Gå til innhold

En Nokia N900 til besvær


Anbefalte innlegg

Tro kanskje du med fordel kan slutte å dra sammenligninger med slegger/kjøleskap og dekk/spikermatter.

 

Hvorfor? Jeg prøver bare å forenkle budskapet og sette det i sammenheng med større ting.

 

Hvorfor kan ikke jeg kreve ett nytt dekk av volkswagen hvis jeg kjører over en spikermatte. Det kan jo være en feil i dekket som gjorde at spikermatten penetrerte dekket? Når du mener man kan kreve en ny telefon av nokia dersom man river av kontakten, fordi det kan være en produksjonsfeil som gjorde at den løsnet.

 

I følge din filosofi er jo alle "feil" produsentens problem uansett bakenforliggende faktorer og uvettig bruk.

 

 

Det andre spørsmålet regner meg med at Burud besvarte godt nok.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med så mange som sender inn mobilene med: "Lå stille på nattbordet, da natta var over så var skjermen knust. Dette er garanti !" <- Gjerne også GARANTI i caps og med 20 x ! bortover.

Så skal man ikke se bort i fra at bilbutikkene får noen slike henvendelser snart. Det som er forskjellen, er jo at når man har kjøpt seg bil hos forhandler, er man gjerne litt mer voksen. Også møter man somregel en fyr bak kassa, som har en del mer peil på bil en deg selv. Så da slipper man det tulle med at forhandler og tror det er garanti!

Noen iPhone enheter hadde dette problemet, ved normal bruk så knuste skjermen seg, og dette er ett veldokumentert faktum, hvordan eplefabrikken handterte saken var en helt annen sak. Så ja selv en knust skjerm kan være en garantisak.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
Tro kanskje du med fordel kan slutte å dra sammenligninger med slegger/kjøleskap og dekk/spikermatter.

 

Hvorfor? Jeg prøver bare å forenkle budskapet og sette det i sammenheng med større ting.

 

Hvorfor kan ikke jeg kreve ett nytt dekk av volkswagen hvis jeg kjører over en spikermatte. Det kan jo være en feil i dekket som gjorde at spikermatten penetrerte dekket? Når du mener man kan kreve en ny telefon av nokia dersom man river av kontakten, fordi det kan være en produksjonsfeil som gjorde at den løsnet.

 

I følge din filosofi er jo alle "feil" produsentens problem uansett bakenforliggende faktorer og uvettig bruk.

 

 

Det andre spørsmålet regner meg med at Burud besvarte godt nok.

 

Jepp.

 

Hvis du kjøper deg en vw, og det ene dekket ikke holder på lufta, vil jeg tro at du ikke bare får et nytt dekk, men du vil garantert få en beklagelse fra forhandleren. Kjøper du et kjøleskap som går i stykker etter en ukes bruk, vil jeg tro at butikken sender servicepersonell hjem til deg og reparerer kjøleskapet, uten noen som helst kostnad for deg. Jeg kjøpte en gang en sykkel, der bakdekket eksploderte etter ca 14 dager. Ikke bare fikk jeg fikset dekket, jeg fikk også en unnskyldning fra forhandleren, og han fikk fjernet alle disse dekkene fra butikken, og erstattet dem med nye, slik at ikke andre skulle oppleve noe tilsvarende.

 

Det du beskriver er jo hærverk, og selvfølgelig blir ikke sånt dekket av garanti. Det samme gjelder mobiltelefoner. Tar du hammeren og knuser den, så skal du være rimelig tett i pappen hvis du i det hele tatt sender den inn. Men her snakker vi om en usb-kontakt som har løsnet etter normal bruk. Sammenlign gjerne med ei dør på et kjøleskap som ramler av etter ei ukes bruk. Da har du en korrekt sammenligning. Om vedkommende har vært hardhendt med døren, blir jo umulig å bevise, og jeg vil tro alle som en ville latt garantien dekke dette.

