Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, fikk 7d i posten på fredag og i går fikk jeg error 5, "The built-in flash could not be raised. Turn the camera off and on again." Det gjorde jeg, og da virket det igjen.

 

Men i dag så vil ikke den innebygde blitsen virke. Har tatt ut og inn batteriet og slått kameraet av og på mange ganger. Du hører kameraet prøver og åpne blitsen, men ingenting skjer.

 

Har noen vært borti lignende? Har søkt på nettet men finner ikke så mye om dette. Frustrerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner sikkert ikke noe om 7D fordi det er såpass nytt - det er åpenbart at Canon ikke har klart å eliminere denne feilen. Men merkelig at et kamera med denne feilen slipper gjennom QA kontrollen etter produksjonen - for jeg antar at Canon også har en slik kontroll.

Lenke til kommentar

Hvis blitskoen har en liten tapp under det ene "båndet" så kan du forsiktig prøve å bøye dette litt opp slik at tappen ikke hele tiden er presset ned.

 

Du må selvsagt huske å ta av strømmen på kameraet før du gjør dette (or go on and electrocute yourself)

Lenke til kommentar
Kan ikke uttale meg om årsaken, da jeg aldrig har hatt den feilen selv om jeg har brukt EOS kamera siden 70 tallet, men vil tro det lureste er å sende det inn å få et nytt.

Ut i fra min erfaring med Digitale EOS, så er det en meget vanlig feil. Jeg har hatt samme feil både på 350D og 30D.

 

På den gamle EOS 50E, så hadde jeg ikke det problemet. Ikke på EOS 3 heller; men det er nok fordi den ikke har innebygd blits :p

Lenke til kommentar
Kan ikke uttale meg om årsaken, da jeg aldrig har hatt den feilen selv om jeg har brukt EOS kamera siden 70 tallet, men vil tro det lureste er å sende det inn å få et nytt.

Ut i fra min erfaring med Digitale EOS, så er det en meget vanlig feil. Jeg har hatt samme feil både på 350D og 30D.

 

På den gamle EOS 50E, så hadde jeg ikke det problemet. Ikke på EOS 3 heller; men det er nok fordi den ikke har innebygd blits :p

 

Da har jeg vel vært heldig da, eller ?

 

Når det gjelder EOS 3 så stemmer nok det, det samme gjelder feks EOS 650 som ligger her og støver

Lenke til kommentar
Kan ikke uttale meg om årsaken, da jeg aldrig har hatt den feilen selv om jeg har brukt EOS kamera siden 70 tallet,
Imponerende, tatt i betraktning at EOS-systemet ble lansert i 1987 ;-)

 

 

Joda jeg vet det og så feilen, men tenkte den kunne få stå til "kritikerne" så den :D

Det riktige skulle være at jeg har brukt Canon siden 70 tallet og enda ikke opplevd verken nevnte feil eller andre feil på noen av mine kamera .

 

PS: for ordens skyld så var dette mitt første Canon etter at jeg knverterte fra Minolta .

 

Canon A1

 

41640958_ca32b7da17.jpg

 

Mener det var desember 1978 jeg kjøpte det

Lenke til kommentar
Kan ikke uttale meg om årsaken, da jeg aldrig har hatt den feilen selv om jeg har brukt EOS kamera siden 70 tallet,
Imponerende, tatt i betraktning at EOS-systemet ble lansert i 1987 ;-)

 

 

Joda jeg vet det og så feilen, men tenkte den kunne få stå til "kritikerne" så den :D

Det riktige skulle være at jeg har brukt Canon siden 70 tallet og enda ikke opplevd verken nevnte feil eller andre feil på noen av mine kamera .

 

PS: for ordens skyld så var dette mitt første Canon etter at jeg knverterte fra Minolta .

 

Canon A1

 

41640958_ca32b7da17.jpg

 

Mener det var desember 1978 jeg kjøpte det

 

Stilig!! Jeg hadde nesten lik , bare med Program , altså AE-1 Program.

Mitt første speilrefleks , det var tider det :love:

 

Men on-topic: jeg hadde samme problemet som trådstarter på mitt 50D , måtte levere det inn til JP som fikk det reparert av Serviceproffen.

Men har ikke hatt problemet verken på mitt tidligere 10D eller 30D.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar
Kan ikke uttale meg om årsaken, da jeg aldrig har hatt den feilen selv om jeg har brukt EOS kamera siden 70 tallet,
Imponerende, tatt i betraktning at EOS-systemet ble lansert i 1987 ;-)

 

 

Joda jeg vet det og så feilen, men tenkte den kunne få stå til "kritikerne" så den :D

Det riktige skulle være at jeg har brukt Canon siden 70 tallet og enda ikke opplevd verken nevnte feil eller andre feil på noen av mine kamera .

 

PS: for ordens skyld så var dette mitt første Canon etter at jeg knverterte fra Minolta .

 

Canon A1

 

41640958_ca32b7da17.jpg

 

Mener det var desember 1978 jeg kjøpte det

 

Stilig!! Jeg hadde nesten lik , bare med Program , altså AE-1 Program.

Mitt første speilrefleks , det var tider det :love:

 

Men on-topic: jeg hadde samme problemet som trådstarter på mitt 50D , måtte levere det inn til JP som fikk det reparert av Serviceproffen.

Men har ikke hatt problemet verken på mitt tidligere 10D eller 30D.

 

Sa de noe om hva som faktisk var feilen??

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Mtp. hvor mange tråder vi har sett om dette problemet opp gjennom årene er det ganske utrolig at Canon fortsatt holder seg til denne løsningen... en faktisk designsvakhet som Akam kunne ha omtalt, i stedet for en viss batteridør...

 

Er ingen svakhet det gir bare Canon litt sjel,verre meg batteri-luka til Nikon da :)

Lenke til kommentar

Mtp. hvor mange tråder vi har sett om dette problemet opp gjennom årene er det ganske utrolig at Canon fortsatt holder seg til denne løsningen... en faktisk designsvakhet som Akam kunne ha omtalt, i stedet for en viss batteridør...

Problemet er at dette ikke er noe en opplever før en har hatt kameraet en stund. Lengre enn det man har et kamera inne til test.

 

Den "feildesignede" batteridøren følger tross alt med fra fabrikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...