Gå til innhold

fyllekjoring, hvilke konsekvenser?


Morten21

Anbefalte innlegg

Hva sier foreldrene dine til dette? Hvor gammel er du egentlig? 18? (mtp. at du bare har hatt lappen i 4 mnder).

Du må også mao. ta oppkjøring og det styret der på nytt igjen også... Det er noe dritt.

 

Hadde aldri kjørt i fylla uansett om jeg hadde tatt en øl, har så stor bilinteresse og klarer ikke tanken uten lappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsvarer jo ikke promillen min eller at jeg kjorte?

 

Hva sier foreldrene dine til dette? Hvor gammel er du egentlig? 18? (mtp. at du bare har hatt lappen i 4 mnder).

Du må også mao. ta oppkjøring og det styret der på nytt igjen også... Det er noe dritt.

 

Hadde aldri kjørt i fylla uansett om jeg hadde tatt en øl, har så stor bilinteresse og klarer ikke tanken uten lappen.

 

foreldra ble ikke akkurat happy.

 

Er kun 18 ja.

 

Maa vel ta teori og oppkjoring paa nytt, om jeg da ikke skulle vaere saa _sinnsykt_ heldig og kun miste lappen i 6mnd, men ifolge norske lover skal det vaere umulig for meg naa.

Lenke til kommentar
Maa vel ta teori og oppkjoring paa nytt, om jeg da ikke skulle vaere saa _sinnsykt_ heldig og kun miste lappen i 6mnd, men ifolge norske lover skal det vaere umulig for meg naa.

Du har bare hatt førerkort i 4mnd, og er derfor innenfor prøvetiden. Da må du kjøre opp på nytt, uansett hvor lenge du blir framdømt retten til å føre førerkortpliktig motorvogn.

Lenke til kommentar
Maa vel ta teori og oppkjoring paa nytt, om jeg da ikke skulle vaere saa _sinnsykt_ heldig og kun miste lappen i 6mnd, men ifolge norske lover skal det vaere umulig for meg naa.

Du har bare hatt førerkort i 4mnd, og er derfor innenfor prøvetiden. Da må du kjøre opp på nytt, uansett hvor lenge du blir framdømt retten til å føre førerkortpliktig motorvogn.

 

 

hmm, er du helt sikker paa dette ?

 

kilder?

Lenke til kommentar
Det kan vel ikke stemme? Du burde hatt en promille på rundt 2,7 kl 04.00.

 

Klassisk skryte av hvor mye h*n kan drikke-greia kanskje?

Når alt kommer til alt tror jeg katta mi kunne drekt han under bordet ;)

 

Uansett, du har nok ikke lært så mye som du påstår av dette etter så kort tid, hvertfall ikke siden du fortsatt forsvarer "saken" din..

 

Ja, du blir nok forhåpentligvis uten lappen til du er bortimot mentalt voksen :)

Lenke til kommentar
Det kan vel ikke stemme? Du burde hatt en promille på rundt 2,7 kl 04.00.

 

Klassisk skryte av hvor mye h*n kan drikke-greia kanskje?

Når alt kommer til alt tror jeg katta mi kunne drekt han under bordet ;)

 

Uansett, du har nok ikke lært så mye som du påstår av dette etter så kort tid, hvertfall ikke siden du fortsatt forsvarer "saken" din..

 

Ja, du blir nok forhåpentligvis uten lappen til du er bortimot mentalt voksen :)

 

Fatter ikke hvordan noen her inne kan si at jeg forsvarer hva jeg gjorde, hvor i det hele tatt har jeg vist _tegn_ til det?

 

Har vel ikke nevnt noe som helst positivt angaaende promilla mi, det _eneste_ jeg provde og finne svar paa, var om den blaasegreia kanskje ikke stemte 100% da jeg tok testen, og dette fordi jeg har faatt hQre at jeg burde hatt hQyere promille noe som _laaaangt_ ifra gaar til min fordel, da blodproven vil vise hva jeg egentlig hadde.

 

 

 

Etter at nye opplysninger har kommet fram i denne saken tror jeg ikke lenger at måleapparatet målte til din ulempe - heller til din fordel.

 

Det er nok bare å forberede seg på å bli fotgjenger.

 

til min fordel? forklar..

Lenke til kommentar
Hvis du drakk det du sier, ble du sikkert stoppet fordi du kjørte frem og tilbake ikke pga farten. At politet tror du var edru med det første kan umulig være sant. Vedder på du snøvlet deg frem til en latterlig unnskyldning.

 

Skal le hardt hvis blodprøven viser oppimot 2,0, hvis ikke over.

..... buret neste stopp på deg.

 

Om du hadde lest litt mere i traaden hadde du faatt med deg at jeg ikke ble stoppet pga farten, men fordi jeg kjorte ut.

Jeg skrev ogsaa at om jeg hadde vinglet ville jeg kjort inn til siden med en gang.

 

Det var mange folk som stoppet fQr politiet kom, og da mener jeg mange, og jeg _fatter_ ikke hvordan de ville hjulpet en som tydeligvis var drita, som du vil ha det til?

 

Skal ogsaa nevne at jeg drakk fra klokken 20.30 til 23.30, shottene gikk ganske tidlig paa kvelden + at de var i underkant av halve shotteglass, saa ble en del mindre enn en vanlig shot.

