Gå til innhold

jeg vil i Fremmedlegionen


Skoty

Anbefalte innlegg

synes dette høres utrolig spennende ut. Er 16 år og vurderer sterkt å prøve å komme inn i FL.

Dere som leser dette synes sikkert det er helt idiotisk å gjøre dette som 16 år uten noen militær ærfaring, men dette er noe jeg virkelig brenner for.

Jeg hadde tenkt til å prøve meg som marinejeger eller lignende, men på klassetur til oslo, ble jeg oppfordret av en som selv hadde vært i tjeneste der til å melde meg for FL.

Det virket som om han hadde den samme instillingen som meg når det gjelder saken, og dette inspirerte meg veldig og han hadde selv vært der som 16åring.

jeg har et sterkt ønske om en millitær utdanning senere og jeg vil gjøre noe som er veldig fysisk krevende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
akkurat, derfor jeg vil.Vil se hvor mine grenser går.

Søk deg inn på en litt tøff retning i førstegangstjenesten først for å få en smak av militærlivet.

 

 

Drømmer om å kunne bli skarpskytter, hva bør jeg velge da? åja, jeg vet at det ikke er som "snipere" på film :p Tenkte også på å gå befal for å så gå andre året som spesialjeger, for å så se om "militær livet" er noe jeg virkelg vil. For å så reise til Frankrike.

 

Det er mulig å bli sniper som spesialjeger. Men hvis det du sier er at du vil "gå andre året som spesialjeger" så har du misforstått spesialjegertjenesten. Som spesjeger signerer du en kontrakt på 7 år. Og for å i det hele tatt komme inn som godkjent spesialjeger må du gjennom et EKSTREMT hardt opptak på 3 uker, så må du gjennom et år med utdanning der du kan bli kastet ut når som helst hvis du ikke viser fremgang. Det utdanningsåret er et helvete.

 

Hvis du vil bli spesjeger må du være 100% sikker på at det er akkurat det du vil bli. Ellers er det ikke vits å prøve engang.

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt.

 

Begynn med å teste dine grenser innenfor det norske forsvaret før du forsøker på fremmedlegionen. Bare til info så har Norge ganske "heftige" soldater. Sjekk ut Spesialjeger, fallskjermjeger, kystjeger og marinejeger.

 

I tillegg er det verdt å nevne at den boken er kanonbra, og kan bestilles på flere norske nettsider. Boken forteller forfatterens historie fra det norske forsvaret til den franske fremmedlegionen. Her får du også vite at fremmedlegionen ikke er så fett som mange tror det er. Det medfører jævlig mye dritt også.

 

Ps: Det finnes også en spansk fremmedlegion, men den er kun for spanjoler. Det er pdd. kun den franske fremmedlegionen som tar imot fra hele verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Var i FFl i 1999 til 2004,var dumm nok til å forelske og gifte meg ,ET SKRANGLETE FORHOLD ETTER MIN MENING,derfor dimiterte jeg etter 5 år.

Skal tilbake igjen neste år da jeg ikke takler sivillivet helt.Kjenner noen oficerer i gestapo så dette er ingen problem .

 

noen gode råd for de som vil inn i FFL.

SJANSEN FOR Å KOMME INN I LEGIONEN ER LITEN DA DET ER MANGE REKRUTTER (KAN VÆRE SÅ MANGE SOM 120 PERR DAG ,NOEN BLIR LUKET UT OG SENDT HJEMM FØR DE KOMMER TIL MARSEILLE AUBAGNE ,(KVOTE ,KVOTE,KVOTE)

HAR TIL OG MED SETT GUTTER SOM HAR BLITT SENDT HJEM KUNN VED Å IKKE HA SVART CAPRALSJEFEN VED FØRSTE NAVNOPPROP FØR UTLEVERING AV DE FANSY BLÅ DRESSENE,SPYTTE PÅ BAKKEN ER OGSÅ (NO,NO)

 

Man har 3 forsøk på å komme inn hvist man ikke er såkalt (inapte)alså udyktig

 

1.IKKE SPILL NOE SUPERHELT NÅR DU ER I MARSEILLE AUBAGNE(VED HOVED RECRUITERINGSKVARTERET)MANGE SOM RYKER PGA AT DE SKAL VIRKE SÅ TØFFE(MAN BLIR HOLDT ØYE MED HELE TIDEN)

2.DE HAR KVOTER PÅ HVILKE NATIOLITETER DE HAR MANKO PÅ(ALSÅ DE TAR INN NORMENN MED ÅPNE ARMER PGA MANGEL PÅ SCANDINAVER )

POLAKKER OG ANDRE ØSTBLOKK FOLK ER DET MYE AV DER .

3.TREN DEG OPP FYSISK SAMT PSYKISK.

4.FORTELL SANHETEN HVIST DU KOMMER SÅ LANGT SOM GESTAPOAVHØRENE(DE FINNER IKKE UT AV ALT MEN DETTE ER TOPPTRENTE PSYKOLOGER OG LEGER SOM HAR SAMTALE MED DEG SÅ DE LEGGER VEKT PÅ KROPPSSPRÅKET OG OPPFØRSEL)

 

etter å ha vervet seg inn i FFL er sjansene lik null for å kunne tjenestegjøre i det Norske forsvaret eller

 

Bare belag deg på at med en gang du er inne så er det ikke noe kjære mor som hjelper deg hvist du skulle komme i unåde hos noen.(følg ordre ikke spørr for mye og det beste er å holde kjeft til du har mottatt kepi blanc.

noe mere du lurer på så oppsøk meg på facebook.

