Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Har 1 spørsmål:

Hvordan kan jeg synkronisere BARE de kontaktene som jeg hadde fra SIM-kortet til facebook?

F.eks jeg har "kontakt 1" på kontaktlista på sim-kortet, men jeg vil også koble "kontakt 1" opp til facebook. Men "kontakt 1" har ikke lagt ut tlf nummeret sitt på facebook. Og det blir dermed skapt en ekstra kontakt i tilegg til den kontakten jeg har fra før av. altså 2x "kontakt 1", den ene med mobil nr som jeg hadde fra før av og den andre med info som den fant på facebook.. er det mulig å koble disse 2 sammen?

 

For å gjøre dette går du inn på "kontakt 1" Klikk på ... menyen nede og velg koble kontakt. Dette må du gjøre med alle kontakter som ligger dobbelt. Det er eit ikon som viser om kontakten kommer fra telefonlista eller fra facebook. Begge viser når kontakten er koblet. Når du synker med facebook vil de kontaktene som har samme telefon nr eller mailadresse kobles automatisk.

 

Er det slik at alle Facebook kontaktene også dukker opp i kontaklista? altså blannet sammen med de kontaktene du enten har fra sim, eller har oprettet selv?

 

Ett lite spørsmål til, når det står f.eks maks 20kr dagen på datatrafikk på ett eller annet mobilabbonement, betyr det at dersom man surfer for over 20kr så er resten gratis? Eller betyr det at man kun kan surfe for 20kr?

Endret av Arnesen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at alle Facebook kontaktene også dukker opp i kontaklista? altså blannet sammen med de kontaktene du enten har fra sim, eller har oprettet selv?

 

Det korte svaret er: Ja.

 

Dersom du ikke alt har gjort dette og sett hvor genialt det er kan eg utdype det litt.

Du går inn på kontaktlisten. I menyen ... nede velger du hente venner. Velg facebook profilen din. Alle vennende dine kommer da inn i kontaktlista di med informasjonen deres fra facebook. De kontaktene du har fra før vil bli koblet mot mail og telefon nr fra facebook profilen. Ikke alle har dette synlig på facebook og det kan hende du må koble kontakter sammen manuelt. Kontakten får navnet fra telefonlista ved kobling mot facebook.

Mail, telefon nr, fødselsdato, yrke og arbeidssted hentes fra facebook på de kontaktene som har dette synlig. Kontakten får og profilbildet sitt som thumbnail dersom ikke annet bilde er valgt. Du får enkelt oversikt over historikken din med kontakten. Der vil du se og du kan svare på meldinger, eposter, ringelogg og meldinger fra facebook. Alt sammen pent oppstilt etter tid og dato, eller etter type om du vil det. Du kan også se kontaktens status, bilder og andre aktiviteter på facebook. Dersom du ikke vil ha alle facebook vennene dine i kontaktlista så kan du enkelt fjerne de.

 

Avhengig av hvor mange venner du har kan det ta litt tid å hente alt dette. Det kan være lurt å bruke wifi om dette er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en glatt metode å synce kalendar fra gmail?

 

Det er mulig via Exhange ActiveSync

 

Oppsett av Exhange ActiveSync på telefonen:

 

Server URL:

m.google.com

 

Domene:

-Skal stå tom-

 

Epostadresse:

[email protected]

 

Brukernavn:

-whatever-

 

Passsord:

*******

 

Bruk SLL:

Skal brukes.

 

Når du har satt opp dette går du til "mine kontoer" i menyen på telefonen og velger hva du vil synke og hvor ofte du vil synke via Exhange. Velger du Push- synkronisering så må du vite at dette spiser batteri. Bruker 1 time selv.

 

Ps. Kalenderen kan synkes fra google og til Outlook via eget program

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for flott og utfyllende svar. Trodde jeg måtte ha activesync installert på pcen for å få det til å fungere (noe som er vanskelig siden jeg er på man :() Men tydeligvis lærte du meg å unngå det.

Flott, takk igjen! Sparte meg for mye tid :)

 

 

 

Noen som fikk minnekort som tilbehør? De nevnte ingenting i amobils test, men i gsm-arenas stod det den ble levert med 1gb minnekort.

Lenke til kommentar

Tusen takk for flott og utfyllende svar. Trodde jeg måtte ha activesync installert på pcen for å få det til å fungere (noe som er vanskelig siden jeg er på man :() Men tydeligvis lærte du meg å unngå det.

Flott, takk igjen! Sparte meg for mye tid :)

 

 

 

Noen som fikk minnekort som tilbehør? De nevnte ingenting i amobils test, men i gsm-arenas stod det den ble levert med 1gb minnekort.

