Gå til innhold

Test: Google Nexus One


Anbefalte innlegg

Korreksjon: Siste versjon av maps er 4.0.0

 

Hvordan fungerer facebook-syncen dersom man ikke kober en og en venn til en person i kontaktlisten? Gjetter den vilt?

 

Du får ikke koblet koblet til en telefon kontakt mot en facebook kontakt på samme måte som på Htc Hero. På nexus så må telefonen hete det samme som facebook kontakten for å synce. Jeg har iallefall ikke funnet noen annen løsning.

(lurer på hvordan telefonen gjør det hvis man har 2 kontakter med samme navn).

 

Jeg har selv Nexus one og jeg kan med hånd på hjertet si at dette er den beste telefonen jeg har hatt så langt.

Fikk min første iphone i 2007, byttet så til nokia e71 i 2008, byttet i 2009 til iphone 3g, så til htc hero og nå til Nexus.

 

Den gir meg alle funksjonene jeg trenger og jeg er ikke låst til itunes / drm.

Det er definitivt en telefon for de som bruker nettjenester mye og har fri databruk.

 

Dumt testen ikke sier stort om appstore. Finnes mye bra der som fyller de manglene som ble nevnt.

Et minus vil noen si er at appstore på iphone har fler programmer. Dette er pr idag sant, men appstore på android kommer seg.

 

Android 2.1 er også en god del bedre en 1.5/1.6, så de som har hero kan glede seg til 2.1

Hvis noen lurer på noe ang nexus, bare spør ;)

 

Update: For dere som lurer på skjermen vs sollys så er det dessverre umulig å se en ting på den hvis sola skinner på den. Denne kan enkles løses ved å skygge for skjermen. Skjermet gir også ganske så heftig lysstyrke, så er ikke noe problem.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor står det ikke noe om SMS?

 

På min Hero er jeg absolutt ikke fornøyd på det området. Masse mangler?

 

Er ikke meldingsfunksjonen vital nok, hvis epost kommer med?

 

(Hvis jeg ikke har sett noe som står om dette beklage jeg, men Ctrl + F funka ikke med "SMS")

Hvilke mangler er det for SMS?

Den viser ikke hvor mange tegn jeg har igjen før det blr til to segmenter, noe jeg alltid vil følge med på for å spare penger.

 

Ikonet 'Messages' leder ikke alltid til hovedoversikten over SMS.

 

Meldinger fra forrige døgn og bakover fortjener tydeligvis ikke å ha et tilhørende klokkesltett (Ja, dette har noe å si for meg...)

 

...

 

I tillegg er det mangler og feil over hele systemet som irriterer meg. Holder såvidt ut Android, og sparer penger til noe bedre nå :(

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer facebook-syncen dersom man ikke kober en og en venn til en person i kontaktlisten? Gjetter den vilt?

 

Du får ikke koblet koblet til en telefon kontakt mot en facebook kontakt på samme måte som på Htc Hero. På nexus så må telefonen hete det samme som facebook kontakten for å synce. Jeg har iallefall ikke funnet noen annen løsning.

(lurer på hvordan telefonen gjør det hvis man har 2 kontakter med samme navn).

 

Kontaktene må ikke hete det samme, hvis den gjetter feil eller ikke klarer det så kan du fikse det manuelt ved å redigere kontakten, trykke så på menyknappen og bruke separer og slå sammen funksjonene (gjelder både google contacts, facebook og excange contacts).

 

Update: For dere som lurer på skjermen vs sollys så er det dessverre umulig å se en ting på den hvis sola skinner på den. Denne kan enkles løses ved å skygge for skjermen. Skjermet gir også ganske så heftig lysstyrke, så er ikke noe problem.

 

Har brukt min i sollys på fjellet i dag. Den er ikke veldig lesbar med sollyset rett på skjermen men på full lysstyrke og skygge litt for med hånda eller snu seg litt så går det helt fint.

Lenke til kommentar
Hvorfor står det ikke noe om SMS?

 

På min Hero er jeg absolutt ikke fornøyd på det området. Masse mangler?

 

Er ikke meldingsfunksjonen vital nok, hvis epost kommer med?

 

(Hvis jeg ikke har sett noe som står om dette beklage jeg, men Ctrl + F funka ikke med "SMS")

Hvilke mangler er det for SMS?

Den viser ikke hvor mange tegn jeg har igjen før det blr til to segmenter, noe jeg alltid vil følge med på for å spare penger.

 

Ikonet 'Messages' leder ikke alltid til hovedoversikten over SMS.

 

Meldinger fra forrige døgn og bakover fortjener tydeligvis ikke å ha et tilhørende klokkesltett (Ja, dette har noe å si for meg...)