 

Jeg håper virkelig min mcro-usb ikke løsner, da jeg ser holdningene her på forumet hos "fag" personell. Jeg sendte en gang inn en skyve telefon, som hadde en alt for stor slark mellom de to delene. Verkstedet konkluderte med at dette var normal slitasje, trolig etter noe hard bruk, og sendte telefonen tilbake med krav på x antall kroner for å ha kommet til denne konklusjonen. Den var ikke blitt reparert. Jeg visste at telefonen ikke var missbrukt på noe som helst vis, og jeg gikk videre med saken. Gjett hvem som vant?

 

Med så mange som sender inn mobilene med: "Lå stille på nattbordet, da natta var over så var skjermen knust. Dette er garanti !" <- Gjerne også GARANTI i caps og med 20 x ! bortover.

Så skal man ikke se bort i fra at bilbutikkene får noen slike henvendelser snart. Det som er forskjellen, er jo at når man har kjøpt seg bil hos forhandler, er man gjerne litt mer voksen. Også møter man somregel en fyr bak kassa, som har en del mer peil på bil en deg selv. Så da slipper man det tulle med at forhandler og tror det er garanti!

Noen iPhone enheter hadde dette problemet, ved normal bruk så knuste skjermen seg, og dette er ett veldokumentert faktum, hvordan eplefabrikken handterte saken var en helt annen sak. Så ja selv en knust skjerm kan være en garantisak.

 

- D.J.

 

Tja, jeg tror eplefolkene la seg flate, og byttet alle knuste skjermer. Jeg kjenner en som mistet telefonen sin i gulvet, med knust skjerm som resultat. Han sendte den inn til apple, og fikk ny skjerm på garantien. :)

Lenke til kommentar
Med så mange som sender inn mobilene med: "Lå stille på nattbordet, da natta var over så var skjermen knust. Dette er garanti !" <- Gjerne også GARANTI i caps og med 20 x ! bortover.

Så skal man ikke se bort i fra at bilbutikkene får noen slike henvendelser snart. Det som er forskjellen, er jo at når man har kjøpt seg bil hos forhandler, er man gjerne litt mer voksen. Også møter man somregel en fyr bak kassa, som har en del mer peil på bil en deg selv. Så da slipper man det tulle med at forhandler og tror det er garanti!

Noen iPhone enheter hadde dette problemet, ved normal bruk så knuste skjermen seg, og dette er ett veldokumentert faktum, hvordan eplefabrikken handterte saken var en helt annen sak. Så ja selv en knust skjerm kan være en garantisak.

 

- D.J.

 

Nå var det vel ratt ikke lcd som krønsja der, men den varmesensetive delen og glasset over. Å slike ting kan skje. Men det har fortsatt ikke noe med en usb kontakt som har blitt revet av! ;)

Lenke til kommentar

Poe.

Flott for deg at du fikk fikset noe som ikke gikk på garanti da! Virkelig bra for deg! IOM at sliden er vanlig slite skade, å dekkes ikke av garantien.

Åsså håper jeg, å krysser fingerne, for at du er såpass "uheldig" at usb kontakten løsner, og at det er et minmalt hakk i coveret ditt, når du skal ha den fiksa. :love:

Lenke til kommentar
Det du beskriver er jo hærverk, og selvfølgelig blir ikke sånt dekket av garanti. Det samme gjelder mobiltelefoner. Tar du hammeren og knuser den, så skal du være rimelig tett i pappen hvis du i det hele tatt sender den inn.

 

Exactly. Nå nærmer vi oss en enighet. Hardhendt bruk som resulterer i en skade man selv er skyld i = tett i pappen om man forventer garanti.

 

Men her snakker vi om en usb-kontakt som har løsnet etter normal bruk. Sammenlign gjerne med ei dør på et kjøleskap som ramler av etter ei ukes bruk. Da har du en korrekt sammenligning. Om vedkommende har vært hardhendt med døren, blir jo umulig å bevise, og jeg vil tro alle som en ville latt garantien dekke dette.

