Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor gi nedsettende kommentarer....


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har kontakt med en mann. Vi møtes av og til. Han kaller det en date men jeg skjønner ikke noe av dette. Han må ha sex hver gang vi møtes, og snakker bare litt og så er det rett på sex, og så er det hadet.

 

Innimellom så slenger han litt ubehagelige kommentarer til meg. Siste gangen så kritiserte han ting med meg, og jeg ble veldig lei meg inni meg, men jeg latet som ingenting. Jeg skjønner ikke hva det går av folk som kan kritisere andre mennesker jeg. For jeg er ikke slik selv. Hvordan tenker folk som sier tåpelige ting om en annens utseende? Hvorfor gjør man det? Og hvem gjør man det til? Gjør han det kanskje fordi han ser at jeg er svak......

Noen som har tanker eller gjør som han.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med dere der. Jeg føler at han bruker meg. Synes det er psykopatisk, og si nedsettende ord om mitt utseende.

Hva synes dere om det?

 

Er ikke bare kommentarene, men sexen jeg snakker om as, eller bryr du deg mer om at han snakker nedlatende til deg om utseende ditt enn at han bruker deg med sex?

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Jeg liker ikke å bli brukt for sex heller, men jeg brukte han også, for jeg var jo med på det. Men måten folk tenker på når de snakker styggt om ting med folk, det skjønner jeg ikke. For visse ting er jo man sår for, og da blir man utrygg i sexen også. Men egentlig ønsker jeg meg en mann som vil ha meg som den jeg er - hele meg :)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke dumper han er det deg det er noe i veien med. Hvis ikke du bryter med ham fortjener du ikke noe bedre, og min sympati for deg er da lik null.

 

Enig her as! Hvertfall når du (TS) kaller han psykotisk fordi han snakker nedlatende, da er det ikke et spm om du vil dumpe han!

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Jeg er jo svak for han......Rart med det der..... Er vanskelig å dumpe en man er tiltrukket til...... Veldig vanskelig...

 

Hvis du ikke dumper han er det deg det er noe i veien med. Hvis ikke du bryter med ham fortjener du ikke noe bedre, og min sympati for deg er da lik null.

 

Enig her as! Hvertfall når du (TS) kaller han psykotisk fordi han snakker nedlatende, da er det ikke et spm om du vil dumpe han!

Lenke til kommentar
Jeg er jo svak for han......Rart med det der..... Er vanskelig å dumpe en man er tiltrukket til...... Veldig vanskelig...

 

Det som er rart er at du ser problemet, men ikke gjør noe med det. Hva er det som er tiltrekkende ved måten han behandler deg?

 

Han bruker deg til sex, han gidder ikke å snakke noe særlig med deg, men når han sier noe så rakker han ned på deg.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Nettopp det er det han gjør. Når han først sier noe til meg så rakker han ned på meg, og kritiserer meg, og ber meg holde munn og la oss fortsette å elske.....

 

 

Jeg er jo svak for han......Rart med det der..... Er vanskelig å dumpe en man er tiltrukket til...... Veldig vanskelig...

 

Det som er rart er at du ser problemet, men ikke gjør noe med det. Hva er det som er tiltrekkende ved måten han behandler deg?

 

Han bruker deg til sex, han gidder ikke å snakke noe særlig med deg, men når han sier noe så rakker han ned på deg.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Selv om jeg er anonym så er jo jeg redd for at han er her inne og leser dette ... Derfor vil jeg ikke si hva det var.

 

Du har ikke lyst til å svare på mitt overnevnte spørsmål? I så fall, hvorfor ikke? (Du er jo anonym)
Lenke til kommentar

Å gi nedsettende kommentarer er rett og slett en måte å heve seg over en annen person på. Stort sett er det et tegn på usikkerhet og et behov for bekreftelse.

Ved at du godtar disse kommentarene ved å ikke reagere på de får han den bekreftelsen han er ute etter, og vil fortsette med det hver gang han trenger den bekreftelsen.

 

Det jeg vil råde deg til er å reagere neste gang det skjer. Verbaliser det som fyker rundt i hodet ditt i det han kommenterer, for jeg er sikker på at det ikke er like stille i hodet ditt som det er i munnen din. Selv om dere er midt i akten, så kast han av og reager.

Ikke godta å bli behandlet dårlig bare fordi du er betatt av han.

Lenke til kommentar

Du snakker om en usikker mann som ikke klarer å godta sine dårlige sider, og ser dermed på det å rakke ned på deg som en god unnskyldning for å hevde seg selv. Han har det i grunn ikke bra, for han tør ikke å godta seg selv. Det viktigste her er å forstå at tingene han sier er løgn og hans avhengige del av seg selv som snakker. Om du klarer å finne deg i alle tingene som han sier (og da snakker jeg ikke om å ignorere, men høre det han sier uten at det vekker en anelse uro i sinnet ditt) så vil han ikke lenger få noe ut av det han driver på med. Dette er vanskelig, og jeg synes du heller burde finne noen som faktisk bryr seg om deg, og ikke bruker deg for å hevde seg selv.

 

Jeg har sett mange tilfeller av kvinnfolk med litt "masochistiske tilbøyeligheter" som har blitt fullstendig knekt av hva kjærester og ekser med dårlig selvtillit har fått dem til å tro. Det er ikke en vei du vil gå. Finnes så mange bedre der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...