Gå til innhold

Test: Google Nexus One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du med at linjene ses i forhold til skjermen og ikke pixel for pixel?

Strektestene er basert på visuell inspeksjon av hvordan strekene ser ut på skjermen, ikke ved å ta et skjermbilde og se hvor mange pixels avvik det er.

 

Det vil vel ikke være lettere å tegne rette linjer på en skjerm med flere punkter ved bruk av en ustødig finger. Da vil man jo ha flere punkter man kan komme borti, og dermed lage bølgete linjer, kontra en skjerm med færre punkter hvor avstanden mellom punktene er lengre slik at man ikke like enkelt kommer borti nærliggende punkter i forhold til det man vil tegne.

Jeg tror du ikke fikk med deg det viktige poenget:

 

Du rører ikke på noen pixels. Du rører på noe som ligger mellom deg og pixlene, som IKKE har samme oppløsning som selve skjermen.

 

Hvis det her er dårlig følsomhet, så vil det være vanskeligere å få til rette linjer.

Ja okay sånt sett ja. Regnet bare med at sensoren hadde samme oppløsning som selve skjermen! Ser også at teorien min ikke helt holder vann uansett, da pixeltettheten vil være såpass tett uansett på begge telefonene, at det sannsynligvis ikke ville hatt noe å si.

Lenke til kommentar
@h0gne

 

Velkommen til forumet. :)

 

Det de mente var at det er vanskelig/ubehaglig å bruke to fingrer med samme hånd du holder telefonen.

 

Kanskje det, men jeg regner med det ikke er såå vanskelig å zoome med ei hånd, når man blir vant med telefonen :hmm:

Holder man telefonen i en hand er det enklest å zoome ved å bare tappe to ganger på teksten med en finger. Da zoomer telefonen inn på teksten, og tilpasser teksten til den nye oppløsningen. Langt mer praktisk enn den opphypet pinch-zoom funksjonen som er en to-hands operasjon (det skal sies at det funger bra på zooming av bilder, men som sagt, da må/bør man holde telefonen med begge hender).

Lenke til kommentar
Kan denne fås med abonnement i Norge?

 

Det er en helt ulåst telefon og du kan kjøre hvilken som helst operatør m/ abonnement på den. Den selges derimot ikke i Norge.

 

 

@h0gne

 

Velkommen til forumet. :)

 

Det de mente var at det er vanskelig/ubehaglig å bruke to fingrer med samme hånd du holder telefonen.

 

Kanskje det, men jeg regner med det ikke er såå vanskelig å zoome med ei hånd, når man blir vant med telefonen :hmm:

Holder man telefonen i en hand er det enklest å zoome ved å bare tappe to ganger på teksten med en finger. Da zoomer telefonen inn på teksten, og tilpasser teksten til den nye oppløsningen. Langt mer praktisk enn den opphypet pinch-zoom funksjonen som er en to-hands operasjon (det skal sies at det funger bra på zooming av bilder, men som sagt, da må/bør man holde telefonen med begge hender).

 

Fra og med siste oppdatering har Nexus One multi-touch på lik linje med iPhone.

Lenke til kommentar

Glad jeg ikke har kastet meg på touchscreen bølgen allerede. Da kan jeg spare til denne med god samvittighet :) Må nok synke en del i pris først men. Syntes nå 4000,- er mye for en talatut uansett jeg da.

 

Men lurer på om all tredjeparts programvare styres av Google gjennom Google Market? Sånn som på iPhone? Eller kan mann laste ned applikasjoner fra hvor som helst på nettet og kjøre/legge de inn som mann ville gjort med en hvilken som helst pc?

Lenke til kommentar
Kan denne fås med abonnement i Norge?

 

Telefonen er ulåst, så du kan bruke hva du vil på den;)

men den selges jo foreløpig ikke i norge, så sånn sett kan den ikke fås inkl. abonnement hvis det var det du tenkte på ;)

 

Jeg har tatt inn 5 stk. og de kom på alt fra 4200-4450 (3200-3400 for telefonen + 750 i moms pluss ca 300 i frakt) avhengig av kursen ;-)

 

brukte proxyserver og www.jetcarrier.no

Endret av nexusone
Lenke til kommentar

Du kan laste ned .apk-er fra hvor som helst. Det eneste du må gjøre er å endre en instilling (telefonene sier fra om dette og sender deg til riktig instilling første gang du forsøker). Du blir advart om at apllikasjoner annetstedsfra ikke er kontrollert og kan være skadelige, men de lar det være ditt valg - slik det skal være.

Lenke til kommentar
Er det mulig å kjøpe denne telefonen i butikk i USA, skal snart over til New York nå og blir der en ukes tid. Hadde vært moro å kjøpt med seg en hjem.

Nei, denne selges offisielt bare via Google webshop.

Muligens man kan finne noen via eBay som kan plukkes opp i butikk, men det er uoffisielle kanaler (noen som har kjøpt via Google, og videreselger på eBay).

Lenke til kommentar
Enda en test som ikke ser ut til å ha testet skjermen utendørs i solskinn. De testene som har slakter skjermen, men det skulle vært greit med flere tester for å verifisere dette.

 

Hehe, jeg har lest ganske mange, men ikke mange som har slaktet skjermen. Foruten muligens engadget (men med tanke på hvor de la lista, sier ikke det så mye ;)). Dog kan det hende det står i tester jeg ikke har lest.

 

Om man sammenligner den med min touch hd, så er det faktisk ikke så stor forskjell i sollys synes jeg. Mulig det finnes bedre telefoner der ute for det, men det plager ikke meg, minimalt jeg bruker telefonen ved sånne tilfeller uansett. På pluss-siden ang dette, så er skjermen helt sinnsyk rå til vanlig bruk.

 

Jeg ligger ikke så ofte på stranda med mobilen, da får den heller være hjemme :)

 

Edit: Selv betalte jeg 3530 kr for mobilen, og til den prisen er det garantert det beste mobilkjøpet jeg har gjort noen gang.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...