 

Det kommer helt ann på hva som har skjedd. Om mutteren på bolten som holder døra fast har løsnet og resultatet er at døra faller av - ja, det vil jeg si er garanti.

 

Om det er tydelige slitemerker sideveis på bolten som resulterer i at den knekker og døren faller av? Nei, det er ikke garanti - fordi det er som du beskriver hærverk = tett i pappen om man forventer garanti.

 

Glad vi nærmer oss en enighet.

 

Nokia og de fleste andre produsenter viser også GoodWill på linje med Apple dersom en feil viser seg å være en produksjonsfeil - det har skjedd unevnelig mange ganger opp igjennom årene.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Poe.

Flott for deg at du fikk fikset noe som ikke gikk på garanti da! Virkelig bra for deg! IOM at sliden er vanlig slite skade, å dekkes ikke av garantien.

Åsså håper jeg, å krysser fingerne, for at du er såpass "uheldig" at usb kontakten løsner, og at det er et minmalt hakk i coveret ditt, når du skal ha den fiksa. :love:

 

Haha... Telefonen var ikke min, men den var veldig pent behandlet. Den var kun 14 dager gammel. Gadd ikke sende den inn igjen, men etter ca 8 mnd sprakk den akkurat der slarken var, så helt klart en produksjonsfeil.

 

Og hakk eller ikke hakk, skal jeg garantere deg at den vil bli fikset på garantien, eller på reklamasjonsretten. Man har da advokat til å ta seg av slike bagateller... ;)

Lenke til kommentar
Poe.

Flott for deg at du fikk fikset noe som ikke gikk på garanti da! Virkelig bra for deg! IOM at sliden er vanlig slite skade, å dekkes ikke av garantien.

Åsså håper jeg, å krysser fingerne, for at du er såpass "uheldig" at usb kontakten løsner, og at det er et minmalt hakk i coveret ditt, når du skal ha den fiksa. :love:

 

Haha... Telefonen var ikke min, men den var veldig pent behandlet. Den var kun 14 dager gammel. Gadd ikke sende den inn igjen, men etter ca 8 mnd sprakk den akkurat der slarken var, så helt klart en produksjonsfeil.

 

Og hakk eller ikke hakk, skal jeg garantere deg at den vil bli fikset på garantien, eller på reklamasjonsretten. Man har da advokat til å ta seg av slike bagateller... ;)

 

Neimen så bra at du har advokat til det da. Men Poe. Siden du tydligvis har littfomye penger, å friti. Kan ikke du kjøpe en N900 til trådstarter. Så får du trådstarter til å sende deg hans N900. Så sender du den inn i navnet ditt. Så får vi se ann hvordan det går!

Men er ille at lille fisle Norge, skal bli som USA. "Huh gjør dere ikke som jeg vil. da saksøker vi!!"

 

 

Edit: ble så mange skrivefeil, at det blei flaut

Endret av Burud
Lenke til kommentar
Poe.

Flott for deg at du fikk fikset noe som ikke gikk på garanti da! Virkelig bra for deg! IOM at sliden er vanlig slite skade, å dekkes ikke av garantien.

Åsså håper jeg, å krysser fingerne, for at du er såpass "uheldig" at usb kontakten løsner, og at det er et minmalt hakk i coveret ditt, når du skal ha den fiksa. :love:

 

Haha... Telefonen var ikke min, men den var veldig pent behandlet. Den var kun 14 dager gammel. Gadd ikke sende den inn igjen, men etter ca 8 mnd sprakk den akkurat der slarken var, så helt klart en produksjonsfeil.

