Gå til innhold

"Den glemte Wolfdale" - første E8700 i Norge? *LN2 update*


Anbefalte innlegg

Gjorde et lite varp på ebay for en stund siden, fikk tilslaget på to stykk E8700. Da de kom i hus "måtte" jeg nesten bare teste dem, men i mangel på stikkontakt for vannkjølinga (den gamle splitteren brant opp forrige uke...) måtte jeg ta til takke med luftkjøling - dvs Cooler Master V10. En stor sak, som burde hamle opp med et par varme jævler :!: For disse var jammen ikke noen frossenpinner, testet den første på stock kjøler til å begynne med, og selv på "bare" 1.46v i BIOS gikk tempen over shutdown-grensen på 110c kjapt som F! Ikke at det kan forventes å prime i evigheter med stockkjøleren på en sånn spenning, men tempen tok den langt raskere enn forventet. Egentlig ganske greit for oss "high leakage-lovers" ;) Chip #2 virket et knepp bedre enn den første, og dette er det jeg har screens av:

 

4.5GHz prime, 1.28v, chip #2:

 

post-101601-1266356044_thumb.jpg

 

4.9Ghz superpi 1m, 1.29v load, chip #2:

 

post-101601-1266356059_thumb.jpg

 

Felles for begge var at core 0 var den dårligste, så kjørte pi på core 1. Testet ikke dette på chip #1, men mulig jeg tar en kjapptest av det senere, for å se om den har like mye i seg som 2'ern. 4.9 er niiiiiice på 1.29v load (HK undervolter et par knepp under load, ikke noe ukjent fenomen, men det syns naturligvis ikke på screenshottet) og luftkjøling :love: Planen er å bruke disse til 3dmark01 senere, og det ser lovende ut so far. Håper de skalerer med temp og spenning, da kan det bli MORRO på HWBot med tid og stunder :new_woot:

 

HK er forresten Biostar TP45, for de som måtte lure... tror jeg skulle kunne fått ut enda litt mer på samme spenning på et DFI for eksempel, syns dette kortet har en tendens til å kreve bittelitt mer spenning enn et par andre kort jeg har hatt...

 

Kjøleren (Cooler Master V10) ble forresten lagt ut på brukten for et par dager siden, flaks ingen rappet den før jeg fikk testet chippene.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei bare tulla me knut:P intern greie :p

 

 

ok :blush: hehe, tok ikke den jeg :innocent:

 

Sjekk HWBot-profilen min, så tar du den :p

 

kult..! få 10.5MP til å fungere, og dytt dritten på nitro.

 

10.5 funker, brukte 10 for hoderegningens skyld :p Nitro blir fiksa, vet bare ikke når helt enda. Vil helst slippe å bruke Biostar, siden det er latterlig tregt til alt og jeg ikke trenger noen enorm FSB på disse.

 

Ser ut som artig leketøy du har der knopfler. :D

 

Det håper jeg også, men de skal skalere sinnsykt ræva om de ikke skal være i det minste LITT morro på nitro.

Lenke til kommentar

Klasket opp volten ET hakk. Hadde en run på 5136mhz på 1.39v load, men glemte screen, og siden jeg isleit med å få den over 5120 ca senere gadd jeg ikke stresse ;) Så dere får nøye dere med dette foreløpig.

 

post-101601-1266520782_thumb.jpg

 

1.34v load

 

Chipen ble litt "rar" over 1.4v, skalerte ikkeno. Mulig det var HK, null peil på bra tweaks. Kan ha vært varmen også, den gikk opp 20 grader fra 1.34v til 1.43v, kan godt være spenningsøkningen som ble spist opp av tempøkningen. Uansett: lite vits å dille mer med denne på luft, hvertfall med det kortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fett! Kult at det endelig ble noe av 8700. Med de rette batchene kan dette bli den nye 01-chippen.

 

Har du fått gjort noe FSB-testing på lav multi? Burde ligge til rette for høy fsb med Biostar.

 

Om du skal bruke DDR2-plattform så har jeg noen Ballstix 8500-brikker liggende om du har behov for ram, men antar at du har nok av slikt utstyr allerede :p

Lenke til kommentar

Biostar er dødt, så blir isåfall DFI BloodIron P45.

 

Mellom 615 og 620MHz FSB greide det i 1m på luft, med ca 5 minutter tweaking totalt.

 

Skal prøve å sette den under vann i kveld, evt. i morra. Nitro kommer, men vil helst ha gjennom noen testchipper først subzero, kjørte en e2180 nå på søndag og det var litt bøll her og der... om det var CPU eller HK gjenstår å se. Null skalering mellom -70c og -100, og noe under -100c ga no POST og CCMOS for å få skjermbilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...