Gå til innhold

fyllekjoring, hvilke konsekvenser?


Morten21

Anbefalte innlegg

Hola !

 

Noen her som har erfaring med aa fyllekjore?

 

Klarte aa kjore ut, satt meg helt fast, og akkurat i det noen sku hjelpe meg, kom politiet. Ble tatt med 1 i promille, men jeg hadde ogsaa royka et eller annet paa byen (ble tvingt av noen utlendinger) aner ikke hva det er, tok saavidt et svakt trekk.

 

Burde jeg siifra om at jeg ogsaa royka, eller haape paa det ikke slaar ut paa blodproven?

 

Noen som har opplevd noe av det samme? Faar jeg fyllekjoring og bruk av narkotika paa rullebladet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det slår helt garantert ut på blodprøven...Vær ærlig og samarbeidsvillig, tror det er det beste rådet, uten å ha vært i samme situasjon...

Og ja, du får nok hvertfall fyllekjøring på rullebladet!

 

Har faatt forskjellige reaksjoner paa det, noen som ikke trur det vil slaa ut, pga ekke sikkert det kom ned i lungene en gang, ble ikke paavirka eller noe av det trekket.

 

Har heller ingenting paa rullebladet fra fQr av, skjQnner heller ikke hvordan jeg ble tatt med promille, trodde jeg var edru, hadde ventet ganske mange timer med aa kjore + politiet trodde heller ikke at jeg var beruset, er standar prosedyre og ta promilletest, og de fikk seg et sjokk naar det stod 1 i promille, fikk jeg ogsaa.

 

anyway, om jeg nevner det med royken, og de ikke finner det i blodet mitt, har jeg hvertfall driti meg ut.. ???

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ikke nevn røyken. Enten så slår det ut på blodprøven, eller ikke.

Uansett så må du nok inn til soning. Tror det er rundt ca 20 dager for fyllekjøring. Er det påvist at du er påvirket av andre rusmidler, blir nok straffen høyere.

Lenke til kommentar
Ikke nevn røyken. Enten så slår det ut på blodprøven, eller ikke.

Uansett så må du nok inn til soning. Tror det er rundt ca 20 dager for fyllekjøring. Er det påvist at du er påvirket av andre rusmidler, blir nok straffen høyere.

 

Er klar over at jeg mulig maa sone, det kommer litt ann paa blodproven og hvor hoy promille en har.

Haaper iallefall at jeg slipper fengsel, de snakket om strafferabatt hvis jeg la alle kortene paa bordet med en gang.

De sa ogsaa i bilen at jeg mest sannsynelig mistet lappen for 6mnd, om jeg var veldig uheldig, ble det opptil 1 aar, noe jeg synes virker veldig vagt, trodde straffen skulle vaere hoyere(ikke at jeg klager paa det :roll: )

Lenke til kommentar
Leit å høre at du ble tatt, er du heldig får du bare 6 mnder, men politiet ser på fyllekjøring som meget alvorlig.

 

Jeg har dessverre ikke respekt for deg, se for deg om du hadde kjørt på noen eller vingla over i motgående kjørefelt...

 

6mnd ville vaert utrolig heldig.

At noen her skal ha respekt for meg, forventer jeg ikke i det hele tatt, som jeg skrev istad, trodde at jeg var ganske edru og egnet til aa haandtere bilen, men det er fortsatt ingen unnskyldning..

Lenke til kommentar
sorry ass men er du såpass spreng i nøtta at du setter deg bak et tonn stål og kjører avgåre i det så får du bare kose deg bak murene. pass på å ikke mist såpa

 

Du trenger ikke aa komme med personangrep.

Ba ikke om slike svar, saa du kan spare deg for aa skrive saant.

Lenke til kommentar
Leit å høre at du ble tatt, er du heldig får du bare 6 mnder, men politiet ser på fyllekjøring som meget alvorlig.

 

Jeg har dessverre ikke respekt for deg, se for deg om du hadde kjørt på noen eller vingla over i motgående kjørefelt...

 

Leit å høre? Vil vel heller si: Godt å høre ;)

 

Om du nevner det med den mystiske røyken, og det ikke slår ut så har du ikke driti deg ut. men du har latt deg tvinge til å ta et trekk av en normal røyk, noe som per dags dato ikke er som (ulovlig) rusmiddel og regne..

Bare si du ikke visste hva det var, så får du fort nok vite om det var noe eller ikke..

 

Jeg lever med en regel (satt av meg selv, for meg selv) om at hvis jeg har tatt 1 slurk av en øl, så kjører jeg ikke før dagen etterpå, tar jeg noe særlig mer enn det så venter jeg minimum 12 timer!

 

Hvorfor jeg ikke kjører før dagen etter, etter å ha tatt første slurken er rett og slett min egen nulltolleranse siden man da må tenke seg godt om før man tar en øl (Er veldig glad i å kjøre bil, så da er det en viktig greie for meg)

Lenke til kommentar
sorry ass men er du såpass spreng i nøtta at du setter deg bak et tonn stål og kjører avgåre i det så får du bare kose deg bak murene. pass på å ikke mist såpa

 

Du trenger ikke aa komme med personangrep.

Ba ikke om slike svar, saa du kan spare deg for aa skrive saant.

 

You asked for it!

Lenke til kommentar
Du skal i buret, og du mister lappen i minst et år. For min del skulle ikke du hatt lappen tilbake...

 

Hvordan kan du si dette helt sikkert? kilde?

 

Ble fortalt av politiet at jeg mest sannsynelig mista den 6mnd, og om jeg var uheldig saa ble det 1 aar. Spurte om det var noe spesielt annen straff jeg kunne faa, og det sa de at blodproven avgjorte, kunne muligens faa en bot, ble ikke nevnt noen ting om fengsel, selv om jeg ser paa det som en mulighet jeg ogsaa.

 

har vel ogsaa noe og si om det er stigende eller synkende promille, noe jeg saa og si er 100% sikker paa at det er synkende.

Lenke til kommentar

Synkende = De legger på litt i forhold til når de tok deg etter noen tabeller (Har jeg hørt snakk om før)

Stigende = De trekker ifra siden du på tidspunktet ikke hadde fullt så mye i promille..

 

Dette er som sagt noe jeg bare har hørt snakk om, men jeg tror ikke at dette stemmer, ei heller det med stigende/synkende promille, dog blir det sikkert lagt på litt siden det gjerne tar litt tid fra du blir stoppet til du har tatt blodprøva..

 

Fengsel får du, men om det blir betinga/ubetinga vet vi lite om..

Bot får du nok også, men i hvilken størrelsesorden kommer ann på inntekt, men det er vel noen minstesatser her også regner jeg med.

Førerkortet regner jeg med du kan lengte lenge etter da andre i lignende saker har fått det inndratt for 2 år..

Lenke til kommentar
Om det er som du sier at synkende/stigende spiller inn, så har du nok rett over 1 når de har lagt til for den "tapte" tiden ;)

 

Hvilken tapt tid? jeg blaaste med en gang dem kom, dem aner jo ikke hvor lenge jeg hadde staatt der for dem kom uansett.

 

Fra du blir tatt av politiet til blodprøven er tatt tenker jeg på da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...