Gå til innhold

En Nokia N900 til besvær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IFLG poe, og Jan-Åge - stud.jur. Så kan du det! :D

Men det som er så dumt, er at alle som tar dette med forbruker rådet, gjør slik at de blir overbelastet av dritt saker. Som gjør at dem som virkelig trenger hjelp med noe som faktisk er fornuftig å få hjelp på, ikke får nok hjelp.

 

Fornuftig sak? Hva er en fornuftig sak i dine øyne? At Nokia fester usb-kontakten for dårlig, slik at den løsner etter normal bruk er i mine øyne en fornuftig sak for FR. Hvorfor skal vi forbrukere godta å betale 1000-vis av kroner for produkter som er helt håpløst sammenskrudd? Dette er ikke noe som bare er typisk for Nokia, men for de fleste elektronikkprodusenter. Har en misstanke om at kvalitetskontrollen, i blant annet Kina, ikke er all verden.

Hvis jeg har et produkt der usb-kontakten løsner etter at jeg har brukt den til det den er ment å brukes til, er jeg ikke i tvil om at jeg hadde vunnet frem i forliksrådet. At vi som forbrukere skal bli pålagt ekstra kostnader, bare fordi elektronikkprodusentene ikke klarer å holde kvaliteten oppe, er for meg helt idiotisk, og folk som forsvarer slik praksis, kan umulig ha tenkt skikkelig igjennom saken før de uttaler seg.

Dette har ingenting med elsk/hat Nokia å gjøre, men et økende problem hos de fleste elektronikkleverandører.

Hvis trådstarter bringer saken videre, er det opp til Nokia å bevise at han har brukt telefonen utover det som kan regnes som normal bruk. Og det vil jeg tro er helt umulig å bevis...

 

Poe, du skal ikke snart komme med noen fornuftige kommentarer, eller skal du kun fortsette å spy ut denne galle guffa?

Blir ord mot ord uansett, da Nokia ikke kan vite om eier av app har tjora den ned i bakken med usb ladern i! PS N900 blir ikke produsert i Kina, men i Korea, så igjenn, slutt å uttal deg om ting du ikke har greie på!

Endret av Burud
Lenke til kommentar
Du kan forsøke Deltaservice, www.deltaservice.no

 

Anbefaler ikke deltaservice. Det tar mange uker før den kommer gjennom systemet for å så bli slått av og på.

 

Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg.

 

@tronnan

 

Ikke gi deg! Vi har gode rettigheter i Norge i teorien, men mange sniker seg unna i praksis. Om det ikke skyldes unormalt bruk bør du kunne heve kjøpet eller få ny telefon.

 

 

Her blåser du kraftig på leggen. På N900 starter delta på ordren, dagen etter eller samme dagen, som den blir mottatt service sted.

Er utrolig mange på dette forumet som liker å utale seg om ting de ikke har peiling på nå i det siste.

Lenke til kommentar
Du kan forsøke Deltaservice, www.deltaservice.no

 

Anbefaler ikke deltaservice. Det tar mange uker før den kommer gjennom systemet for å så bli slått av og på.

 

Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg.

 

@tronnan

 

Ikke gi deg! Vi har gode rettigheter i Norge i teorien, men mange sniker seg unna i praksis. Om det ikke skyldes unormalt bruk bør du kunne heve kjøpet eller få ny telefon.

 

 

Her blåser du kraftig på leggen. På N900 starter delta på ordren, dagen etter eller samme dagen, som den blir mottatt service sted.

Er utrolig mange på dette forumet som liker å utale seg om ting de ikke har peiling på nå i det siste.

 

 

Gud hjelpe meg! Han skriver jo om selvopplevde erfaringer.

Lenke til kommentar
Poe, du skal ikke snart komme med noen fornuftige kommentarer, eller skal du kun fortsette å spy ut denne galle guffa?

Blir ord mot ord uansett, da Nokia ikke kan vite om eier av app har tjora den ned i bakken med usb ladern i! PS N900 blir ikke produsert i Kina, men i Korea, så igjenn, slutt å uttal deg om ting du ikke har greie på!

 

Ord mot ord, ja, det har du jaggu helt rett i. Så kan du nå prøve å lese deg til hvor bevisbyrden ligger. Hos den store produsenten, eller hos den lille forbrukeren? Jeg vet hvor. Vet du? Slik du uttaler deg, så tipper jeg du ikke har den fjerneste anelse...

Nå kunne jeg gjort som deg og beskrevet din person med noen velvalgte subjektiv, men skal holde meg for god til det...

Lenke til kommentar
Ord mot ord, ja, det har du jaggu helt rett i. Så kan du nå prøve å lese deg til hvor bevisbyrden ligger. Hos den store produsenten, eller hos den lille forbrukeren? Jeg vet hvor. Vet du? Slik du uttaler deg, så tipper jeg du ikke har den fjerneste anelse...

