Gå til innhold

Nytt Problem med tregt trådløst nettverk får ikke 30mbit internett


Anbefalte innlegg

Hei

Har akuratt fått meg 30mbit internett fra Lyse. Problemet er at når jeg tester hastigheten på det med laptopen gjennom trådløst får jeg aldrig mer en 10mbit

Jeg testet også på3 stasjonær pc`en der fikk jeg 30mbit opp og ned.

 

Hvordan kan jeg få 30 på laptop også?

Min wlan router er: D-Link DIR-615

og min laptop er en dell xps m1730 med Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort

 

takker for hjelpen

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har akuratt fått meg 30mbit internett fra Lyse. Problemet er at når jeg tester hastigheten på det med laptopen gjennom trådløst får jeg aldrig mer en 10mbit

Jeg testet også på3 stasjonær pc`en der fikk jeg 30mbit opp og ned.

 

Hvordan kan jeg få 30 på laptop også?

Min wlan router er: D-Link DIR-615

og min laptop er en dell xps m1730 med Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort

 

takker for hjelpen

det får du rett og slett ikke. wlan abg går ikke høyere en teoretiske 54Mbit men det er med half duplex så du får ca noen å 20 effektivt. så er det støy i området og antal enheter på wlan som også begrenser. å få 10Mbit på abg wlan er bra spør du meg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd en speed test helt nærme routeren med fullt på signal styrke her er resultatet:

 

709940315.png

 

Veldig dårlig? Hva kan det vært som gjør det så tregt?

 

Har prøvd en speed test med den stasjonære som er koblet med kabel Den har 30 opp og 30 ned.

 

Takker for svar

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar
Fikk ruteren berre til og godta berre 802.11 N da fikk jeg bedre resultat :)

 

710049299.png

Du får ikke raskere trådløst nettverk ett dårligste enhet. -Så om ps3'en er 802.11b og du har ett 802.11n kort blir alt 802.11b.

I tillegg må kapasiteten deles på de forskjellige enhetene om du benytter dem samtidig.

Eksempel:

"54Mbit" vil si at du er heldig om du får mellom 20 og 30mbit. Om du har tre enheter må dette deles på tre, og i tillegg krasjer signalet noen ganger, så du kan godt dele på 4, dvs 20mbit/4=5mbit...

Trådløst nettverk er ikke det samme som kablet nettverk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...