Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer, Audi A3 vs BMW 1-serie


.Marcus

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+13412342564
BjerkneZ: 4. de er gøy å kjøre :)

Har aldri kjørt en Mini... men tviler ikke på det :)

Hvis man da helt ser bort fra plassbehov.

 

Det er vel ikke kjempeplass i 1-serien eller A3'en heller da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mini takler jeg ikke, foretrekker biler som tåler kollisjon med noe annet enn fluer i 10 km/t :mrgreen:

 

Men fra spøk til revolver, interiøret i en Mini forbinder jeg ikke med den kvalitetsfølelsen jeg er ute etter. Jeg synes det fort blir ganske glorete, og jeg skal tross alt være komfortabel i førerposisjon!

 

Kjøper ikke bil for å bli lagt merke til, men fordi jeg har lyst på en behagelig kjøreopplevelse. Minien er alt for go-kart, kjempegøy på bane, men til langturer ser jeg fort at det blir uutholdelig. Så er det vel også vanskelig å få tak i en sprek dieselmotor i disse.

 

 

RWD vs. FWD er således et viktig argument egentlig. Bakhjulstrekk sørger for en mye snillere svingradius på 1-serien, og det er mye kjekkere på vinterføre! Kommer selvsagt ikke frem overalt, når som helst, på vinterstid - men er det såpass glatt er jeg uansett tjent med å la bilen stå.

Lenke til kommentar

BMW har kanskje ett litt mer sportslig utseende, men når det gjelder 1-serien, må jeg si A3'en ser mye mye bedre ut.. I tillegg syntes *jeg* Audi står mye bedre til på interiør.

 

Søstra mi hadde en 2006-modell A3, 2.0TDI. Bra, driftsikker motor med mer enn nok drag i.

Var en ganske godt utstyrt modell, så man følte seg virkelig hjemme i bilen..

 

Jeg hadde valgt A3 uten og nøle.. :)

 

Lykke til med bilvalget!

Lenke til kommentar

I følge Audi sine hjemmesider så får man en Audi A3 2.0TDI 140HK'er Quatro fra 333.000,-

Legg på rundt 30-40.000,- i utstyr (husk teknikkpakken!) så har du en Audi som koster like mye som BMW med omtrent tilsvarende utstyr med KUN bakhjulstrekk.

 

Jeg synes Audi'en ser best ut utvendig, men at BMW'en drar det lengste strået innvendig.

 

Tror jeg til slutt hadde landet på en Audi A3 med Quatro.

En A3 2.0TDI 140HK'er Quatro koster FRA 330.000,- Slenger du på rundt 30.000,- i utstyr, så får du skinnseter/Xenon/Cruisecontrol/Førerinnfosystem/feitere hjul etc.

 

Eller du kan droppe overnevnte og heller velge utvendig og innvendig S-line pakke...

Lenke til kommentar

Min mor har hatt Audi A3 pre-facelift (2002) og min søster har en 118d pre-facelift, så jeg har lagt bak meg noen mil i begge biler.

 

Jeg vil si at den eneste grunnen til å velge Audien, er hvis du ofte har passasjerer i baksetet.

Interiøret i audien føles ikke like solid som i BMWen og alle knappene er flate og like, så det er tungvindt å betjene klima og stereo uten å se på knappene.

pga drift på framhjulene og stiv bakaksel, trives den dårlig i svingene. Audien må virkelig tvinges inn i svingene og protesterer kraftig ved å understyre og nappe i framhjulene (esp).

 

1-serien er en veldig morsom bil. Interiøret er mer sentrert rundt sjåføren og ting føles solid. (Gå for en med M-sport ratt, det er veldig tykt og godt å holde i.)

Den føles lett og smidig i svingene og protesterer ikke under innstyring. Det er fort gjort å bli umoden bak rattet i denne. ;)

1-serien er den BMW modellen med minst feil også, så den er et trygt valg mtp driftskostnader.

 

Prøv begge bilene og vurder om du trenger den ekstra plassen som Audi har å by på, så kommer du nok fram til et svar. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...