Nå kunne jeg gjort som deg og beskrevet din person med noen velvalgte subjektiv, men skal holde meg for god til det...

 

Beviset er ganske enkelt som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Dermed er som sagt ett bilde nok.

 

men jeg antar at jeg traff spikeren på hodet, så du valgte å overse mine fakta. (Ikke argumenter, men fakta)

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Ord mot ord, ja, det har du jaggu helt rett i. Så kan du nå prøve å lese deg til hvor bevisbyrden ligger. Hos den store produsenten, eller hos den lille forbrukeren? Jeg vet hvor. Vet du? Slik du uttaler deg, så tipper jeg du ikke har den fjerneste anelse...

Nå kunne jeg gjort som deg og beskrevet din person med noen velvalgte subjektiv, men skal holde meg for god til det...

 

Beviset er ganske enkelt som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Dermed er som sagt ett bilde nok.

 

men jeg antar at jeg traff spikeren på hodet, så du valgte å overse mine fakta. (Ikke argumenter, men fakta)

 

Hva i alle dager skulle det bildet bevise? At loddingen ikke holdt, er det eneste det bildet blir å bevise, men det vet vi jo fra før. Og din teori vedrørende hvor loddingen er brutt, stemmer helt sikkert hvis det ikke var en feil i utgangspunktet. Men hvis loddingen ikke satt som den skulle, eller feilproduksjon på loddebanen, så klarer ikke du å bevise noe som helst med bildene dine. Synd det ikke er jeg som eier den telefonen. Det skulle vært meg en glede å gå videre med denne saken.

Og nå må jeg spørre deg; jobber du på Delta Service, ettersom du vet hvordan denne telefonen så ut innvendig?

 

En annen ting du beskylder meg for er å ikke vite hva jeg snakker om når jeg omtaler kvaliteten på diverse elektronikkprodukter. Skriver jeg der at N900 er laget i Kina? Du må gjerne forklare meg hvordan du kom frem til denne fantasifulle slutningen. Jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar
Hva i alle dager skulle det bildet bevise? At loddingen ikke holdt, er det eneste det bildet blir å bevise, men det vet vi jo fra før. Og din teori vedrørende hvor loddingen er brutt, stemmer helt sikkert hvis det ikke var en feil i utgangspunktet. Men hvis loddingen ikke satt som den skulle, eller feilproduksjon på loddebanen, så klarer ikke du å bevise noe som helst med bildene dine. Synd det ikke er jeg som eier den telefonen. Det skulle vært meg en glede å gå videre med denne saken.

Og nå må jeg spørre deg; jobber du på Delta Service, ettersom du vet hvordan denne telefonen så ut innvendig?

 

Bildet beviser ikke loddingen var dårlig, som du uten etter hva jeg kan forstå (arrester meg om jeg tar feil) å vite hvordan elektronikk er sammenskrudd, eller hva denne saken omhandler, mener var/er dårlig. Bildet beviser, dersom saken er som jeg antar, at lodding faktisk var god. Og det er heller ikke en teori om at dersom lodding er god rykter banen ved uforsiktig bruk; Det er fakta.

 

Et kretskort for mobiltelefoner er gjerne 6-7 lag tykk (Det vil si at det ligger opptil 6-7 baner ovenpå hverandre i lag, altså interne baner inne i kretskortet), en loddebane er dermed ganske mye mindre enn en millimeter tykk bane laget av kobber. Med godt feste i loddetinnet vil derfor loddebanen ofte ryke før tinnet - hos alle produsenter. En feil i kretskortet? Tja, its plausible, men lite trolig. Da hadde man sett det også på andre baner i samme kretskort, noe som hadde resultert i at telefonen ikke fungerte i utgangspunktet. Du kan jo google prosessen med å lage kretskort om du vil så vil du se at så lite plass det er på et kretskort er det veeeldig lite trolig at en feil kan være kun på en enkelt bane på et kretskort.

 

Med din filosofi vil enhver skade på ethvert produkt være produsentens feil fremfor brukeren, uansett bruk eller bakenforliggende hendelser. Noe som i realiteten ikke er tilfellet, og det antar jeg du vet like godt som meg. Jeg bruker igjen sammenligningen med bildekk; skulle volkswagen ha erstattet mitt dekk dersom jeg kjørte over en spikermatte? Bildet av dekket ville jo bare bevist ett hull i dekket, feilproduksjon på gummien?

 

En test gjort av Siemens tilbake i 2003 sa at 80% av alle garanti reperasjoner som blir utført på mobiltelefoner skyldes egentlig brukerfeil eller hardhendt bruk - men blir alikevel reparert på produsentens regning fordi det ikke kan bevises at feilen skyldes feil bruk. En avrevet loddebane er et klart bevis på feil bruk.

