Gå til innhold

Fuglen min biter..


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har et lite problem med min undulat, han er en 5 år gammel grønn hann undulat. Han er forsåvidt tam, han går ikke på fingeren av seg selv, men bare man vipper litt med fingeren under magen går det greit. Har jeg han i et åpent rom, så slår han seg til ro etter hvert, vasker og steller seg litt osv.

 

Men om jeg har han sittende på fingeren så har han en tendens til å bite hardt, gjør ikke spess vondt nå for er vandt til det, men hvorfor gjør han dette? Kan forsikre at det er ikke kosebiting. Kan det være fordi han savner noe å tygge på sekundet han kommer på fingeren?

 

Når han er inne i buret så kvitrer han og kommer bort til sprinklene om jeg plystrer og sitter der, men når han er på fingeren da biter han hele tiden fingeren/hånda mi. For at han skal slutte med det må jeg sette han på skulderen osv.

 

Få han ut av buret er heller ingen lett sak, da selve buråpningen er lavere enn han er, så velger han å ta tak i sprinklene å klatre inn igjen, og når jeg endelig får han ut, vil han jo seff ikke inn igjen.

 

Hva kan dette være (bitingen altså)? Jeg prøver å få han tammere, men vet ikke helt hva jeg skal gå ut ifra.

 

Takk for gode råd/tips som kan gjøre meg til en bedre fugleeier :)

Endret av _Lucas_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jeg må nesten le. Fordi det minner meg om min gamle fugl.

Det var en sorthodet dvergpapegøye.

Hun var ofte ute av buret sitt og kosa seg sammen med meg. Satt på bodet mitt og sprang rundt på kroppen min. Men FINGRER?? grøss. Hun bet så fort hun fikk sjangsen :p Og det var et sinnsykt nebb på den lille jævelen.

Jeg har ingen tips til deg, fordi jeg strevde med det samme selv. Fuglen min var veldig tam -sett bort i fra det med fingrene.

Lenke til kommentar
Haha, jeg må nesten le. Fordi det minner meg om min gamle fugl.

Det var en sorthodet dvergpapegøye.

Hun var ofte ute av buret sitt og kosa seg sammen med meg. Satt på bodet mitt og sprang rundt på kroppen min. Men FINGRER?? grøss. Hun bet så fort hun fikk sjangsen :p Og det var et sinnsykt nebb på den lille jævelen.

Jeg har ingen tips til deg, fordi jeg strevde med det samme selv. Fuglen min var veldig tam -sett bort i fra det med fingrene.

 

Haha, ja der har du fuglen min i et nøtteskall :p samme med min, med alt annet er han tam, spiser fra hånda og kommer på skuldra, og flyr rundt osv. ikke noe problem, men fra han skal UT av buret.. funker dårlig :p men takk for at du også delte en historie ;)

Endret av _Lucas_
Lenke til kommentar
Sikkert :!:

Hun løp fram og tilbake på brystet mitt, drakk spytt fra munnen min og glupet opp mat til meg. Ganske søtt(kvalmt?) i grunn :p

Det var en slik fugl.

dvergpapegoye.jpg

 

Haha, nice ;) nei jeg mener å ha lest et sted at når fugler gulper opp mat, så mener de det godt, men hvorfor vet jeg ikke :p

Lenke til kommentar
hadde en undurlat for lenge sia og den mata sitt egen speil bilde.. gulpa oppat mat til "dama" si i speilet. Veldig naturlig del av en fugls liv å mate en make... men ja.. det var litt pussig å se han kurtisere og mate speilet sitt :)

Veien til lykke er å være glad i seg selv, har jeg lest.

 

:!:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hadde en undurlat for lenge sia og den mata sitt egen speil bilde.. gulpa oppat mat til "dama" si i speilet. Veldig naturlig del av en fugls liv å mate en make... men ja.. det var litt pussig å se han kurtisere og mate speilet sitt :)

Veien til lykke er å være glad i seg selv, har jeg lest.

 

:!:

 

Haha, du sier noe :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...