Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den enkleste metoden for å ta screenshot av telefonen er i mine øyne denne:

(Obs! Krever root)

 

Last ned: Webkey

 

 

Appbrain-link: Webkey

Beskrivelse: Styr alle telefonens funksjoner fra browseren (krav: internettilkobling. Fungerer også over 3G). Jeg testa å spille et par spill og å styre kameraet. Bare fantasien setter grenser.

  • Paste lange linker og åpne i tlfs browser
  • Bruk PCens tastatur til å skrive på telefonen
  • Ta screenshot direkte til PCen
  • Browse minnekortet og last ned innhold
  • Send SMS (skriv på PCen)
  • Få telefonens plassering vist på Google Maps
  • Overvåk ubesvarte anrop og uleste meldinger

OBS! Krever root

Pris: Gratis

Ads: Nei

Kategori: Produktivitet

 

 

Du kan nå styre telefonen gjennom browseren og aktiverer du PNG-view kan du ta screenshot ganske enkelt ved å høyreklikke på bildet og velge Lagre som/Save as. Og vips du har bildet på PCen din.

Kan jo sitere dette igjen. Nå har det også kommet en egen knapp for save screenshot. Man kan også velge low resolution, png on/off og half-size. Har man root er det veldig praktisk.

 

 

 

Kjempe bra program ;)

men bildene blir fortsatt ikke riktig farge :(:ermm:

Noen hint om hva som er galt, un.roote og roote igjen ?

 

Jo takk! Ble litt lei Windows 98 looken til stock Android ;)

 

 

Hva bruker du ?

Likte iPhone looken :love:

Lenke til kommentar

Det er MIUI :) Flashet den for to dager siden, og jeg er imponert! MIUI er basert på CM7 (Gingerbread 2.3.3), og vekten tikker inn på rundt 70-80MB (mot Sense på 250MB) noe som gjør den til en lettvekter og dermed veldig rask og strømgjerrig. Det at alt ser bra ut og er godt gjennomført i tillegg er ikke dumt! Anbefales!

Lenke til kommentar

@Aussieglis: Her er ROMen for Desire HD.

 

@Gynokolog Necro ( :p ) Det skal ligge norsk språk ute ett eller annet sted, men jeg har ikke lett så utrolig mye. Men for øyeblikket så er det engelsk, tysk, italiensk kinesisk og slikt som støttes. Det norske språket er jo en mygg sammenlignet med dem.

Lenke til kommentar
@Gynokolog Necro ( :p ) Det skal ligge norsk språk ute ett eller annet sted, men jeg har ikke lett så utrolig mye. Men for øyeblikket så er det engelsk, tysk, italiensk kinesisk og slikt som støttes. Det norske språket er jo en mygg sammenlignet med dem.

Har du forresten funnet norsk ordbok til MIUI tastaturet? Finner ikke det, jeg.

Lenke til kommentar

Norsk tastatur er null stress. MIUI er jo basert på Gingerbread, så den kommer allerede med Gingerbread-tastatur. Denne støtter kun engelsk språk. Gå innom Market og last ned Gingerbread-tastaturet som har ÆØÅ :) Norsk ordbok kan du også installere til GB-tastaturet direkte fra Market. (Den spør om du vil installere norsk ordliste når du velger norsk i innstillingene)

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Norsk tastatur er null stress. MIUI er jo basert på Gingerbread, så den kommer allerede med Gingerbread-tastatur. Denne støtter kun engelsk språk. Gå innom Market og last ned Gingerbread-tastaturet som har ÆØÅ :) Norsk ordbok kan du også installere til GB-tastaturet direkte fra Market. (Den spør om du vil installere norsk ordliste når du velger norsk i innstillingene)

Takker så mye! :D

Lenke til kommentar

Var litt stress å installere SDKen, om noen andre prøver med en HTC Legend så må dere gjennom dette steget: http://www.cellphone-reviews.co.uk/2010/04/htc-legend-usb-drivers.html

 

Skjerm 1: Vanligvis tom, bruker denne til å teste diverse widgets. Boring.

 

Skjerm 2: "Social apps" som Meebo, Facebook, Twitter, samt Google-søk og noen andre apps (kompass, Google Sky, Google Translate, Taptu Search (ikke det at jeg bruker det, men det ligger nå der).

 

Skjerm 3: FriendStream (Facebok + Twitter). Boring.

 

Skjerm 4/Home: Varsel fra Yr (4x1) (mindre klokkewidget), diverse apps (meldinger, kontakter, gmail, DME, kart, Opera, Goggles, kalender), kalender-widget med neste event.

 

Skjerm 5: Diverse apps iPhone-style. Boring.

 

Skjerm 6: 3-widget med "now playing"-grafikk, video og kamera, 3, album. Android And Me news-widget, WiFi-toggle, kalkis, Barcode-scanner og Android Market.

 

Skjerm 6: Diverse spill iPhone-style. Boring.

 

Legger ved bilde av alle skjermene som ikke er boring (jada, bruker default wallpaper fordi jeg synes det er pent):

 

post-14496-1273044815,7431_thumb.pngpost-14496-1273044824,3594_thumb.pngpost-14496-1273044832,9154_thumb.png

 

Edit: Telefonen er som sagt en HTC Legend, ikke rootet, ingenting fancy.

 

 

Aaaaaaah.....Gorgoroth!

Lenke til kommentar

Burde nesten gått an å ha mer enn 7 home screen'er.. xD For eksempel 9, i det minste, det hadde jo sett bra ut når man "zoomer ut" og ser alle.. :p

 

Har blitt "frelst" av norske AIX weather widget, og har sett meg nødt til å fjerne forhåndsvisningen av meldinger som jeg hadde (pure messenger widget) for å plass til to værmeldinger med AIX-widget'en.. :p

Lenke til kommentar

Burde nesten gått an å ha mer enn 7 home screen'er.. xD For eksempel 9, i det minste, det hadde jo sett bra ut når man "zoomer ut" og ser alle.. :p

 

Har blitt "frelst" av norske AIX weather widget, og har sett meg nødt til å fjerne forhåndsvisningen av meldinger som jeg hadde (pure messenger widget) for å plass til to værmeldinger med AIX-widget'en.. :p

 

med en annen launcher (launcherpro, Go!launcher etc) kan du ha så mange homescreens du bare makter.

Endret av mellow_d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...