 

Nei, Jeg jobber ikke på Deltaservice, men jeg har jobbet med reperasjoner av mobiltelefoner i overkant av 3år - riktignok begynner det å bli 4-5 år siden. Og nei, jeg vet ikke hvordan denne telefonen ser ut innvendig, men jeg tør påstå at jeg vet nok om saken uten å ha sett denne enkelt saken ene og alene basert på tidligere erfaringer.

Hadde loddingen vært dårlig hadde den blitt loddet om og reparert, mens den vil bli behandlet som en skade på grunn av ytre påvirkning dersom banen er avrevet, som i dette tilfellet.

 

Veldig ofte i slike tilfeller handler det om at brukeren bruker kraft opp eller ned, istedet for å dra kabelen rett ut av kontakten. Over tid fører det til at loddingene river med seg loddebanene dersom loddingen er god, dersom den er dårlig fører det bare til at loddingen løsner og må reloddes for å fungere igjen.

 

Edit. Trykkleif og oppklaring i teksten. Ser at det er flere trykkleif, men orker ikke rette de - skal sove. Vi krangles i morra!

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Bildet beviser ikke loddingen var dårlig, som du uten etter hva jeg kan forstå (arrester meg om jeg tar feil) å vite hvordan elektronikk er sammenskrudd, eller hva denne saken omhandler, mener var/er dårlig. Bildet beviser, dersom saken er som jeg antar, at lodding faktisk var god. Og det er heller ikke en teori om at dersom lodding er god rykter banen ved uforsiktig bruk; Det er fakta.

 

Et kretskort for mobiltelefoner er gjerne 6-7 lag tykk (Det vil si at det ligger opptil 6-7 baner ovenpå hverandre i lag, altså interne baner inne i kretskortet), en loddebane er dermed ganske mye mindre enn en millimeter tykk bane laget av kobber. Med godt feste i loddetinnet vil derfor loddebanen ofte ryke før tinnet - hos alle produsenter. En feil i kretskortet? Tja, its plausible, men lite trolig. Da hadde man sett det også på andre baner i samme kretskort, noe som hadde resultert i at telefonen ikke fungerte i utgangspunktet. Du kan jo google prosessen med å lage kretskort om du vil så vil du se at så lite plass det er på et kretskort er det veeeldig lite trolig at en feil kan være kun på en enkelt bane på et kretskort.

 

Med din filosofi vil enhver skade på ethvert produkt være produsentens feil fremfor brukeren, uansett bruk eller bakenforliggende hendelser. Noe som i realiteten ikke er tilfellet, og det antar jeg du vet like godt som meg. Jeg bruker igjen sammenligningen med bildekk; skulle volkswagen ha erstattet mitt dekk dersom jeg kjørte over en spikermatte? Bildet av dekket ville jo bare bevist ett hull i dekket, feilproduksjon på gummien?

 

En test gjort av Siemens tilbake i 2003 sa at 80% av alle garanti reperasjoner som blir utført på mobiltelefoner skyldes egentlig brukerfeil eller hardhendt bruk - men blir alikevel reparert på produsentens regning fordi det ikke kan bevises at feilen skyldes feil bruk. En avrevet loddebane er et klart bevis på feil bruk.

 

Nei, Jeg jobber ikke på Deltaservice, men jeg har jobbet med reperasjoner av mobiltelefoner i overkant av 3år - riktignok begynner det å bli 4-5 år siden. Og nei, jeg vet ikke hvordan denne telefonen ser ut innvendig, men jeg tør påstå at jeg vet nok om saken uten å ha sett denne enkelt saken ene og alene basert på tidligere erfaringer.

Hadde loddingen vært dårlig hadde den blitt loddet om og reparert, mens den vil bli behandlet som en skade på grunn av ytre påvirkning dersom banen er avrevet, som i dette tilfellet.

 

Veldig ofte i slike tilfeller handler det om at brukeren bruker kraft opp eller ned, istedet for å dra kabelen rett ut av kontakten. Over tid fører det til at loddingene river med seg loddebanene dersom loddingen er god, dersom den er dårlig fører det bare til at loddingen løsner og må reloddes for å fungere igjen.

 

Edit. Trykkleif og oppklaring i teksten. Ser at det er flere trykkleif, men orker ikke rette de - skal sove. Vi krangles i morra!