 

Prøvd Handcent SMS fra Market? Den gir deg ant tegn igjen visning, dato/klokkeslett for gamle meldinger og mye annet.

Lenke til kommentar
Når kan man regne med å få kjøpt denne i Norge (utenom grå-import)? ..om det kan forventes..

 

Dette lurer jeg også på. Mitt nåværende abbo. hos Telenor går ut den 27 april så hadde virkelig håpet at denne telefonen dukket opp i norsk handel før den tid.

Lenke til kommentar
Den støtter vel flac?

 

Jeg la inn 'custom rom' / rootet telefonen for å få støtte til Flac. (og da får ma også tilgang til paid apps i Android Store)

 

 

Kan for moro skyld nevne til dere som har Logitech Squeezebox at du får helt fantastiske programmer til Nexus One som lar deg styre OG KOPIERE musikk fra Squeezeserver rett inn til telefonen via WIFI.

 

 

...

 

Ang sollys, Skru opp lysstyrken og det er ikke noe problem å se skjermen.

Endret av lobster
Lenke til kommentar

Vil også hive meg på bølgen med sollys. Slå av at lysstyrke skal styres automatisk, og juster den manuelt med power-widget. Jeg har den nesten alltid på minimum innendørs for å spare strøm, men med maks lysstyrke er den altså lett lesbar i sollys. I alle fall ikke dårligere enn andre telefoner jeg har hatt, og jeg har hatt mer enn 35...

Lenke til kommentar
Push-mail? Exchange??

 

Er det noen som kan fortelle meg om denne kan synkroniseres mot exchange (og om den takler telenor pushmail)???

vi har det på jobben, og det må jeg nesten ha dersom denne - som er så kongebra - kan være et alternativ...

 

Den støtter Microsoft Exchange, men ikke kalender av en eller annen grunn (pga. Google vil at vi skal bruke deres kalender?). Kan legge inn Corporate Calender utenom for Exchange kalender støtte.

Lenke til kommentar
Den støtter Microsoft Exchange, men ikke kalender av en eller annen grunn (pga. Google vil at vi skal bruke deres kalender?).

Det er jo rart om det skal være årsaken, siden Googles kalender er tilgjengelig som en "Exchange"-kalender for oss som ikke har Google-foner.

 

Det er nok heller noe annet som er problemet.

Lenke til kommentar

Etter litt testing akkurat nå fant jeg ut at LCD-displayet på iPhone 3GS er fullt lesbart på minste lysstyrken og med autolysstyrke av i direkte sollys. (Akkurat dette kom egentlig som en overraskelse på meg)

 

Innendørs er AMOLED veldig bra, men de har som regel litt fargefeil da de gjerne booster opp blåfargen endel siden den brytes ned fortest. Fordelene er sortnivå og fargegjengivelse under riktige forhold.

I praktisk bruk utendørs/lyse omgiveleser ser det ut til at LCD fremdeles er best. Både når det gjelder strømforbruk og lesbarhet.

Lenke til kommentar
Prøvd Handcent SMS fra Market? Den gir deg ant tegn igjen visning, dato/klokkeslett for gamle meldinger og mye annet.

 

Det funker, men er strengt tatt ikke nødvendig. Når man kommer til at det er igjen 10 tegn av meldingen, varsles det på stock messaging om at det er igjen 10/1 (når man er på første melding).

 

For å få opp klokkeslett holder man bare inn en melding, og trykker "message details".

 

 

Meg irriterer det dog at man ikke kan kopiere tekst ut i fra en mottatt epost, eller kopiere avtaler i kalenderen.

Endret av bufodill
Lenke til kommentar
Er det noe problem å bruke norske bokstaver i f.eks. sms med amerikansk OS?

 

Nei, last ned "Skandinavisk tastatur" fra Market. I tillegg kan du hente "More locale 2". Med det programmet får du velge at telefonen brukes i Norge. Da blir nummerformatering korrekt (istedet for amerikansk visning - xxx xxx xxxx), nyheter hentes automatisk på norsk (fra dagbladet/vg/itavisen/osv), temperatur vises i celsius, med videre.

 

 

Tror HTC Bravo (så og si samme telefon innvendig med annet design og HTC Sense ui) kommer lenge før Nexus One kommer til Norge.

 

Først ut med 1GHz Snapdragon og Android blir Sony Ericsson Xperia X10.

 

 

 

Må si jeg fikk helt sinnssykt lyst på denne telefonen nå!

 

Men jeg mener å ha lest en anmeldelse på et annet nettsted om denne telefonen, og de var absolutt ikke fornøyd! Har jeg drømt eller?

 

 

Det var sikkert Engadget som slakter hvis det ikke er noen eple-logoer på telefonen...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...