 

Og hakk eller ikke hakk, skal jeg garantere deg at den vil bli fikset på garantien, eller på reklamasjonsretten. Man har da advokat til å ta seg av slike bagateller... ;)

 

Neimen så bra at du har advokat til det da. Men Poe. Siden du tydligvis har littfomye penger, å friti. Kan ikke du kjøpe en N900 til trådstarter. Så får du trådstarter til å sende deg hans N900. Så sender du den inn i navnet ditt. Så får vi se ann hvordan det går!

Men er ille at lille fisle Norge, skal bli som USA. "Huh gjør dere ikke som jeg vil. da saksøker vi!!"

 

 

Edit: ble så mange skrivefeil, at det blei flaut

 

Du som fagmann burde da vite at jeg ikke kan sende inn en brukt telefon i mitt navn. Den må sendes inn i navnet til vedkommende som kjøpte den. Og hvorfor skulle jeg bruke penger på noe som helt klart er Nokias ansvar? Og Nokia har mye penger, jeg har ikke mye penger...

Lenke til kommentar
Du som fagmann burde da vite at jeg ikke kan sende inn en brukt telefon i mitt navn. Den må sendes inn i navnet til vedkommende som kjøpte den. Og hvorfor skulle jeg bruke penger på noe som helt klart er Nokias ansvar? Og Nokia har mye penger, jeg har ikke mye penger...

 

Er vi fortsatt på et stadie hvor dette UTVILSOMT HELT KLART er Nokia sitt ansvar? Og at Nokia har mye penger har ingenting med ansvarspørsmålet å gjøre, så jeg ser ikke hvorfor du nevner det?

 

Og hvorfor kan du ikke sende inn en brukt telefon du ikke har kjøpt selv, om jeg tør spørre? Verkstedet forholder seg til orginalkvittering, og ikke navnet når det gjelder garantispørsmål uansett.

 

Dessuten kommer de fleste servicereperasjoner inn med forhandlersnavn, ikke sluttbrukers.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Poe.

Flott for deg at du fikk fikset noe som ikke gikk på garanti da! Virkelig bra for deg! IOM at sliden er vanlig slite skade, å dekkes ikke av garantien.

Åsså håper jeg, å krysser fingerne, for at du er såpass "uheldig" at usb kontakten løsner, og at det er et minmalt hakk i coveret ditt, når du skal ha den fiksa. :love:

 

Haha... Telefonen var ikke min, men den var veldig pent behandlet. Den var kun 14 dager gammel. Gadd ikke sende den inn igjen, men etter ca 8 mnd sprakk den akkurat der slarken var, så helt klart en produksjonsfeil.

 

Og hakk eller ikke hakk, skal jeg garantere deg at den vil bli fikset på garantien, eller på reklamasjonsretten. Man har da advokat til å ta seg av slike bagateller... ;)

 

Neimen så bra at du har advokat til det da. Men Poe. Siden du tydligvis har littfomye penger, å friti. Kan ikke du kjøpe en N900 til trådstarter. Så får du trådstarter til å sende deg hans N900. Så sender du den inn i navnet ditt. Så får vi se ann hvordan det går!

Men er ille at lille fisle Norge, skal bli som USA. "Huh gjør dere ikke som jeg vil. da saksøker vi!!"

 

 

Edit: ble så mange skrivefeil, at det blei flaut

 

Du som fagmann burde da vite at jeg ikke kan sende inn en brukt telefon i mitt navn. Den må sendes inn i navnet til vedkommende som kjøpte den. Og hvorfor skulle jeg bruke penger på noe som helt klart er Nokias ansvar? Og Nokia har mye penger, jeg har ikke mye penger...

 

Jeg er da ikke FAG mann for F! Hvor har du det fra? Det at jeg bruker sunn fornuft rundt hva som er garanti og ikke når det gjelder slike saker, tilsier virkelig ikke at jeg er fagman! Jobber ikke en gang med mobil telefoner lengere. Igjenn Poe. nå er du litt ute på viddene her :)

Men du kan da fint sende inn den mobilen i ditt navn. Om du har kjøpt/ fått den av tidligere eier, å den ikke er meldt stjålet, så er da ikke det noe problem!