 

Ja, men du ser helt bort ifra trådstarters beskrivelse av hendelseforløpet. Telefonen var kun en uke gammel, så det vil si at det ikke dreier seg om slitasje eller langvarig feil bruk. Han sier han har behandlet telefonen svært godt, og ikke utsatt den for ytre påvirkninger. Hvem sliter opp eller ned på en usb-kontakt? Jeg kjenner faktisk ingen som har klart å ødelegge en usb kontakt. Hvis banene er så små som du beskriver, er det vel nærliggende å tro at det ikke er disse banene som holder usb-kontakten på plass. Den er vel festet på en annen måt i telefonen? Nei, jeg blir mer og mer sikker på at det her dreier seg om en feilkonstruksjon. Vi har jo en annen forumbruker som beskriver at usb-kontakten løsnet og kom ut sammen med laderen da han skulle koble den fra. Hvis dette dreier seg om en konstruksjonsfeil på alle N900, så skal det bli morsomt å følge med fremover når usb-kontaktene løsner i tur og orden, og Nokia holder på sitt og fraskriver seg ethvert ansvar. Du vet jo like godt som meg, at i de kretser så har kunden aldri rett ;)

Og man kan jo virkelig spørre seg hva Nokia tjener på dette? Hva koster det dem å gi kunden en ny telefon? Tilogmed Apple yter bedre service. De bytter jo ut alle knuste skjermer innenfor garantitiden, uansett om det er selvforskyldt elle ikke.

 

Men til tråd starter har jeg ett råd. Kontakt Forbruker rådet. De vil garantert hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Du kan forsøke Deltaservice, www.deltaservice.no

 

Anbefaler ikke deltaservice. Det tar mange uker før den kommer gjennom systemet for å så bli slått av og på.

 

Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg.

 

@tronnan

 

Ikke gi deg! Vi har gode rettigheter i Norge i teorien, men mange sniker seg unna i praksis. Om det ikke skyldes unormalt bruk bør du kunne heve kjøpet eller få ny telefon.

 

 

Her blåser du kraftig på leggen. På N900 starter delta på ordren, dagen etter eller samme dagen, som den blir mottatt service sted.

Er utrolig mange på dette forumet som liker å utale seg om ting de ikke har peiling på nå i det siste.

 

 

Gud hjelpe meg! Han skriver jo om selvopplevde erfaringer.

 

So.

Når det er en selv opplevd erfaring, som overhode ikke har rot i virkligheten lengere.

Eks:

"Oi oi, for 3-4 år siden sendte jeg inne en 6280 som hang seg opp hele tiden, måtte sende den inne 3 ganger på 4 måneder før den fungerte stabilt, å alle gangene ble den sw oppgradert."

Dette var da noe som stemte før, iom at 6280 hadde sw problemer, så kom det noen sw som rettet en minen feil, men som skapte en nye en. Men det betyr ikke at alle mobiler må inn 3 ganger før de blir fiksa Poe.

Til å ha så mange post counts Poe, så er jeg litt imponert.

Lenke til kommentar
Ord mot ord, ja, det har du jaggu helt rett i. Så kan du nå prøve å lese deg til hvor bevisbyrden ligger. Hos den store produsenten, eller hos den lille forbrukeren? Jeg vet hvor. Vet du? Slik du uttaler deg, så tipper jeg du ikke har den fjerneste anelse...

Nå kunne jeg gjort som deg og beskrevet din person med noen velvalgte subjektiv, men skal holde meg for god til det...

 

Beviset er ganske enkelt som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Dermed er som sagt ett bilde nok.

 

men jeg antar at jeg traff spikeren på hodet, så du valgte å overse mine fakta. (Ikke argumenter, men fakta)

 

Hva i alle dager skulle det bildet bevise? At loddingen ikke holdt, er det eneste det bildet blir å bevise, men det vet vi jo fra før. Og din teori vedrørende hvor loddingen er brutt, stemmer helt sikkert hvis det ikke var en feil i utgangspunktet. Men hvis loddingen ikke satt som den skulle, eller feilproduksjon på loddebanen, så klarer ikke du å bevise noe som helst med bildene dine. Synd det ikke er jeg som eier den telefonen. Det skulle vært meg en glede å gå videre med denne saken.

Og nå må jeg spørre deg; jobber du på Delta Service, ettersom du vet hvordan denne telefonen så ut innvendig?

 

En annen ting du beskylder meg for er å ikke vite hva jeg snakker om når jeg omtaler kvaliteten på diverse elektronikkprodukter. Skriver jeg der at N900 er laget i Kina? Du må gjerne forklare meg hvordan du kom frem til denne fantasifulle slutningen. Jeg venter i spenning.

 

Litt lengere opp nevner du at du ikke setter din tillit til kina produkter!

Så da trekker jeg automatisk den sluttningen at du hinter til at N900 her produsert der. Det jeg også trekker sluttning til her, er at du er av den typen som mener at mobiler bør tåle 10-15 turer i bakken, å tåle det.

