommunikasjon med mobilnettet vil nødvendigvis trekke en viss mengde strøm. Kan det være at du har en applikasjon som bruker unormalt mye?

Åssen ser jeg hvem program som trekker strøm? Får ikke opp noen i Om telefon

Lenke til kommentar

Var det jeg tenkte, men er sykt at den drar mest av strømmen og standby tar nesten like mye. Androidsystem tar kun 10%

Da har jeg skrudd av trådløs og gps sender.

Vel tallene skal jo bli 100% tilsammen, så hvis du ikke gjør så mye med telefonen vil jo nødvendigvis Cell Standby ta en høy prosentandel (den kommuniserer jo med nettet uansett om du bruker den eller ei).

 

Er det kanskje noe som bugger som gjør at telefonen din ikke går i standby? Du kan sjekke awake time et eller annet sted.. hvis den er høy uten at du har rørt telefonen er det noe muffens.

 

Og som sagt, hvis du har dårlig dekning så kan nok det sluke ganske mye batteri.

Lenke til kommentar

Var det jeg tenkte, men er sykt at den drar mest av strømmen og standby tar nesten like mye. Androidsystem tar kun 10%

Da har jeg skrudd av trådløs og gps sender.

Vel tallene skal jo bli 100% tilsammen, så hvis du ikke gjør så mye med telefonen vil jo nødvendigvis Cell Standby ta en høy prosentandel (den kommuniserer jo med nettet uansett om du bruker den eller ei).

 

Er det kanskje noe som bugger som gjør at telefonen din ikke går i standby? Du kan sjekke awake time et eller annet sted.. hvis den er høy uten at du har rørt telefonen er det noe muffens.

 

Og som sagt, hvis du har dårlig dekning så kan nok det sluke ganske mye batteri.

Oppetid: 183.31.43

Våken tid: 43.05.57

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...