Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min HTC Desire i ca 3 måneder, og fått et meget spesielt bug nå. Har ikke installert noen nye apps på lenge, og alt har fungert knirkefritt, helt til i går kveld. VELDIG ofte (med få minutters mellomrom) havner jeg på "Enter pin-code"-skjermen, og må skrive inn pin-koden min for å fortsette bruken av mobilen. Dette kan skje når den ligger helt stille, eller mens jeg trykker rundt i den, ELLER til og med mens jeg prater i telefonen, noe som bryter samtalen og alt. Noen som har opplevd noe lignende, og evt fant en løsning på det? Dette er mektig frustrerende!

 

Edit: Kan legge til at jeg har prøvd å restarte den utallige ganger, tatt ut batteri/sim-kort, endret pin-kode, prøvd å skru av/på diverse sikkerhetsmekanismer for å sørge for at diverse verdier blir satt osv.

Endret av HaZnO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har testet ute denne One-Click rooten på sin Desire ? Eg vurderer virkelig å kjøre i gang med dennne i kveld eller i morra ( avhengig av øl-inntaket i kveld :p )

Les litt da, den er nevnt ørtenhundre ganger allerede. :p

 

Den fungerte fint her, men så kjørte jeg den fra linux. Windows-versjonen skal fungere nå, men det er alltid en fordel å gjøre slikt fra linux, spør du meg. Det minimerer som regel potensielle problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min HTC Desire i ca 3 måneder, og fått et meget spesielt bug nå. Har ikke installert noen nye apps på lenge, og alt har fungert knirkefritt, helt til i går kveld. VELDIG ofte (med få minutters mellomrom) havner jeg på "Enter pin-code"-skjermen, og må skrive inn pin-koden min for å fortsette bruken av mobilen. Dette kan skje når den ligger helt stille, eller mens jeg trykker rundt i den, ELLER til og med mens jeg prater i telefonen, noe som bryter samtalen og alt. Noen som har opplevd noe lignende, og evt fant en løsning på det? Dette er mektig frustrerende!

 

Edit: Kan legge til at jeg har prøvd å restarte den utallige ganger, tatt ut batteri/sim-kort, endret pin-kode, prøvd å skru av/på diverse sikkerhetsmekanismer for å sørge for at diverse verdier blir satt osv.

 

Har opplevd dette i forbindelse med at taskmanager killer noe den ikke bør. Har du en slik med autokill?

Lenke til kommentar

Har Advanced Task Killer (Free), som kun dreper prosesser når jeg ber den om det. Det skjer etter fresh restart (d.v.s. før jeg har prøvd å drepe noen prosesser), og har hatt den appen inne siden jeg kjøpte den uten noe som helst problem, så skjønner ikke hvorfor det skal ha noe å si NÅ. Prøver å avinstallere den nå for å sjekke om det hjelper noe. Takk for tips!

Lenke til kommentar

Er det noen som har testet ute denne One-Click rooten på sin Desire ? Eg vurderer virkelig å kjøre i gang med dennne i kveld eller i morra ( avhengig av øl-inntaket i kveld :p )

Les litt da, den er nevnt ørtenhundre ganger allerede. :p

 

Den fungerte fint her, men så kjørte jeg den fra linux. Windows-versjonen skal fungere nå, men det er alltid en fordel å gjøre slikt fra linux, spør du meg. Det minimerer som regel potensielle problemer.

Klar over åt den er nevnt. Men det er jo flere metoder å roote telefonen på ;) Tror eg skal kjøre på i morra ihvertfall :) Greier rett og slett ikkje å dy meg når eg veit eg har muligheten til å fikle med sånne ting:p

Lenke til kommentar

Så langt virker det som om det er Advanced Task Killer (Free) som er synderen. Må være noe som plutselig har begynt å trigge den helt uten videre, for det har som sagt ikke skjedd før i de siste 3 månedene, og når jeg har kjørt den manuelt har jeg aldri opplevd at jeg ble sendt til "Enter PIN Code"-skjermen. Takk for hjelp ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har testet ute denne One-Click rooten på sin Desire ? Eg vurderer virkelig å kjøre i gang med dennne i kveld eller i morra ( avhengig av øl-inntaket i kveld :p )

Les litt da, den er nevnt ørtenhundre ganger allerede. :p

 

Den fungerte fint her, men så kjørte jeg den fra linux. Windows-versjonen skal fungere nå, men det er alltid en fordel å gjøre slikt fra linux, spør du meg. Det minimerer som regel potensielle problemer.

Klar over åt den er nevnt. Men det er jo flere metoder å roote telefonen på ;) Tror eg skal kjøre på i morra ihvertfall :) Greier rett og slett ikkje å dy meg når eg veit eg har muligheten til å fikle med sånne ting:p

Hvis du skal roote vil jeg anbefale denne guiden på det sterkeste, veldig enkel og med video.

http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-desire/

BTW Du trenger ikke goldcard

Lenke til kommentar

HD2 har windows mobile operativsystem, Desire har Android. Dette er det aller viktigste valget du burde ta.

Ja det ser jeg, men hva vil det si i praksis, fordeler \ulemper?

Windows mobile er tregt og utdatert. Vet egentlig ikke om noen fordeler med det.

 

Android er nytt, friskt og raskt, masse apps, masse mer muligheter. Beklager at jeg ikke nødvendigvis har noe mer saklig å si, men android er rett og slett det beste valget av mobiloperativsystem for øyeblikket (hvis du ikke er apple-fan)

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som har rootet:

Måtte dere lage et goldcard? Leser her at det i de fleste tilfeller ikke vil være nødvendig. Er ganske sugen på å få rootet og få inn Froyo, men er usikker på om det er noen vits i å gjøre det nå, eller om jeg må skaffe meg en sd-kortleser først.

 

På forhånd takk for svar.

 

Ikke noe behov for å lage goldcard for meg ihvertfall.

Rootet med denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725738

Flashet ny radio også installerte jeg Froyo (OpenDesire 2.0).

Når man skal flashe ny radio, er det bare å gå til custom recovery screen og inn på Flash zip from sdcard og trykker på radio filen?

Edit: glem det, fant ut av det.

Endret av Jodd29
Lenke til kommentar

HD2 har windows mobile operativsystem, Desire har Android. Dette er det aller viktigste valget du burde ta.

Ja det ser jeg, men hva vil det si i praksis, fordeler \ulemper?

Windows mobile er tregt og utdatert. Vet egentlig ikke om noen fordeler med det.

 

Android er nytt, friskt og raskt, masse apps, masse mer muligheter. Beklager at jeg ikke nødvendigvis har noe mer saklig å si, men android er rett og slett det beste valget av mobiloperativsystem for øyeblikket (hvis du ikke er apple-fan)

Ok , takk for tilbakemelding :thumbup:

Men det jeg skumleser her virker det som man må være litt ekspert for å håndtere en android tlf...

Endret av netted
Lenke til kommentar

Bruker en som heter TaskManager. Den gjør av og til samme opplegget. Har ikke helt klart å finne ut hvilken prosess den kødder til.

 

 

ber du den kille alt eller har du noen på ignorelist?

jeg har ihvertfall de programmene jeg vil skal kjøre i bakgrunnen, sånn som gmail, epost osv osv.

 

og så er det vel en egen knapp som heter skjul systemprosesser...den har jeg ikke touchet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...