 

 

 

Som ny innehaver av Samsung Wave kan jeg i hvert fall erklære at det ikke ble noe minnekort på meg. Fantastisk tilbud på Expert, Samsung Wave for 499 m/Netcom 129 pr. mnd. Likevel, ikke noe minnekort med på kjøpet. jaja........

Lenke til kommentar

Hei!!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung Wave..

 

Lastet ned KIES, og installerte dette. Har windows 7.

 

Får opp en melding om at telefonen kan oppdateres:

Gjeldene versjon: S8500XXJEE/S8500OXBJED

Siste versjon: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

 

Programmet laster ned filen, og dekrypterer denne, men da den skal gå igang og oppgradere telefonen står det: Oppgraderer telefonen.... Lykkes ikke telefonen å gå i oppgraderingsmodus, prøv igjen senere. (På telefonen lyser det opp en figur av en telefon med en pil mot telefonen, og der har den hengt seg.)

 

Jeg slo den på i download modus (holde inne volumknapp+camera knapp+av/på knapp), men får samme feilmelding....

 

De på samsung support skjønner ingenting, de sier at det til og med at det ikke finnes en oppdatering der ute til telefonen. Så de har lite peiling.

 

Noen som har hatt samme problemet ?eller har noe tips jeg kan forsøke?

Endret av Kelben
Lenke til kommentar

Hei!!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung Wave..

 

Lastet ned KIES, og installerte dette. Har windows 7.

 

Får opp en melding om at telefonen kan oppdateres:

Gjeldene versjon: S8500XXJEE/S8500OXBJED

Siste versjon: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

 

Programmet laster ned filen, og dekrypterer denne, men da den skal gå igang og oppgradere telefonen står det: Oppgraderer telefonen.... Lykkes ikke telefonen å gå i oppgraderingsmodus, prøv igjen senere. (På telefonen lyser det opp en figur av en telefon med en pil mot telefonen, og der har den hengt seg.)

 

Jeg slo den på i download modus (holde inne volumknapp+camera knapp+av/på knapp), men får samme feilmelding....

 

De på samsung support skjønner ingenting, de sier at det til og med at det ikke finnes en oppdatering der ute til telefonen. Så de har lite peiling.

 

Noen som har hatt samme problemet ?eller har noe tips jeg kan forsøke?

 

Dersom telefonen din virker og du har S8500XXJEE/S8500OXBJED Ville jeg IKKE oppdatert! Både XXJF1 og XXJF4 har bugs og de er sannsynligvis trekt tilbake da det er flere som ikke finner de via Kies lenger.

Lenke til kommentar

Hei!!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung Wave..

 

Lastet ned KIES, og installerte dette. Har windows 7.

 

Får opp en melding om at telefonen kan oppdateres:

Gjeldene versjon: S8500XXJEE/S8500OXBJED

Siste versjon: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

 

Programmet laster ned filen, og dekrypterer denne, men da den skal gå igang og oppgradere telefonen står det: Oppgraderer telefonen.... Lykkes ikke telefonen å gå i oppgraderingsmodus, prøv igjen senere. (På telefonen lyser det opp en figur av en telefon med en pil mot telefonen, og der har den hengt seg.)

 

Jeg slo den på i download modus (holde inne volumknapp+camera knapp+av/på knapp), men får samme feilmelding....

 

De på samsung support skjønner ingenting, de sier at det til og med at det ikke finnes en oppdatering der ute til telefonen. Så de har lite peiling.

 

Noen som har hatt samme problemet ?eller har noe tips jeg kan forsøke?

 

Dersom telefonen din virker og du har S8500XXJEE/S8500OXBJED Ville jeg IKKE oppdatert! Både XXJF1 og XXJF4 har bugs og de er sannsynligvis trekt tilbake da det er flere som ikke finner de via Kies lenger.

 

Hvordan er det da med Norsk tastatur? :)

Min feilmelding er:

Oppgradering pågår ... kan ikke konvertere til oppgraderingsmodus. Prøv igjen senere

 

Bare håper det ikke er noe feil med telefonen, for da vil jeg bytte den før angrefristen går ut, så jeg slipper å være uten telefon mer enn ei ukes tid :)

Lenke til kommentar

Alle fysiske knappene sitter veldig bra på min hvertfall.

 

Hadde det samme tilbudet på spaceworld :)

 

 

Det skal sies at de sitter, men du kan liksom rikke på dem opp og ned. Hvis jeg er den eneste med slike taster vil jeg helst bytte telefonen for en ny innen angrefristen.

 

og forresten, kan ENNÅ ikke få nok av skjermen. Hadde en Nokia 6120 classic før:P

Endret av Waver
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem som Kelben.

 

Lastet ned Kies og koblet til telefonen. Fikk beskjed om at det var en tilgjengelig oppdatering og lastet ned denne. Under installasjonen får jeg beskjed om at "en uventet feil har oppstått" og spørsmål om jeg vil gjenopprette til tidligere punkt. Velger dette men kommer ingen vei.