Lenke til kommentar
Jeg er da ikke FAG mann for F! Hvor har du det fra? Det at jeg bruker sunn fornuft rundt hva som er garanti og ikke når det gjelder slike saker, tilsier virkelig ikke at jeg er fagman! Jobber ikke en gang med mobil telefoner lengere. Igjenn Poe. nå er du litt ute på viddene her :)

Men du kan da fint sende inn den mobilen i ditt navn. Om du har kjøpt/ fått den av tidligere eier, å den ikke er meldt stjålet, så er da ikke det noe problem!

 

Vel jeg har sendt inn en telefon jeg kjøpte brukt, og da måtte jeg sende den inn i tidligere eiers navn, med en notis om at den skulle sendes til meg etter reparasjon.

En gang mobiltelefonfikser, alltid mobiltelefonfikser, så i mine øyne er du fag man... ;)

Lenke til kommentar
Vel jeg har sendt inn en telefon jeg kjøpte brukt, og da måtte jeg sende den inn i tidligere eiers navn, med en notis om at den skulle sendes til meg etter reparasjon.

En gang mobiltelefonfikser, alltid mobiltelefonfikser, så i mine øyne er du fag man... ;)

Det er ikke nødvendig å sende inn i kjøpers navn. Jeg har forhandlet både foto og mobil i flere år, og det har aldri vært noe krav fra noe verksted om at kjøpers navn må registreres ved innlevering på garanti eller reklamasjon. Forhandleren du brukte på det tidspunktet, må ha vært feilinformert om dette.

 

Derimot må verksted ha originalkvittering, eventuelt en kopi av denne. Ja, faktisk så holder en bankutskrift også, for å sannsynliggjøre kjøpet.

Lenke til kommentar
Poe.

Flott for deg at du fikk fikset noe som ikke gikk på garanti da! Virkelig bra for deg! IOM at sliden er vanlig slite skade, å dekkes ikke av garantien.

Åsså håper jeg, å krysser fingerne, for at du er såpass "uheldig" at usb kontakten løsner, og at det er et minmalt hakk i coveret ditt, når du skal ha den fiksa. :love:

 

Håper du vet forskjellen på garanti og reklamasjon da - at noe ikke dekkes av garantien medfører ikke automatisk at reklamasjonsretten faller fra.

 

Neimen så bra at du har advokat til det da. Men Poe. Siden du tydligvis har littfomye penger, å friti. Kan ikke du kjøpe en N900 til trådstarter. Så får du trådstarter til å sende deg hans N900. Så sender du den inn i navnet ditt. Så får vi se ann hvordan det går!

Men er ille at lille fisle Norge, skal bli som USA. "Huh gjør dere ikke som jeg vil. da saksøker vi!!"

 

 

Edit: ble så mange skrivefeil, at det blei flaut

 

Vi har forbrukerkjøpsloven - den er relativt lik mange andre land i Europa, så noe USA er vi neppe på vei til å bli om enn alle forstod sine rettigheter..

 

Er vi fortsatt på et stadie hvor dette UTVILSOMT HELT KLART er Nokia sitt ansvar? Og at Nokia har mye penger har ingenting med ansvarspørsmålet å gjøre, så jeg ser ikke hvorfor du nevner det?

 

Og hvorfor kan du ikke sende inn en brukt telefon du ikke har kjøpt selv, om jeg tør spørre? Verkstedet forholder seg til orginalkvittering, og ikke navnet når det gjelder garantispørsmål uansett.

 

Dessuten kommer de fleste servicereperasjoner inn med forhandlersnavn, ikke sluttbrukers.