 

Å hva apple gjør med de slitne "I" produktene sine, er totalt uintresant i denne sammenhengen, da det her ikke er snakk om ødelagte lcd'er. Men avrevne lodeland.

Kan jo nevnes, at har man en 3720 classic. Kan man få byttet lcd på garanti, selv om den er fysisk ødelagt.

Så man bør kjøpe mobil etter behov, klarer man ikke å ha en mobil, uten å ødelegge den, bør man kjøpe en robust sak. Ikke en som ikke tåler å falle fra bordet å ned i gulvet med lade kabel i .. N900. Skal til envær tid behandles som en laptopp.

Endret av Burud
Lenke til kommentar
Ja, men du ser helt bort ifra trådstarters beskrivelse av hendelseforløpet. Telefonen var kun en uke gammel, så det vil si at det ikke dreier seg om slitasje eller langvarig feil bruk. Han sier han har behandlet telefonen svært godt, og ikke utsatt den for ytre påvirkninger. Hvem sliter opp eller ned på en usb-kontakt? Jeg kjenner faktisk ingen som har klart å ødelegge en usb kontakt. Hvis banene er så små som du beskriver, er det vel nærliggende å tro at det ikke er disse banene som holder usb-kontakten på plass. Den er vel festet på en annen måt i telefonen? Nei, jeg blir mer og mer sikker på at det her dreier seg om en feilkonstruksjon. Vi har jo en annen forumbruker som beskriver at usb-kontakten løsnet og kom ut sammen med laderen da han skulle koble den fra. Hvis dette dreier seg om en konstruksjonsfeil på alle N900, så skal det bli morsomt å følge med fremover når usb-kontaktene løsner i tur og orden, og Nokia holder på sitt og fraskriver seg ethvert ansvar. Du vet jo like godt som meg, at i de kretser så har kunden aldri rett ;)

Og man kan jo virkelig spørre seg hva Nokia tjener på dette? Hva koster det dem å gi kunden en ny telefon? Tilogmed Apple yter bedre service. De bytter jo ut alle knuste skjermer innenfor garantitiden, uansett om det er selvforskyldt elle ikke.

 

Men til tråd starter har jeg ett råd. Kontakt Forbruker rådet. De vil garantert hjelpe deg.

 

Jeg føler vi ikke kommer noen vei i vår diskusjon, men jeg er enig med deg i en ting. Og det er at trådstarter bør ta det videre dersom han føler han ikke har gjort noe galt.

 

Jeg har forsøkt forklare hvordan ting henger sammen, og mener selv jeg har klart det. Og jeg ignorerte trådstarters utsagn om tiden det tok før skaden oppsto og hans uttalelser om at han ikke vet om noe galt som har skjedd - det sier ALLE også de som har hoppet i sjøen med telefonen og benekter væskeskade etterpå.

 

Når det gjelder Apple, så har vel de snarere tvert i mot fått kritikk for sin dårlige kundeservice, service rutiner og after sales. Har du en kilde som bekrefter at de bytter alle skjermen uansett skade?

Lenke til kommentar
Litt lengere opp nevner du at du ikke setter din tillit til kina produkter!

Så da trekker jeg automatisk den sluttningen at du hinter til at N900 her produsert der. Det jeg også trekker sluttning til her, er at du er av den typen som mener at mobiler bør tåle 10-15 turer i bakken, å tåle det.

 

Du må slutte å trekke så mange slutninger basert på så lite fakta. Bla deg tilbake og les hva jeg egentlig skrev.

Lenke til kommentar
Takker for tips og kommentarer. Jeg har en dårlig sak her, ingen tvil om det. Men skal uansett kontakte forbrukerrådet om saken, så får vi ta det derifra...

Dårlig sak? At usb-kontakten løsner ved normal bruk er vel ingen dårlig sak for deg, men tvert imot en dårlig sak for Nokia. Her snakker vi om en gjenstand som ikke tåler normal bruk, og da er det enten en svakhet i konstruksjonen, eller en svakhet på din telefon. Uansett hva Nokia måtte mene, så kommer de ikke unna norsk lov. Her er det bare å stå på dine krav, og forlange at telefonen blir reparert/byttet. Jeg ville forlangt å få byttet telefonen i en ny, ettersom den allerede har vært inne på to forskjellige verksteder, uten at feilen er forbedret. Du har vel tilogmed krav på å heve kjøpet, ettersom de har hatt to avhjelp forsøk for samme feil, uten å rette den. At de prøver å skyve ansvaret over på deg, er også klanderverdig.

 

Ser at dette har skjedd med flere N900, så da ville jeg tro at dette dreier seg om en konstruksjonsfeil.