 

Status nå er at telefonen er i "Download mode" og Kies "Kobler til enheten..... vent litt" og slik har det stått en stund uten at noe skjer.

 

Noen tips? Anyone?

Lenke til kommentar

Hei!!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung Wave..

 

Lastet ned KIES, og installerte dette. Har windows 7.

 

Får opp en melding om at telefonen kan oppdateres:

Gjeldene versjon: S8500XXJEE/S8500OXBJED

Siste versjon: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

 

Programmet laster ned filen, og dekrypterer denne, men da den skal gå igang og oppgradere telefonen står det: Oppgraderer telefonen.... Lykkes ikke telefonen å gå i oppgraderingsmodus, prøv igjen senere. (På telefonen lyser det opp en figur av en telefon med en pil mot telefonen, og der har den hengt seg.)

 

Jeg slo den på i download modus (holde inne volumknapp+camera knapp+av/på knapp), men får samme feilmelding....

 

De på samsung support skjønner ingenting, de sier at det til og med at det ikke finnes en oppdatering der ute til telefonen. Så de har lite peiling.

 

Noen som har hatt samme problemet ?eller har noe tips jeg kan forsøke?

 

Jeg hadde samme problem.

 

Så klart det finnes en oppdatering så da har Samsung lite peiling.

 

Du må sette telefonen i downloadmodus slik du har gjort for så å koble til Kies og laste ned fastvareoppretting.

 

Prøv om og om igjen så går det til slutt.

 

Jeg prøvde 5 ganger før jeg fikk lastet ned hele fastvareopprettingen.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

 

 

Det skal sies at de sitter, men du kan liksom rikke på dem opp og ned. Hvis jeg er den eneste med slike taster vil jeg helst bytte telefonen for en ny innen angrefristen.

 

og forresten, kan ENNÅ ikke få nok av skjermen. Hadde en Nokia 6120 classic før:P

 

Okey da skjønner jeg, da er du ikke alene. Anrop-tasten rikker litt når jeg bruker litt kraft, men har ikke merket det før du nevnte det. Legg på-tasten klarer jeg ikke rikke like mye.

Lenke til kommentar

Jeg har telefonen i Download modus, og da står det "kobler til enheten, vent litt" i kies

 

Jeg klarer alikevel klikke på oppgraderingsikonet, og trykke gjennopprette, men da den er på STEP 4 i prosessen "oppgrader" kommer meldingen:

Oppgradering pågår ... kan ikke konvertere til oppgraderingsmodus. Prøv igjen senere

 

Fatter ikke det her, tusen takk til dere som svarer :) Da vet jeg iallefall at flere har samme problem... har noen flere tips, så fyr løs!

Lenke til kommentar

Har 1 spørsmål:

Hvordan kan jeg synkronisere BARE de kontaktene som jeg hadde fra SIM-kortet til facebook?

F.eks jeg har "kontakt 1" på kontaktlista på sim-kortet, men jeg vil også koble "kontakt 1" opp til facebook. Men "kontakt 1" har ikke lagt ut tlf nummeret sitt på facebook. Og det blir dermed skapt en ekstra kontakt i tilegg til den kontakten jeg har fra før av. altså 2x "kontakt 1", den ene med mobil nr som jeg hadde fra før av og den andre med info som den fant på facebook.. er det mulig å koble disse 2 sammen?

 

For å gjøre dette går du inn på "kontakt 1" Klikk på ... menyen nede og velg koble kontakt. Dette må du gjøre med alle kontakter som ligger dobbelt. Det er eit ikon som viser om kontakten kommer fra telefonlista eller fra facebook. Begge viser når kontakten er koblet. Når du synker med facebook vil de kontaktene som har samme telefon nr eller mailadresse kobles automatisk.

 

Er det noen måte og få synket alle kontaktene jeg har liggende på telefonen mot Facebook automatisk? Eller må jeg gå inn på hver enkelt under "hent venner" for deretter og velge "koble kontakt"?

Lenke til kommentar

Jeg har telefonen i Download modus, og da står det "kobler til enheten, vent litt" i kies

 

Jeg klarer alikevel klikke på oppgraderingsikonet, og trykke gjennopprette, men da den er på STEP 4 i prosessen "oppgrader" kommer meldingen:

Oppgradering pågår ... kan ikke konvertere til oppgraderingsmodus. Prøv igjen senere

 

Fatter ikke det her, tusen takk til dere som svarer :) Da vet jeg iallefall at flere har samme problem... har noen flere tips, så fyr løs!

 

Får samme problem som deg. Før i det hele tatt jeg begynner nedlasting får jeg feilmld om at rapi.dll mangler.

Skal definitivt huske på dette elendige oppgraderingsverktøyet før jeg kjøper en samsung mobil igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...