 

snQvlet meg heller ikke fram til en latterlig unnskyldning, jeg prQvde ikke og unnskylde noe som helst, jeg tok heller konsekvensene av hva jeg hadde gjort, og svarte aerlig paa alt de maatte spQrre meg om.

Lenke til kommentar

Om du vingla legger du sikkert ikke merke til om du er full nok, og noe har jo skjedd siden du dro av veien, og jeg tør å satse på at grunnen var nettopp at du vingla deg av veien..

 

Du var nok full nok, og med en (1) i promille så ser du det på de fleste bortsett fra gamle alkoholikere som du først ser det på når de er edru at noe ikke stemmer!

 

Jeg har også grunn til å stille en viss tvil til din forklaring om at så mange stoppa og ville hjelpe deg, men ingen hjalp deg løs og politiet dukka plutselig opp (mistenker da at noen har ringt politiet for å be de sjekke det ut)

Lenke til kommentar
Om du vingla legger du sikkert ikke merke til om du er full nok, og noe har jo skjedd siden du dro av veien, og jeg tør å satse på at grunnen var nettopp at du vingla deg av veien..

 

Du var nok full nok, og med en (1) i promille så ser du det på de fleste bortsett fra gamle alkoholikere som du først ser det på når de er edru at noe ikke stemmer!

 

Jeg har også grunn til å stille en viss tvil til din forklaring om at så mange stoppa og ville hjelpe deg, men ingen hjalp deg løs og politiet dukka plutselig opp (mistenker da at noen har ringt politiet for å be de sjekke det ut)

 

Stoppa mange forskjellige folk for aa hjelpe, men jeg ser ikke bort ifra at noen kan ha ringt politiet, lukta sikkert litt sprit av meg.

 

var 2 stk som provde og dra meg opp, men tauene rQyk, og noen andre provde og stoppe andre biler for aa se om de hadde noe vi kunne bruke, til slutt stoppa ei som hadde tau, men ikke hengerfeste, saa jeg fikk stoppa en annen, og akkurat i det han sku taue meg opp kom politiet, hadde de kommet 2 min senere hadde jeg vaert borte, men som du sa, jeg mistenker ogsaa at noen av de som stoppet ringte politiet.

 

Jeg kjorte av veien med en gang jeg tok oynene bort, jeg saa ned i 2 sekunder(?) for aa sette paa radioen, og da sklei jeg rett av veien.

Endret av Morten21
Lenke til kommentar
Jeg kjorte av veien med en gang jeg tok oynene bort, jeg saa ned i 2 sekunder(?) for aa sette paa radioen, og da sklei jeg rett av veien.

Alle bilførere tar øynene fra veien før eller siden for å trykke på varmeapparatet, snakke til passasjerer, skru på radioen eller noe annet. Men å bare kjøre rett ut av veien skal ganske mye til. Det sier seg selv at en edru person ikke driver og fikler med noe annet hvis det er en svingete vei. Kjørte du i grøfta på en rett strekning?

 

Off topic: Jeg ser at du ikke skriver æ, ø og å. Dette kan du enkelt fikse ved å gå på kontrollpanel -> Innstillinger for region og språk -> Språk -> Detaljer... -> Legg til... -> Norsk (bokmål)

Det fungerer fint på ikke-norske tastaturer så lenge du kan touch. Jeg har selv gjort dette på en internettcafé i Thailand.

 

Edit: Fikset feil i quote.

Endret av bb79
Lenke til kommentar
Jeg kjorte av veien med en gang jeg tok oynene bort, jeg saa ned i 2 sekunder(?) for aa sette paa radioen, og da sklei jeg rett av veien.

Alle bilførere tar øynene fra veien før eller siden for å trykke på varmeapparatet, snakke til passasjerer, skru på radioen eller noe annet. Men å bare kjøre rett ut av veien skal ganske mye til. Det sier seg selv at en edru person ikke driver og fikler med noe annet hvis det er en svingete vei. Kjørte du i grøfta på en rett strekning?

 

Off topic: Jeg ser at du ikke skriver æ, ø og å. Dette kan du enkelt fikse ved å gå på kontrollpanel -> Innstillinger for region og språk -> Språk -> Detaljer... -> Legg til... -> Norsk (bokmål)

Det fungerer fint på ikke-norske tastaturer så lenge du kan touch. Jeg har selv gjort dette på en internettcafé i Thailand.

 

Edit: Fikset feil i quote.

 

Kjørte på en helt rett strekning ja, dog, kjørte jeg ikke i noen grøft, men en svær snøhaug som stod der, snurra også rundt en gang, og som du sier, det er en stor sjanse for at jeg hadde holdt meg paa veien om jeg hadde vært edru.

 

Takk skal du ha med knappene, utrolig slitsomt med engelske taster :-)

Lenke til kommentar
Etter at nye opplysninger har kommet fram i denne saken tror jeg ikke lenger at måleapparatet målte til din ulempe - heller til din fordel.

 

Det er nok bare å forberede seg på å bli fotgjenger.

 

til min fordel? forklar..

Dersom du drakk så mye som du påstår burde apparatet vist en høyere promille enn det gjorde - altså viste apparatet til din fordel (selv om dette er irrelevant i ettertid da blodprøven vil avgjøre straffen din).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...