 

Oi oi oi. Feilen skal jo ikke bli fikset, er jo det som er så topp. Så da hjelper det ikke å si at man kan heve kjøpet, da app ikke har blitt forsøkt reparert 2 ganger. Hold deg til fakta å ikke gi folk feilaktig håp !

 

Tja - nå kan jo kjøpet heves allerede ved første gangs feil, en må ikke sende inn to ganger. Men strengt tatt for å pirke:

 

Du må som regel sende inn to ganger for samme feilsymptomer, tredje gang har de en undersøkelsesrett, men ikke noe rettingsrett.

 

 

Takker for tips og kommentarer. Jeg har en dårlig sak her, ingen tvil om det. Men skal uansett kontakte forbrukerrådet om saken, så får vi ta det derifra...

 

Dårlig sak? At usb-kontakten løsner ved normal bruk er vel ingen dårlig sak for deg, men tvert imot en dårlig sak for Nokia. Her snakker vi om en gjenstand som ikke tåler normal bruk, og da er det enten en svakhet i konstruksjonen, eller en svakhet på din telefon. Uansett hva Nokia måtte mene, så kommer de ikke unna norsk lov. Her er det bare å stå på dine krav, og forlange at telefonen blir reparert/byttet. Jeg ville forlangt å få byttet telefonen i en ny, ettersom den allerede har vært inne på to forskjellige verksteder, uten at feilen er forbedret. Du har vel tilogmed krav på å heve kjøpet, ettersom de har hatt to avhjelp forsøk for samme feil, uten å rette den. At de prøver å skyve ansvaret over på deg, er også klanderverdig.

 

Ser at dette har skjedd med flere N900, så da ville jeg tro at dette dreier seg om en konstruksjonsfeil.

 

Poenget er at en avrevet loddekontakt tyder på UNORMAL bruk. Derfor avvises både garantireperasjon og reklamasjon.

Det er helt normalt, og gjøres i alle bransjer. Avrevet vil nødvendigvis si at loddebanene er avrevet fra kortet som igjen betyr at det ikke er mulig å lodde på en ny kontakt.

 

Man kan gjerne argumentere opp og ned i mente om hvorfor det har skjedd, men lykke til sier jeg bare.

 

Om jeg kjører over en spikermatte kan jeg ikke forlange at Volkswagen byttet dekket jeg punkterte.

 

Vil si at en såpass selvforskyldt feil og et produkt som etter en uke alene basert på beskrivelsen gitt i første post er rimelig forskjellig. Analogien tjener ikke bedre enn en skivebom av dimensjoner.

Du har for så vidt rett i at det TYDER på feil bruk - men etter en ukes bruk vil normale mennesker ha et problem med å være enig med deg i at det er bevist at det er unormal bruk, spesielt når vi ser at en annen bruker har samme problem. Det taler for ¨å være en analse mer nyansert i det minste enn du er.

 

Et loddepunkt som er avrevet er ganske lett å bevise - Ett bilde.

 

Det er vel mildt sagt en grov forenkling - det skal faktisk noe mer til enn som så hvis kunden tar dette til FTU for å greie å få ditt syn gjennom. Det å legge frem et bilde og si dette er riktig, kunden tar feil tviler jeg mildt sagt på vil fungere på nåværende tidspunkt.

 

Du kan forsøke Deltaservice, www.deltaservice.no

 

Anbefaler ikke deltaservice. Det tar mange uker før den kommer gjennom systemet for å så bli slått av og på.

 

Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg.

 

@tronnan

 

Ikke gi deg! Vi har gode rettigheter i Norge i teorien, men mange sniker seg unna i praksis. Om det ikke skyldes unormalt bruk bør du kunne heve kjøpet eller få ny telefon.

 

 

Her blåser du kraftig på leggen. På N900 starter delta på ordren, dagen etter eller samme dagen, som den blir mottatt service sted.

Er utrolig mange på dette forumet som liker å utale seg om ting de ikke har peiling på nå i det siste.

 

Touche ;)

 

Nei, Jeg jobber ikke på Deltaservice, men jeg har jobbet med reperasjoner av mobiltelefoner i overkant av 3år - riktignok begynner det å bli 4-5 år siden. Og nei, jeg vet ikke hvordan denne telefonen ser ut innvendig, men jeg tør påstå at jeg vet nok om saken uten å ha sett denne enkelt saken ene og alene basert på tidligere erfaringer.

Hadde loddingen vært dårlig hadde den blitt loddet om og reparert, mens den vil bli behandlet som en skade på grunn av ytre påvirkning dersom banen er avrevet, som i dette tilfellet.

 

4-5 år gammel kunnskap for å bombastisk uttale deg i en sak som dette syns jeg likner litt høye tanker om en selv. Slik jeg leser hva du skriver tar du ingen forbehold og er klinkende klar på din mening som en sanhet - jeg syns det enn så lenge er en viss grunn å forholde seg nyansert om saken, spesielt siden det faktisk skal sannsynliggjøring til på hvordan en ukes bruk skal kunne lede til at usb'en på N900 dras ut.

