Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?


Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke hatt problemer med dekning på hverken signal, wifi eller APN. Legend i svart så grei ut, synes dog at den ser mer classy ut i sølv* (edit) :p

 

Faktisk, etter iphone 4 kom, så er det mange, som på "first glance" lurer på om jeg har den nye iphonen lol.

 

Edit: Og hooray for pay apps! Kjempegreit.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest hele tråden, så vet ikke om det har blitt nevnt, men noen som vet noe om hvordan det ligger ann med rooting til HTC Legend?

 

Noen som har fått det til? Hvilken tutorial brukte dere? Hvilke konsekvenser har rootinga (norsk språk forsvinner?, automatiske updates forsvinner? osv.)?

 

Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar

Rootet legenden min for en stund siden. Kan dog ikke si at jeg føler det har blitt til noe bedre. Cyanogen ROMen som kjører froyo fungerer greit nok, men man mister samtlige HTC apps og jeg har enda ikke fått markedet til å virke på den ROMen. En annen rom jeg har prøvd er en som het rodriguez ett eller annet som kjører på eclair (2.1), men med litt ekstra funksjoner. Den kjørte greit i starten, men har nå etter en liten stund begynt å bli virkelig treg og buggy så så fort HTC legger ut froyo med sense til Legend kommer jeg til å gå tilbake til det vanlige. Rootingen har i grunn bare medført mer frustrasjon enn glede så langt :p

Lenke til kommentar

Rootet legenden min for en stund siden. Kan dog ikke si at jeg føler det har blitt til noe bedre. Cyanogen ROMen som kjører froyo fungerer greit nok, men man mister samtlige HTC apps og jeg har enda ikke fått markedet til å virke på den ROMen. En annen rom jeg har prøvd er en som het rodriguez ett eller annet som kjører på eclair (2.1), men med litt ekstra funksjoner. Den kjørte greit i starten, men har nå etter en liten stund begynt å bli virkelig treg og buggy så så fort HTC legger ut froyo med sense til Legend kommer jeg til å gå tilbake til det vanlige. Rootingen har i grunn bare medført mer frustrasjon enn glede så langt :p

Jeg kjører Azure-1.0/CyanogenMod-6.0.0 (Froyo) på min Legend og må si at jeg merker stor forbedring. Market fungerer for meg akkurat slik det har fungert før, og i tillegg fikk jeg tilgang til betalingsapplikasjoner via MarketAccess (det er vel kansje ikke nødvendig lenger). En annen stor fordel er SetCPU som en kan bruke med superuser-tilgang. Dette i kombinasjon med Froyo har bedret batteritiden min betraktelig.

 

Jeg syns også at Sense har noen fine applikasjoner som følger med, men jeg har etterhvert funnet erstatninger, så det er ikke lenger noe problem. Det eneste jeg savner er at jeg ikke lenger kan snu telefonen når det ringer for å på den måten dempe ringelyden.

 

Jeg er hvertfall minst like fornøyd med telefonen etter jeg rootet den.

Lenke til kommentar

Jeg mener 100% sikkert at jeg så en app på market her om dagen som hadde nettop den funksjonen med å snu tlf for å dempe.

 

Jeg også synes froyo bydde på store forbedringer, spesielt mtp hastighet i menyer osv. Fikk også oppdaget ADW Launcher som rett og slett er et supergenialt program. Jeg mistenker at det kan være noe rusk og rask som ligger igjen i boot eller et eller annet sted på tlf som gjør at uansett hva jeg legger inn av nye ROM så blir det fuck etter hvert. Med CM6 hadde jeg problemer med at USB-porten rett og slett sluttet å virke (fikk ikke ladet tlf), og med den ROMen jeg bruker nå opplever jeg at den i kanskje 50% av tilfellene ikke klarer å sende SMS, og i 90% av tilfellene ikke klarer å motta MMS. Så gud vet hva som skjer med telefonen min :p

Lenke til kommentar

Rootet legenden min for en stund siden. Kan dog ikke si at jeg føler det har blitt til noe bedre. Cyanogen ROMen som kjører froyo fungerer greit nok, men man mister samtlige HTC apps og jeg har enda ikke fått markedet til å virke på den ROMen. En annen rom jeg har prøvd er en som het rodriguez ett eller annet som kjører på eclair (2.1), men med litt ekstra funksjoner. Den kjørte greit i starten, men har nå etter en liten stund begynt å bli virkelig treg og buggy så så fort HTC legger ut froyo med sense til Legend kommer jeg til å gå tilbake til det vanlige. Rootingen har i grunn bare medført mer frustrasjon enn glede så langt :p

Har du installert riktig versjon av Gapps ?

Har du husket å "wipe" telefonen når du har byttet mellom forskjellige ROM ?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sliter med å koble til internett på min HTC Legend (sølv farge hvis det har noko å si). Hadde dette problemet for ei stund tilbake og fant ut at eg måtte bruke enten WCDMA eller GSM for å koble til nettet. Men i det siste har dette problemet kommet tilbake. Må bytte mellom WCDMA og GSM heile tida for å få nett på mobilen, som ikkje er optimalt.

Finnes det ein annen løsning på dette problemet? Har prøvd å Google, men har enda ikkje funnet ein skikkelig løsning.

 

PS: Bruker aldri Wi-Fi.

 

:)

Lenke til kommentar

Har lest litt variert på forum rundtomkring. Q3 var jo egentlig dato som ble nevnt, men en som hadde sendt mail til HTC for bare noen dager siden fikk svar om at det ikke fantes noen informasjon om når det ville komme...

 

@Sawfish: Grunnen til at Legend ikke støtter live wallpapers er fordi det sinker ned hele telefonen. Selv med CM6 Azure ROMen som er froyo er det bare kanskje halvparten av live wallpaperne som ser noe bra ut (resten lagger/er trege), og hvis man bruker det så merker man at overall hastigheten på telefonen synker drastisk. Så det er IKKE å anbefale å bruker LWs :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...