Gå til innhold

Oppdatering ødelegger XP


Anbefalte innlegg

De som bidrar med betatesting gjennom MSDN tester på maskiner som er ute i virkeligheten.

 

Poenget er at det er en enorm brukerbase som har xp på datamaskinene sine, og er det for eksempel en viss variant av Malware som er årsaken, så trenger ikke MSDN sine testere å ha blitt rørt av denne uansett om di hadde maskinen out in the WILD eller ikke.

 

I tillegg tipper jeg at MSDN beta testerne har ganske så rene systemer og kjører forskjellige suiter med sikkerhetsprogramvare , MS kan da ikke ta forbehold for X varianter av viruser når man lager en update som fungerer fint for de fleste maskinene, men som viser seg senere å skape enorme problemer for en mengde brukere som desverre slapp igjennom knappenålhodet.

 

 

Microsoft gjør desverre mange ufornuftige valg, dette kan dessidert godt være et av di, men man kan ikke gi MS direkte skylden for å være hovedårsaken for da kan man like godt stoppe å oppdatere programvaren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet jeg synes blir naturlig å stille er:

 

Er kvalitetskontrollen på plasterlapper på linje med slik Microsoft slipper sine ferdige produkter? For om den er det, så har jeg mitt (subjektive) inntrykk av at Microsoft gjør en for dårlig jobb på det. Poenget med plasterlappene er vel å få ting som ikke fungerer ordentlig til å fungere bedre.

Lenke til kommentar

Så er spørmålet hva man legger i kvalitet:

 

 

* 4.1.1 Understandability

* 4.1.2 Completeness

* 4.1.3 Conciseness

* 4.1.4 Portability

* 4.1.5 Consistency

* 4.1.6 Maintainability

* 4.1.7 Testability

* 4.1.8 Usability

* 4.1.9 Reliability

* 4.1.10 Structuredness

* 4.1.11 Efficiency

* 4.1.12 Security

 

Hvilke punkter som vektes høyest er forskjellig fra bruker til bruker.

Lenke til kommentar
Om systemfiler har vært endret i forkant er det jo ikke oppdateringen som er problemet, det er jo endringene som er gjort i systemfilene.

 

Det er jo urimelig og forvente at et OS skal fungere om man endrer systemfilene.

 

 

helt riktig! akkurat det jeg forklarte på en litt mere komplisert måte som tydeligvis ikke alle skjønte...Thorsen

Lenke til kommentar
Alternativt, kan dem som lager programmeringsverktøy og språk gå i tenkeboksen, atter en gang.

 

Kanskje de kan komme fram til en måte å programmere på som ikke genererer så fryktelig mange svakheter. Mennesket er vel først og fremst synderen, men så må de konsentrere seg om ennå bedre måter å få til pakken på.

 

Eller?

 

Programmeringsspråk/verktøy kan aldri frigjøre programmereren for det å tenke igjennom programmeringskoden. Feil kode hadde vært feil kode i hvilket som helst programmeringsspråk.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...