 

Vel - vi er langt fra stadiet der vi kan si at dette IKKE er nokia sitt ansvar. fagkunnskapen din eller ikke - jeg finner det merkelig hvordan enkelte er så bombastiske og utelukkende bygger sin argumentasjon på garantien til Nokia - en garanti jeg ofte undres om dekker mer enn forbrukerkjøpsloven egentlig.

 

Jeg er da ikke FAG mann for F! Hvor har du det fra? Det at jeg bruker sunn fornuft rundt hva som er garanti og ikke når det gjelder slike saker, tilsier virkelig ikke at jeg er fagman! Jobber ikke en gang med mobil telefoner lengere. Igjenn Poe. nå er du litt ute på viddene her :)

Men du kan da fint sende inn den mobilen i ditt navn. Om du har kjøpt/ fått den av tidligere eier, å den ikke er meldt stjålet, så er da ikke det noe problem!

 

Men hvis du har jobbet med mobiltelefoner tidligere - hvorfor bruker du garanti som begrep for å vurdere en reklamasjonssak og avslag på den, er garantien fasiten på hva reklamasjonsretten skal dekke?

Endret av Marekatten
Fjernet unødvendig qoute
Lenke til kommentar

Christian86.

1. Nja, til en viss grad. i hvertfall i dette tilfellet om hakket er på samme side som usb kontakten er borte.

+ For å ikke glemme den fantastiske fine strofen, bøyd kretskort, og væskeskade. Så bortfaller all garanti.

 

2. Ikke akkurat den lille saken her jeg tenkte på der gitt.

 

3. Garantien dekker someregel mindre, en den over oppblåste forbruker kjøpsloven vi har.

- Hvor får du det fra at jeg har fag kunskap ? Jeg skreiv at jeg har jobbet med mobiler tidligere, skreiv ikke hva jeg har gjort med dem da..

Det kan jo være at jeg hang opp mobil plakater på elkjøp feks.

 

4.Om usb kontakt punktene er revet av, som de antagelig er i dette tilfellet, så er vi fortsatt på det stadiet at Nokia ikke kommer til å fikse den.

Men nei, reklamasjon, er ikke fasiten på hva garanti gjelder. Å omvendt. For all del, er jo dem som har fått fikset seg ytre påvirkning skadet display på reklamasjon.

 

Men, siden det virker som om Christian 86 og Poe ikke vil skjønne det. Så vil ikke dette bli tatt på garanti, eller reklamasjon. Da loddeland mankerer i denne saken vi snakker om nå. Om ikke loddeland mankerer, kan det tenkes at app blir byttet på reklamasjon. (Men det er jo da en sak som er opp til de som har med reklamasjon å avgjøre. I dette tilfellet NCC, eller Nokia Costumer Care som det så fint heter.)

Om ikke Poe tryller opp Staff som et trumf kort fra ærmet, å saksøker de rette personene tilbake til steinaldern. Slik at det ender med at retten sier at dere har retten til å leike rundt med mobiler som dere allerede gjør.

 

Det jeg også blir litt irritert på i denne, nå alt for lange, og alt formye off topick av emnet, er at: Alt formange er opphengt i forbruker kjøpsloven. Om den hadde hvert så intenst sinsvakt bra som alle skal ha det til, så trenger vi jo ikke forsikring lengere. For hey, da er det jo bare å reklamere på produkter, eller stikke til forbruker kjøpsrådet. Som da sikkert ender med at de får en ny mobil. For 5 timer med advokater, er jo en N900.

 

I tilegg til at folk som ikke helt skjønner hvordan kretskort er bygd opp utaler seg, om at loddeland som er borte, bør bli reparert på en eller annen finurlig måte. Ikke aner jeg hvordan dere skal klare det.

Lenke til kommentar
3. Garantien dekker someregel mindre, en den over oppblåste forbruker kjøpsloven vi har.

- Hvor får du det fra at jeg har fag kunskap ? Jeg skreiv at jeg har jobbet med mobiler tidligere, skreiv ikke hva jeg har gjort med dem da..