Personlig - når jeg ser på min egen N900 har jeg vanskelig for å se for meg hvordan det en gang skal kunne skje, om ikke tale for dårlig byggkvalitet, men det er min subjektive mening.

Lenke til kommentar
4-5 år gammel kunnskap for å bombastisk uttale deg i en sak som dette syns jeg likner litt høye tanker om en selv. Slik jeg leser hva du skriver tar du ingen forbehold og er klinkende klar på din mening som en sanhet - jeg syns det enn så lenge er en viss grunn å forholde seg nyansert om saken, spesielt siden det faktisk skal sannsynliggjøring til på hvordan en ukes bruk skal kunne lede til at usb'en på N900 dras ut.

Personlig - når jeg ser på min egen N900 har jeg vanskelig for å se for meg hvordan det en gang skal kunne skje, om ikke tale for dårlig byggkvalitet, men det er min subjektive mening.

 

Du tror utviklingen på ladekabel og plugg har utviklet seg mye på 4-5 år eller? Eneste forskjell er at vi nærmer oss en standard (micro-usb) istedet for at hver produsendt har sin løsning. Ladingen, hvordan pluggen er festet og hvordan lodding fungerer er dønn lik nå sammenlignet med da jeg satt med bolten i hånden - så ja, jeg mener at jeg har erfaring og kunnskap nok til å uttale meg "bombastisk".

 

Bruker du en slegge på et kjøkkenglass tar det under ett sekund å ødelegge det, mens det kanskje lever i en mannsalder ved normal bruk. Så tiden ting tar før slutter å funke er relativt, og alt etter bruken.

 

Men ja, det kan godt hende dere to har en sak, så for all del - ta den videre og keep me posted. Jeg uttaler med basert på erfaring og tilbakemeldingen fra serviceverkstedet.

Lenke til kommentar
Litt lengere opp nevner du at du ikke setter din tillit til kina produkter!

Så da trekker jeg automatisk den sluttningen at du hinter til at N900 her produsert der. Det jeg også trekker sluttning til her, er at du er av den typen som mener at mobiler bør tåle 10-15 turer i bakken, å tåle det.

 

Du må slutte å trekke så mange slutninger basert på så lite fakta. Bla deg tilbake og les hva jeg egentlig skrev.

 

He he Poe. Akter ikke å gjøre det, da det du leser er kun verdt å bruke tiden på å lese 1 geng !

Lenke til kommentar
Litt lengere opp nevner du at du ikke setter din tillit til kina produkter!

Så da trekker jeg automatisk den sluttningen at du hinter til at N900 her produsert der. Det jeg også trekker sluttning til her, er at du er av den typen som mener at mobiler bør tåle 10-15 turer i bakken, å tåle det.

 

Du må slutte å trekke så mange slutninger basert på så lite fakta. Bla deg tilbake og les hva jeg egentlig skrev.

 

He he Poe. Akter ikke å gjøre det, da det du leser er kun verdt å bruke tiden på å lese 1 geng !

 

Ja, det er jo enkelt for deg da du tydeligvis leser akkurat det som passer deg, og drar de konklusjoner som passer deg. Hva som er fakta, er mindre viktig for deg. Men misstenker at du har lest posten en gang til og sett hva jeg egentlig skrev, men du vil vel ikke innrømme at du bommet grovt i dine antakelser...

Lenke til kommentar
Du tror utviklingen på ladekabel og plugg har utviklet seg mye på 4-5 år eller? Eneste forskjell er at vi nærmer oss en standard (micro-usb) istedet for at hver produsendt har sin løsning. Ladingen, hvordan pluggen er festet og hvordan lodding fungerer er dønn lik nå sammenlignet med da jeg satt med bolten i hånden - så ja, jeg mener at jeg har erfaring og kunnskap nok til å uttale meg "bombastisk".

 

Tro kanskje du med fordel kan slutte å dra sammenligninger med slegger/kjøleskap og dekk/spikermatter.

Men kan du svare meg på en ting. Jeg er ikke så opplyst som du når det kommer til innfesting av ladeplugger. Jeg vet imidlertid at SE's egen plugg satt festet veldig godt i chassiset på telefonen, og skulle man rive den løs, måtte man virkelig bruke makt. Hvordan er en micro-usb festet i telefonen? Vil tro at det ikke bare er loddingen som holder den på plass, eller er det virkelig slik? Hvis det er tilfelle, er vi på feil vei i henhold til ny standard...

Lenke til kommentar
Du må som regel sende inn to ganger for samme feilsymptomer, tredje gang har de en undersøkelsesrett, men ikke noe rettingsrett.