 

ROY MULLER

Lykke til

Endret av muller1978
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg var i ffl i 2004

Deserterte i 2005.

Var der Ca 12mnd.

 

Er du oppegående, atletisk og skandinav med sunne interesser er du garantert plass nesten. Er nesten bare russere (polakker) og kinesere på opptaket. De ønsker kun penger og statsborgerskapet.

 

Mye bra med ffl, men mye drit og. Som skandinav der egeninteressen som regel består av å oppleve nye ting så vil du mest sannsynlig bli skuffet. Joda, du får reise mye og dra på spennende kurs, men de daglige rutinene er bestandig de samme.

 

Du blir i superform, trener hver dag, spiser godt og har en del fri. I helgene kan du gjøre stort sett det du vil hvis du ikke har vakt.

 

Tips:

 

1. tren litt på forhånd. Selv om inntaket baserer seg i større grad på iq er dette veldig viktig. Alt i ffl går på trynefaktor. Er du dårlig trent blir du uglesett av alle korporalene og du får mye pes. Kollektiv avstraffelse er favorittaktivitene blant offiserene. "Siden menig Olsen tok seg så god tid i morges" må alle ta 50 pushups. Olsen får stå oppreist og telle" hvis du til enhver tid er denne personen vil du ikke få mange venner. I tillegg blir du sett på som en idiot av alle befalene.

 

2. Vær et medmenneske. Ikke vær ego. Hjelp de som trenger det, selv om din prestasjon forringes. Dette legges merke til og du ansees som en teamplayer. Du vil da være en person folk stoler på både blant befal og medsoldater. Hele ffl har en kultur der samhørighet er viktig. Mange nasjoner blandes og limet er den kollektive ånden. Dette vil du lære, men veien dit er mindre smertefull om du er bevisst på dette.

 

3. Ikke sleng med leppa. Det som å sparke en hund, det tar lang tid å bygge opp et tillitsforhold hvis du er taperlista blant befalene. Du har aldri noen ting å vinne på å krangle. Hvis du er i en situasjon der du er supersikker på at du har rett og korporalen tar feil er det lov å si ifra. Men vær sikker. Gjelder det mot sersjanter eller offisergrader ala løytnanter/kapteiner, bare nikk si ja og aldri si imot. Ikke vits i.

 

4. Dann allianser tidlig. Det oppstår bestandig klikker med nasjonaliteter. Polakker, russere og kinesere danner sine sosiale grupper. Naturligvis, da fransken i starten er dårlig. Finn din gruppe. Engelsktalende blir som regel egen grupper. Skandinaver er som regel her. Ikke havn utenfor.

 

5. Følg med. Din videre karriere etter rekruttskolen baseres på dine prestasjoner både fysisk og akademisk. Kommer du bakpå på det faglige vil du havne langt ned på rangeringen og ikke være blant de første til å velge regiment. Kom på topp 10. Da kan du velge fritt.

 

6. Iq test. Du får poengsum 1-20.skal du oppnå underoffisersgrad sersjant osv må du ha minimum 14. Det er ikke vanskelig. Kommer du under så bør du revurdere ffl hvis du har lyst på karriere.

 

7. Dra på pub når du har friperioder. Hvert regiment har en pub. Ta noen øl, bli kjent med de som har vært der en stund. Bygg kontaktnett.

 

Jeg ble veldig god venner en kineser som jeg traff første gang i Paris på inntaket der. I tillegg til å være med de engelsktalende fikk jeg god kontakt med kineserne. Det var jævlig greit da jeg fikk mye hjelp fra de når jeg trengte hjelp under øvelser, tom for mat, hadde noen å snakke med under vakt osv. Ikke livsviktig men jævlig hyggelig og kutter ned den "kjedelige" tiden.

 

Skal du stikke av så er den letteste måten å stikke i en friperiode. Stikk til Paris, oppsøk norske ambassaden og legg deg flat. Du er hjemme med nødpass dagen etter.

 

Gøy?ja, verdt 5år? Ikke for min del.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er drit lei av skole og mine foreldre jeg vil i fremmed legionen for og teste meg. Hvor gammel må jeg være og hvordan kan jeg melde meg inn??

 

 

Er drit lei av skole og mine foreldre jeg vil i fremmed legionen for og teste meg. Hvor gammel må jeg være og hvordan kan jeg melde meg inn??

 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

For de som vurderer å søke seg inn i fremmedlegionen, så anbefaler jeg å se på bear gryll's "escape to the legion" først.

 

Du får tak i den på piratebay.

 

 

For de som vurderer å søke seg inn i fremmedlegionen, så anbefaler jeg å se på bear gryll's "escape to the legion" først.

 

Du får tak i den på piratebay.

du får et godt innblikk i hvordan det faktisk er!

Lenke til kommentar

At folk vil melde seg frivillig til denne galskapen er for meg helt fjernt. Jeg tjenestegjorde ett år i Esk 3 på Setermoen og det holdt lenge for min del.

Det her er vel litt samme greia som å være med på på enveis-tur til mars. Dere som ikke vil og vi som vil har nok helt forskjellig tankegang og kommer aldri til å kunne bli enige :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...