Gå til innhold

"Hvem" blir en siviløkonom?


MrL

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? Greit å sammenligne nivået for å vite hva man kan forvente seg.

Fordi på universitet kan man fint ha 600-700 siders pensum på et 10 poengsfag. Det vil si at du skal kunne disse sidene på 12 uker. Da har man ikke kapittelprøver slik som på vgs. Her skal man kunne alt. Pensumet er mye større og vanskeligere. Eks er matten. Økonomimatte kan en si er S1 + S2 og litt til på 12 uker. For de som ikke har hatt all verdens matte fra før får ofte en hard start.

Motsigende at du nettopp sammenlignet de to nå i mine øyne:-p

 

På hvilken måte er dette selvmotsigende?

Fordi du sier i første posten at det ikke kan sammenlignes, for så så sammenligne de i neste post? (hvis du ikke skjønner så er det du sier med at man på universitetet har 600-700 siders pensum vs kapittelprøver på VGS en sammenligning og faktisk nettopp svar på det han sikkert lurte på: nivået på universitetet i forhold til VGS)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Er klar over at jeg er trådnekrofil, men ville bare skryte av tråden.

Har selv vurdert enten Siviløkonomi eller noe innen data, men etter å ha lest denne tråden er jeg ganske overbevist om at jeg vil søke på UiA. Snittet mitt ligger på rundt 4,5 og jeg henger litt etter i matte. Heldigvis har jeg diverse poeng fra fysikk og IT som kan hjelpe.

 

Hvordan har dere som søkte på siviløkonomi det på skolen nå? Suksess? Er veldig keen på å vite litt ettersom dette er førstevalget mitt for tiden. :)

Lenke til kommentar

Er klar over at jeg er trådnekrofil, men ville bare skryte av tråden.

Har selv vurdert enten Siviløkonomi eller noe innen data, men etter å ha lest denne tråden er jeg ganske overbevist om at jeg vil søke på UiA. Snittet mitt ligger på rundt 4,5 og jeg henger litt etter i matte. Heldigvis har jeg diverse poeng fra fysikk og IT som kan hjelpe.

 

Hvordan har dere som søkte på siviløkonomi det på skolen nå? Suksess? Er veldig keen på å vite litt ettersom dette er førstevalget mitt for tiden. :)

 

Jeg sliter litt med noen fag (statistikk og mikroøkonomi hovedsaklig), men i gjengjeld så leser jeg alt for lite. Tror det skal gå greit for de fleste som vil legge litt innsats inn i det.

 

Det er et kjempestudium som jeg anbefaler deg velge hvis du har ikke er alt for slapp. ;)

 

Jeg er på mitt 4 semester nå.

Lenke til kommentar

Bra du fikk utbytte av tråden :) For å være en partybooper kan jeg jo si at jeg valgte ikke å bli siviløkonom, men dataingeniør isdenfor, og jeg er fornøyd med valget mitt hittil da jeg har nok litt mer sansen for IT enn jeg har for finans;)

Lenke til kommentar

Hehe, skjønner den. Gjennom hele videregående hadde jeg egentlig planlagt å bli dataingeniør også, men fant ut til slutt at det rett og slett ikke fungerte. Matteferdighetene er rett og slett ikke gode nok, og jeg klarer ikke få de noe spesielt opp selv om jeg øver hardt.

Lenke til kommentar

Matteferdighetene er rett og slett ikke gode nok, og jeg klarer ikke få de noe spesielt opp selv om jeg øver hardt.

Tror nok dette skal bli et problem på Øk. adm. Matten er nok noe av det som er vanskeligst på studiumet.

 

Det sier vel litt om studiet :whistle:

 

Nå er det nok individuelt hva som er mest vanskelig, men selv så sliter jeg med fag som involverer matte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...