 

Man må somregel ikke det. Da da denne feilen tilsier at app må ha blitt åpnet for å ha blitt sjekka. Men for all del, alle som kjøper splitter nye mobiler, opplever ofte at de må inn 1-3 ganger de første månedene. Å alle gangene blir de sw oppgradert, som 3'e gang kanskje kurerer problemet.

Poenget er at en avrevet loddekontakt tyder på UNORMAL bruk. Derfor avvises både garantireperasjon og reklamasjon.

Det er helt normalt, og gjøres i alle bransjer. Avrevet vil nødvendigvis si at loddebanene er avrevet fra kortet som igjen betyr at det ikke er mulig å lodde på en ny kontakt.

 

Man kan gjerne argumentere opp og ned i mente om hvorfor det har skjedd, men lykke til sier jeg bare.

 

Helt topp at det er flere som fortstår seg på dette. Skjønner ikke hva dere med N900 whiner over her. Da dette skjer på 8800 Arte Carbon au, å dem koster jo ratt 12-14k en plass.

 

Vil si at en såpass selvforskyldt feil og et produkt som etter en uke alene basert på beskrivelsen gitt i første post er rimelig forskjellig. Analogien tjener ikke bedre enn en skivebom av dimensjoner.

Du har for så vidt rett i at det TYDER på feil bruk - men etter en ukes bruk vil normale mennesker ha et problem med å være enig med deg i at det er bevist at det er unormal bruk, spesielt når vi ser at en annen bruker har samme problem. Det taler for ¨å være en analse mer nyansert i det minste enn du er.

 

Med så mange som sender inn mobilene med: "Lå stille på nattbordet, da natta var over så var skjermen knust. Dette er garanti !" <- Gjerne også GARANTI i caps og med 20 x ! bortover.

Så skal man ikke se bort i fra at bilbutikkene får noen slike henvendelser snart. Det som er forskjellen, er jo at når man har kjøpt seg bil hos forhandler, er man gjerne litt mer voksen. Også møter man somregel en fyr bak kassa, som har en del mer peil på bil en deg selv. Så da slipper man det tulle med at forhandler og tror det er garanti!

 

Touche ;)

Fakta er fakta ;)

 

4-5 år gammel kunnskap for å bombastisk uttale deg i en sak som dette syns jeg likner litt høye tanker om en selv. Slik jeg leser hva du skriver tar du ingen forbehold og er klinkende klar på din mening som en sanhet - jeg syns det enn så lenge er en viss grunn å forholde seg nyansert om saken, spesielt siden det faktisk skal sannsynliggjøring til på hvordan en ukes bruk skal kunne lede til at usb'en på N900 dras ut.

Personlig - når jeg ser på min egen N900 har jeg vanskelig for å se for meg hvordan det en gang skal kunne skje, om ikke tale for dårlig byggkvalitet, men det er min subjektive mening.

 

Helt i orden med subjektiv mening her. Men som jeg har nevnt flere ganger før, enkelte klarer de utroligste ting.!

Men. 4-5 års kunskap holder det. Da mini usb nesten hadde kommet på den tiden. Men iom at usb tilkoblingen var andeledes på Nokia da. Så var det nesten umulig å få ødelagt feks 6280 på samme måte som N900, 8800 Arte, N86, E52, E55 Osv.

 

Du tror utviklingen på ladekabel og plugg har utviklet seg mye på 4-5 år eller? Eneste forskjell er at vi nærmer oss en standard (micro-usb) istedet for at hver produsendt har sin løsning. Ladingen, hvordan pluggen er festet og hvordan lodding fungerer er dønn lik nå sammenlignet med da jeg satt med bolten i hånden - så ja, jeg mener at jeg har erfaring og kunnskap nok til å uttale meg "bombastisk".

 

Tro kanskje du med fordel kan slutte å dra sammenligninger med slegger/kjøleskap og dekk/spikermatter.

Men kan du svare meg på en ting. Jeg er ikke så opplyst som du når det kommer til innfesting av ladeplugger. Jeg vet imidlertid at SE's egen plugg satt festet veldig godt i chassiset på telefonen, og skulle man rive den løs, måtte man virkelig bruke makt. Hvordan er en micro-usb festet i telefonen? Vil tro at det ikke bare er loddingen som holder den på plass, eller er det virkelig slik? Hvis det er tilfelle, er vi på feil vei i henhold til ny standard...

 

Poe, En micro usb kontakt, er festet med 4 Loddepunkter. Som kun holder Kontakten på plass. Så kommer man da til kontakt punktene inne i usb kontakten, de er da også loddet fast.

Men nei, vi er på vei mot en riktig standar, folk må skjerpe seg når det gjeler missbruk av mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...