Det kan jo være at jeg hang opp mobil plakater på elkjøp feks.

 

 

 

 

Det jeg også blir litt irritert på i denne, nå alt for lange, og alt formye off topick av emnet, er at: Alt formange er opphengt i forbruker kjøpsloven. Om den hadde hvert så intenst sinsvakt bra som alle skal ha det til, så trenger vi jo ikke forsikring lengere. For hey, da er det jo bare å reklamere på produkter, eller stikke til forbruker kjøpsrådet. Som da sikkert ender med at de får en ny mobil. For 5 timer med advokater, er jo en N900.

 

I tilegg til at folk som ikke helt skjønner hvordan kretskort er bygd opp utaler seg, om at loddeland som er borte, bør bli reparert på en eller annen finurlig måte. Ikke aner jeg hvordan dere skal klare det.

 

For å starte med garantien, så er ikke dette en garanti, hvis den ikke går ut over forbrukerkjøpsloven, så akkurat der avslører du mangel på kunnskap.

Og selvfølgelig trenger noen av oss forsikring på sine mobiler. De kunne jo bli stjålet, eller man kan miste dem i en sølepytt etc... i

Og jeg må nok skuffe deg, men en advokat tar nok langt mer betalt en det du beskriver.

Jeg har ikke sagt at man skulle lodde noe som helst. Jeg har sagt at trådstarter har krav på ny telefon, eller pengene tilbake. Og jeg håper virkelig ikke du har klart å gjøre ham usikker, for dette er en vunnet sak i utgangspunktet. Tipper FR får Nokia på andre tanker i denne saken. Og bra er det!

Lenke til kommentar
Vel jeg har sendt inn en telefon jeg kjøpte brukt, og da måtte jeg sende den inn i tidligere eiers navn, med en notis om at den skulle sendes til meg etter reparasjon.

En gang mobiltelefonfikser, alltid mobiltelefonfikser, så i mine øyne er du fag man... ;)

Det er ikke nødvendig å sende inn i kjøpers navn. Jeg har forhandlet både foto og mobil i flere år, og det har aldri vært noe krav fra noe verksted om at kjøpers navn må registreres ved innlevering på garanti eller reklamasjon. Forhandleren du brukte på det tidspunktet, må ha vært feilinformert om dette.

 

Derimot må verksted ha originalkvittering, eventuelt en kopi av denne. Ja, faktisk så holder en bankutskrift også, for å sannsynliggjøre kjøpet.

 

Vel, det var elkjøp som påstod dette, men det var ingen som helst problem for meg. Feilen ble registrert på han som hadde kjøpt telefonen, men med kommentar at det var jeg som skulle ha telefonen da den ble returnert. Kopi av original kvittering ble vedlagt. Den var i utgangspunktet kjøpt hos Elkjøp.

Lenke til kommentar

Om trådstarter har behandlet telefonen pent vil en vel lett kunne se på utsiden (hakk, skraper) og om den er blank som et speil og han ikke har tuklet med den er det jo tydelig at noe er feil og om det ikke skyldes uvettig bruk på en eller annen måte så må han jo så klart få det på garanti/reklamasjon.

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar
Du kan forsøke Deltaservice, www.deltaservice.no

 

Anbefaler ikke deltaservice. Det tar mange uker før den kommer gjennom systemet for å så bli slått av og på.

 

Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg.

 

@tronnan

 

Ikke gi deg! Vi har gode rettigheter i Norge i teorien, men mange sniker seg unna i praksis. Om det ikke skyldes unormalt bruk bør du kunne heve kjøpet eller få ny telefon.

 

For noe vås om deltaservice. butikken jeg jobber i bruker de som serviceverksted, og kan bekrefte at det du skriver ikke er vanlig fra det verkstedet. Og jeg har litt mer enn 4 saker fra de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...